Historie, dějiny

Podepisování příspěvků: anonymní příspěvky nebo ty, které v poli jména/přezdívky budou mít titulek nebo jiný text, mohou být smazány. Příspěvky s nakopírovaným delším obsahem, který je dostupný na jiném místě, mohou být také smazány – v takovém případě uvádět pouze odkaz, případně pár vět, nikoliv celý text systémem copy&paste. První komentář nového uživatele se zobrazí až po schválení, další již hned.

 Obnoviť

  1. keď je to 50 výročie :)

    https://notesbenjamin.blogspot.com/2016/09/prague-spring-1968.html

    Odpověď
  2. Pred 100 rokmi Spojené štáty napadli Rusko – ako sa stalo agresorom? (Fotografie)
    15. 15. 2018 – 14:30
    Pred 100 rokmi Spojené štáty napadli Rusko – ako sa stalo agresorom? (PHOTO) Ruská jar
    Osem tisíc, expedičný zbor, podporujú hnutie bielej farby a najvážnejšie úmysly – presne pred 100 rokmi, 15 augusta 1918, americké ministerstvo zahraničia oficiálne oznámil odstupné diplomatických vzťahov s Ruskom, a potom Američania pristáli vo Vladivostoku.

    Toto znamenalo začiatok plnohodnotnej intervencie krajín dohody v krajine, ktorá už bola obklopená občianskou vojnou. O pamäti, ktorú zanechali zámorskí vojaci na Ďalekom východe – v materiáli RIA Novosti.

    rusvesna.su/news/1534332097

    Odpověď
    • marlienka 16.8.2018 o 17:27

      Je tu niekde viac o tej intervencii?

      Odpověď
      • https://diskuter.wordpress.com/2017/04/29/historia-o-ktorej-sa-v-dejepise-nepise/

        Odpověď
      • https://www.hlavnespravy.sk/vcera-rusi-oslavovali-ste-vyrocie-krvavej-americkej-intervencie-ruska/1494190

        Odpověď
    • Foto: https://periskop.livejournal.com/709412.html

      Odpověď
  3. 6 m hlboký „kultúrny sloj“
    https://www.youtube.com/watch?v=_OmCOr49S5M

    Odpověď
  4. Opět voda. Archeologové našli u Vysokého Mýta keltský vodovod, je nejstarší ve střední Evropě
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/archeologove-nasli-u-vysokeho-myta-keltsky-vodovod-je-nejsta/r~44cee4349cac11e899900cc47ab5f122/?

    Odpověď
    • Sucho paradoxně slouží archeologii k odkrývání toho co mělo zůstat skryto.
      Tajemní Keltové, možná neolitický slovanský lid, který popsal. A.Horák. Latinský název pro Cielti, Cieleti-čeledi, lid zemědělský.

      Odpověď
      • Vše objasňuje ve svém díle Děje říše Velkomoravské František Pluskal Moravičanský

        Odpověď
  5. Článek o „českém pekle“ bez západních propagandistických zkreslení:
    https://topwar.ru/145377-kak-estonskim-esesovcam-ustroili-cheshskiy-ad.html
    Pro ruštináře.

    Odpověď
  6. Päťdňová vojna – 10 rokov od začiatku ozbrojeného konfliktu v Južnom Osetsku :
    V noci 8. augusta 2008 Gruzínsko bombardovalo hlavné mesto Južného Osetska, Cchinvali, a pokúsilo sa dosiahnuť kontrolu nad republikou. Počas niekoľkých dní juhoosetské vojenské jednotky spoločne s ruskými vojakmi – ktorí boli v regióne v rámci mierovej operácie s cieľom prinútiť Gruzínsko k mieru – vyhnali gruzínske jednotky z Južného Osetska. Gruzínske ozbrojené útvary boli tiež vyhnané z Kodorskej rokliny v Abcházsku.
    https://russian.rt.com/ussr/foto/543412-yuzhnaya-osetiya-gruziya-boevye-deistviya

    Odpověď
  7. Je dobre, že aj v iných kútoch sveta sú vrtáci, ktorým nesedí oficiálna his.tória:
    https://www.youtube.com/watch?v=DYu6QRetEMY

    V tlame sochy je guľa – ako sa tam dostala, keď socha je vytesaná z jedného druhu kameňa a guľa z iného?

    Odpověď
  8. Před časem tu byl odkaz na video jiného pohledu na Pražské jaro 1968. Mihl se tam i příběh ruské ženy, která byla napadena linčujícím davem. Tady trošku víc:
    https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/historie/slovensko-1968-kosice-lyncovani_1808070800_jak

    Odpověď
  9. 5.8.2018 je štvrté výročie ukončenia spoločnej operácie domobrany Luhanskej a Doneckej národných republík – likvidácia Izvarinského kotla.
    http://rusvesna.su/news/1533468397

    Odpověď
    • Izvarin, debalcevo vsjo ravno!!! jsou to borci, vzpomeňme památku motoroly a giviho, zaslouží si to…na rozdíl od našich borců v afghánistánu.!!!

      Odpověď
      • Česť ich pamiatke !!!!

        Odpověď
  10. Dôkaz toho, že latina je zrejme novojaz a v porovnaní so slovanským jazykom druhotný, odvodený. A to, samozrejme, stavia VEľKý OTáZNIK nad pravosťou všetkých našich „latinsky písaných“, údajne „stredovekých“ písomných prameňov o našich dejinách. Nech sa páči, portrét slávnej dámy konca XV. – zač. XVI. stor. – Elisabetty Gonzagy od slávneho majstra Rafaela.
    https://www.gettyimages.com/detail/news-photo/portrait-of-elisabetta-gonzaga-by-raphael-painting-news-photo/593278396#portrait-of-elisabetta-gonzaga-by-raphael-painting-attributed-to-picture-id593278396
    Rod Gonzaga bol jedným z najvplyvnejších v neskorostredovekej a ranonovovekej Európe. Alžbeta bola trošku tak legenda, lebo bola mecenášom umelcov, básnikov a vedcov, a mala povesť vernej ženy. Muž bol údajne impotent, ale vraj bola medzi nimi veľká láska. Po jeho smrti sa nevydala. Niektorí jej pripisujú bosoráctvo, „čiernu mágiu“ a uchovávanie akýchsi pradávnych tajomstiev, o čom majú údajne svedčiť červené vlasy a škorpión na jej čele s jeho symbologickými konotáciami.
    Ja však chcem upriamiť pozornosť na jej golier jej šiat, resp. límec. Je biely so zlatom vyšívaným…?? To nie je ornament, to je zjavne TEXT.
    Niektoré z tých písmen si pripomínam zo srbských ikon a rytín zo Szent-Endre (pozri napr. obrázok Bohorodičkinej smrti tu: http://www.nwoo.org/2016/10/14/pravoslavie-v-uhorsku-tajomstva-a-poklady-srbskeho-pravoslavneho-muzea-v-madarsk%D0%BE%D0%BC-szentendr%D0%B5/
    Ergo – to písmo je slovanské a nosila ho jedna z najpoprednejších príslušníčiek rodu Gonzagovcov.
    Normálne to spravilo môj deň, pocta majstru Rafaelovi, že to takto zachytil a že sa to vôbec dochovalo do dnešných dní. Pozdravujem Zvolenského a celú RKC, čudujem sa, že ste ten obraz ešte nespálili. Čarodejnicáá, bububú.

    Odpověď
    • V článku na NWO, kde se pojednává o relígii „Nová chronologie“ jsou nevěrohodné ikony:
      například portrét Ježíše má správně z našeho pohledu W na levé straně nikoli nahoře, kde je O
      Dále ty omyly o Cyrilovi a Metodovi:
      Dále v této relígii není jasně vymezena úloha Cyrila a Metoda, kteří prznili Slovanům bukvu.

      Odpověď
      • Neviem, čo splietaš, Luboss. Tvrdením o „nevierohodnosti“ ikon a tom, čo je „z nášho pohledu správne“, si akurát vystavuješ bianco šek o svojej nekompetentnosti. A ak nazývaš „NCH“ relígiou, bez toho, aby si sa ňou zaoberal, tak sa nemáme o čom baviť. A tá Tvoja reakcia neni ani k veci, k podstate – totiž ne-latinskom písme na portréte Alžbety Gonzagy.
        Ja sem len dávam zaujímavosti, o „NCH“ sa už s Vami nemienim škriepiť. Nechcem polarizovať komunitu ani zhadzovať autoritu prispievateľov. To len z tohto dôvodu som posledne neodpovedal Taurusovi.
        A nekecaj, Luboss, práve reinterpretácia príbehu C+M v rámci „NCH“ bola moja prvotina.

        Odpověď
        • Ahoj Nikito, jen jsem do toho nakoukl, zběžně prolítl
          1. Obrázky církevních relígií mám okopírovány již dlouho = zaujaly mě ty nejhonosnější zlatými plátky tvořené a všechny obrazce jsou na nich shodné. Nechápu proč je na NWO v článku nad hlavou vyobrazeného Ježíše W. (Ostatní můžou též posoudit a porovnat)
          2. Ke slovanské bukvici mám velký respekt. Číst slova, věty vytvořená z abecedy, která má 49 písmen dá pořádně zabrat.

          Odpověď
  11. Putinovec 3.8.2018 o 20:58

    Je zajímavé,že tato informace je uvolněna zrovna ted.https://cz.sputniknews.com/svet/201808037830452-civilizace-sucho-voda-klima/

    Odpověď
    • Mrkni taky na tohle . nějak se nám ty kluci vědecký snaží vysvětlit, ze za všechno může Vyšší moc a basta. A že jsou všichni moudří zrovna z emerických univerzit. Inu , asi to začalo vrtat hlavou už i méně chápavým.
      https://www.novinky.cz/zahranicni/479627-za-nesnesitelne-vedro-mohou-zmeny-tryskoveho-proudeni-v-atmosfere.html?sznhp=rss
      omluva za zdvojený vstup , ale spolu s tímto Putinoveckým vstupem to lépe rezonuje.

      Odpověď
      • Putinovec 4.8.2018 o 11:57

        Připadá mi,jako když se to snaží provalit.Informace tady,tamhle aby se dav chytil a mohl říkat ,o tom už jsem něco slyšel.A potom někdo náhodně vyhodí spoustu utajovaných informací,které půjdou ke zdroji pachatelů.Odpis i s krvavou obětí.

        Odpověď
        • Oracle 911 4.8.2018 o 12:54

          Áno, presne si to vystihol a obeťou budú pindusi a ich poskokovia lebo GP potrebuje dať do poriadku biosféru a to práškovanie tomu nepomáha s tým, že im prekážajú…

          Odpověď
          • Technologické počasí potrvá ještě jeden měsíc, než bude vypnuto, s tím, že chybí srážky za 3/4 roku, které byly zobchodovány na komoditních burzách nadnárodními mafiemi, hlásí jinými slovy ve zprávách o předpovědi technologického počasí v nástrojích neuro-lyngvistickém TV programování davům jelit.

            Odpověď
  12. holokaust voci Slovanom? Napriklad v koncentracnom tabore Thalerhof.
    Vo vraj krestanskom Rakusko-Uhorsku, v r. 1914, za Franca-Jozefa, vznikol prvy koncentracny tabor v Europe. KZ Lager Thalerhof. Zriadeny specialne pre SLOVANOV Rusinov/Lemkov. Ich jedinym previnenim bolo ich rusofilstvo v spojitosti s pravoslavnu alebo greckokatolicku vierou. Neboli to utecenci! Boli to riadni obcania Rakusko-Uhorska, vacsinou intelegencia (ucitelia, uradnici, knazi, pravnici) rusinskej narodnosti. Nasilne odvleceni zo svojich domovov ako potencialni nepriatelia Rakusko-Uhorskej monarchie. V prvu zimu ich tu nechali dokonca bez akychkolvek pristreskov. V podmienkach horsich ake maju zvierata.
    Ak niekedy budete mat cestu na letisko v rakuskom Hradci (Flughafen Graz), zastavte sa pri malom pamatniku, pripominajucom zverstvo Rakusanov a Madarov, ktoreho sa dopustili voci nasim slovanskym a krestanskym bratom Rusinom.
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=UJu_QylrFJI

    Odpověď
    • Já jenom doplňuji, že velkým památníkem těchto hrůz jsou ranveje letiště v Grazu. Říká se, že pod jejich betonem je místo původního koncentráku.

      Odpověď
      • a u nich nebojujú za zrušenie letiska neziskovky ? ako u vás ? či tíško čušia o zverstvách, ktorých sa dopustili !!!

        Odpověď
    • Putinovec 3.8.2018 o 21:01

      Tohle velice pěkně sepsala Lin.http://www.zvedavec.org/komentare/2014/12/6258-tabor-smrti-talerhof-1.htm

      Odpověď
    • … mnohe tabory z 1. Svetovej boli aj v ceskych Sudetoch….neviem najst teraz zdroj, ale ked som to citala takmer mi oci vypadli…islo vascinou o obyvatelov okolo Lvova ….

      Odpověď
  13. 3. augusta 1943 sa začala operácia „Železničná vojna“. Asi 100 tisíc sovietskych partizánov začalo zničiť železničné komunikácie a železničné koľajové vozidlá na územiach ZSSR obsadených nacistami. Sabotáže znížili objem nepriateľskej železničnej dopravy o 40 % . Od septembra 1943 do augusta 1944 sa uskutočnili ďalšie dve etapy operácie: „Koncert“ a „Bagration“. Podľa odborníkov „Železničná vojna“ zohrala rozhodujúcu úlohu pri podpore ofenzívy sovietskych vojsk pri prelomu Veľkej vlasteneckej vojny.
    https://russian.rt.com/science/article/542069-sssr-partizany-relsovaya-voina

    Odpověď
  14. Hluboká jáma s kameny v předhradí velkomoravského hradiště Pohansko nedaleko Břeclavi je momentálně místem, na které se soustředí pozornost archeologů při letošním průzkumu. Pokud se potvrdí předpoklad, objevili studnu starých Slovanů.
    https://www.novinky.cz/veda-skoly/479543-archeologove-mozna-objevili-studnu-starych-slovanu-hledaji-jeji-dno.html

    Odpověď
    • Kéž by to byla studnice znalostí.

      „Mimo jiné našli i hroby, ukazující, že naši předkové neumírali jen přirozeným způsobem, ale i jako oběti střetů.“ … Třeba se začne probírat s kým a proč?

      Odpověď
  15. Dobrodej 1.8.2018 o 18:25

    Informácie ako vyrábali tie „nemožné“ sochy.

    Забытые технологии I половины XIX века
    Zabudnuté technológie prvej polovice 19. storočia
    https://www.youtube.com/watch?v=0OQ38ILa3NE

    To len záhradník (GP) účelovo odstrihol vetvičky s vedomosťami. A my sa teraz čudujeme :)

    Odpověď
  16. Fyzici z Německa a Ruska zkoumali vlastnosti Cheopsovy pyramidy a dospěli k závěru, že by mohla ve vnitřních komorách hromadit elektromagnetickou energii a soustřeďovat ji do prostoru pod sebou. S výsledky výzkumu přišel deník Journal od Applied Physics.
    https://cz.sputniknews.com/svet/201807317808962-egypt-pyramida-vlny-veda-fyzika/

    Odpověď
    • Pyramidami v článku začali a nano_částicemi skončili :)
      Ze všech politických stran jakoby zdravých smyslů zbavených a jako jeden a doslova fanaticky posedlí za vytvářením nano_částic, doslova ze všeho a ve všem a dokonce se tito zavazují využít k výrobě nano_částic i pyramidy?
      Prostě podle jejich informací je nutné celý náš současný svět přeměnit na nano_částice a je to nikoli snem, ale přímo jejich povinností-posedlostí konečnou metou politiků i u nás ČeskoSlovensku.
      Nacpat to do všeho, zachycovat nano_částicemi světlo, zadržovat, pouštět, uzavírat, chytat jimi energii, vlhkost, vodu, řídit toky spodních vod, déšť.
      Prostě se vcítili do pozic bohů a chtějí být u toho, protože je to akční….. a po nás další potopa …

      Jinak o pyramidách vážně zde:
      https://www.youtube.com/watch?v=Cf5QY8dYqRk

      Odpověď
      • Je to taková o-nanie nanočásticemi ,žee.

        Odpověď
        • Onanočástice sehrají v politických kruzích

          Odpověď
  17. ČO SA STALO PRED 12.000 ROKMI?
    https://www.youtube.com/watch?v=5ATiOPnto7Y

    Odpověď
  18. čtenář 30.7.2018 o 20:45

    Československé vojsko na Rusi – další zajímavý rozbor legií v Rusku, pro případné zájemce..

    http://pospolne.cz/article/default/11

    Odpověď
  19. Blažena Ovsená na dobrodružno-poznávacej výprave k Polabským Slovanom a Vikingom
    https://www.youtube.com/watch?v=HF3B49raDXU

    Vikingská pevnosť v Trelleborgu, južné Švédsko O slovansko-vikingských pohanských miestach, ktoré spisovateľka Blažena Ovsená navštívila počas svojej cesty do Švédska. Vo videu uvidíte posvätnú pohanskú horu ŠleNžu v Poľsku, Srbské múzeum v Chotebuze (východné Nemecko), lužicko-srbské hradisko Raddusch (východné Nemecko), slovanskú dedinu Ukranenland (východné Nemecko), hradisko Arkonu na polostrove Rujana (východné Nemecko), švédsky Stonehenge nazývaný Ales Stenar, kde sa konali oslavy Midsommaru, letného slnovratu, kráľovskú kamennú mohylu v Kiviku, Historické múzeum v Štokholme, mesto Štokholm, dedinu Skansen pri Štokholme, vikingskú dedinu Vikingabyn Storholmen so zachovaným posvätným hájom 50 km nad Štokholmom, kráľovské mohyly v Starej Uppsale (Gamla Uppsala), múzeum v Starej Uppsale, vikingskú dedinu Foteviken Museum na juhu Švédska a napokon vikingskú pevnosť v Trelleborgu.

    Odpověď
  20. https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=EUBUq0P2UAk

    Zavrhnuté svedectvá (2018) – Zakázaný dokument o druhej svetovej .

    Odpověď
    • … nuz neviem, videl si to? ale toto presne zapada do prepisovania dejin o Hitlerovi a jeho zverstvach, lebo niektorym Slovakom nic neurobil, tak bol dobry…. reci o tom ze nas prisiel oslobodit spod SNP su naozaj sila….cela Europa vo vojne a my ju budeme oslavovat…?… tomame teraz zaujimat podobny postoj k vrazdeniu v Syrii, Lybii, Iraku, ci inde?..pokial ide o Tisa historia sa s nim este nevyporiadala, ani v obdobi socializmu a ani teraz… z extremu do extremu….

      Odpověď
      • Vladimír 4.8.2018 o 16:05

        historia sa zopakuje bohužial. možno aj SNP bude

        Odpověď
      • Taky jsem to zhlédl . Je zvláštní , čemu se dá říct „dokument“ a „svědectví“ . I sebraným vzpomínkám myšlenkově uzavřené skupiny starších lidí , kteří prožili jako aktivní účastníci
        určitou dobu a teď na ni vzpomínají. Není to chyba těch lidí , ale tvůrců díla.

        Odpověď
  21. Otázka: kto je lepší človek?
    a) slušný inteligent
    alebo
    b) neslušný inteligent

    Do takejto pozície nás tlačia slniečkári, najmä, pri prezidentských a parlamentných voľbách, a snažia sa nám vsugerovať, že slušný vodca je automaticky zárukou privedenia krajiny do blahobytu. A neslušný vodca znamená automaticky nižšiu kvalitu riadenia krajiny.

    To je samozrejme nezmysel. Páni zrejme ešte nepočuli o princípe komplementarity informácie, o potrebe súladu a dopĺňania sa medzi deklarovanou a nedeklarovanou informáciou, a že v západnej civilizácii, v jej činnosti, sa tento súlad úmyselne prekrucuje, a z výtvorov ľudí i samotných ľudí sa stávajú mýtické „trójske kone“, ktoré napriek deklarovanej altruistickej informácii a úmysloch v sebe nesú zhubné nedeklarované prvky.

    Snažia sa nás presvedčiť, že slušný Drahoš je pre Česko lepšia voľba ako neslušný Zeman. Alebo že slušný Kiska je kvalitnejší manažér ako neslušný Fico. Slušný Obama vs neslušný Putin (hoci v tomto prípade si na Putina museli navymýšľať, aby ho mohli označiť za diktátora, a teda neslušného). Dnes ani Trumpa už nemôžu označiť za slušného a iste ich to štve… No aj neslušný človek toho môže pre krajinu spraviť neporovnateľne viac, ako slušný pokrytec, ktorý maskuje svoje vlastizradné záujmy. Merať dobrotu a spravodlivosť ľudí podľa ich vonkajšej slušnosti je hlúposť a často tragický omyl, lebo v dnešnej dobe u chytrákov sa často pod maskou slušnosti skrýva zištnosť, zrada a kadejaká nečistota. Samozrejme tým nevyzývam k neslušnosti, iba k lepšiemu rozlišovaniu či vonkajšie ladí s vnútorným…

    Kedysi sa túto paradigmu snažili nasadiť aj na ruskú armádu vs nemeckú armádu. No hneď na začiatku si treba uvedomiť, že hodnotiť spravodlivosť ľudí podľa uhladenosti vonkajšieho správania je sprostosť. Z hľadiska štatistiky je prirodzené, že v mase ľudí sa nájde aj malá čas, ktorá bude výrazne odlišná od väčšiny. Čierni Petrovia, grobiani, násilníci, zlodeji atď… Incidenty s takýmito ľuďmi sa ľuďom vryjú do pamäti. Nepochybne k takým incidentom dochádzalo na oboch stranách. Keďže o Nemcoch je známe, že majú fanatický vzťah k disciplíne, je možné, že na vlastnú päsť sa dopúšťali menšieho počtu incidentov, a robili brutálnosti na fronte, keď to mali dovolené alebo prikázané od svojich nadriadených (Neviem). Možno to je jeden z dôvodov prečo civilovia počas vojny o Nemcoch vraveli, že sa chovali slušne. Malo by to logiku aj v tom, že Tiso s Hitlerom spolupracoval, a zrejme armáda mala príkaz neprudiť miestne obyvateľstvo a chovať sa k nemu slušne, aby sa zachovala stabilita riadenia, lebo Tisovi sa podarilo väčšinu národa dobre spracovať a riadiť, a ten Tisa vnímal vtedy pozitívne. Druhá strana nás mohla sčasti vnímať aj ako národ, ktorý v značnej miere spolupracoval s Nemcami (nebyť SNP, tak neviem…).

    To, že Američani, čo prišli na naše územie, neboli žiadnym vzorom mravnosti, je zrejmé aj z toho, že zbytočne bombardovali niektoré obce a mestá na konci vojny, ktoré mali pripadnúť do sovietského vplyvu.

    Ak ak by sa aj stalo niekoľko incidentov zo strany jedincov ruskej (ale aj nemeckej či americkej) armády, čo je štatisticky veľmi pravdepodobné, azda to nejako znižuje význam oslobodenia nášho územia? Znižuje to statočnosť červenej armády ako celku? Znižuje to mieru ich obety? Znižuje to snáď zásluhu, že nás zachránili pred genocídou slovanského obyvateľstva?
    Určite nie…!!!

    Ak by mi v tej dobe nejaký ruský vojak z blbosti zmrzačil koleno, určite by ma to dlho štvalo… ale s tým čo viem dnes, a celkovo z globálneho hľadiska by som bol vďačný sovietom za naše oslobodenie od nacistov, a nič by som nemenil. S handykepom sa žiť dá, ale v otroctve alebo v historickom zabudnutí nie!

    A z dnešného pohľadu – nie som šťastný z toho, že ako Slováci sme svoj prvý štát získali za takých blbých okolností, že prvý prezident sa stal komplicom nacistov. Na druhú stanu, som vďačný za Slovenské národné povstanie, že aspoň časť Slovákov videla veci inak a postavila sa na odpor, a dnes nás jednoznačne nemôžu označiť za národ „kolaborantov“.

    Na druhej strane, nebolo by zrejme správne haniť vtedajšiu časť národa, ktorý Tisovi veril a bol z neho paf, lebo aj dnes len malá časť národa rozumie globálnej politike, a to že dnes rozumieme globálnym plánom vtedajšieho nacistického Nemecka, je vo veľkej miere vďaka dnešným informačným technológiám – internetu a koncepcií s jej predstaviteľmi, ktorí vniesli do vecí nové svetlo.
    Napriek tomu, že cez tlač, rozhlas a televíziu sa šíri zväčša len propaganda, tak koľko ľudí malo cez vojnu aspoň rádio? Mnoho ľudí bolo v tej dobe zblbnutých propagandou, a mali zlé informácie…
    Našou úlohou nie je súdiť vtedajších ľudí prečo podporili Tisa, ani súdiť sametové generácie, prečo v 89 štrngali na námestí… Ani tú neinformovanú časť davu, čo chodí na námestia robiť chytrákom skákacie opice…
    Našou úlohou je zabezpečiť, aby sa neopakovali chyby minulosti…!

    Odpověď
    • (A. Sládkovič)

      Nehaňte ľud môj, slepí sudcovia!
      že ľud môj je len ľud sprostý;
      často sú múdri hlúpi ľudkovia
      dľa súdu svetskej múdrosti:
      Počuješ? Spieva slovenské pole,
      spievanky zrodia Homérov;
      len ľúbosť útlu spievajú hole,
      no budú aj bohatierov. –

      Nehaňte ľud môj, ústa nečisté!
      že odhodok on je hlúpy;
      múdrosťou jeho vykúpení ste
      a ešte vás raz vykúpi!
      Či nepočuješ slová rozumné,
      čo deň po dni opakuje?
      Večné v nich pravdy, hlboké, umné;
      ten ľud vedu si hotuje.

      Nehaňte ľud môj! že úcty nemá,
      že ľud môj je potupený. –
      Slávnejšie ešte svet tupí plemä,
      nuž kto je tam zhanobený? –
      Ach, zlé sú časy! na všetky strany
      svet žertvuje bohom zlatým. –
      Ale nechaj mi národ bez hany;
      národ patrí k veciam svätým!

      Odpověď
    • Doporučujem ti prečítať knihu:
      Proces s Dr Tisom,
      spomienky žalobcu Rašla a obhajcu Žabkaya.

      Odpověď
      • Dakujem za tip. Osobne ocakavam rehabilitaciu Dr.Tisa.

        Odpověď
        • Nepřichází v úvahu. Za Tisova prezidentování bylo v roce 1942 ze Slovenska deportováno asi 58 000 Židů do německých vyhlazovacích táborů. Po vypuknutí SNP souhlasil s vysláním německých vojenských jednotek na zákrok proti povstalcům.

          Odpověď
          • Lena aj tebe doporučujem prečítať si knihu Proces z Dr. Tisom.
            Mám za to, že po prečítaní uvedenej knihy už viac nenapíšeš to, čo si napísala.

            Odpověď
            • Děkuji, přečtu si to, vzdělání a informací není nikdy dost.

              Odpověď
            • Vladimír 4.8.2018 o 16:13

              na našej ulici bolo posledných 7 domov židovských. ich zariadenie gadžovia rozkradli a dodnes ich pozemky vlastni grekokatolicka cirkev. Tolko k Tisovi.Tiso bol poskok v prvom rade Vatikanu a potom Hitlerovi. To ako sa bavit o Kiskovi ako prezidentovi Slovenska

              Odpověď
          • Lena, projekt Fjotolf Hansen v našich podmienkach.

            Odpověď
          • … nemam nic proti zidom, a verim tomu, ze Tiso nemusel vediet, ze idu na smrt, o vyhladzovacich taboroch sa svet dozvedel az koncom roka 1943, ked sa podariloz koncentraku ujst dvom Cechoslovakom… a viem, ze Tiso potom deportacie zastavil… a tiez viem (len kratko, ze cca 15 tis. Bratislavskych zidov po Mnichovskej zrade (nie dohode) ziadalo Hitlera, aby Bratislavu pripojil k Madarsku, takze asi tak!

            Odpověď
            • Vladimír 4.8.2018 o 16:15

              To su rozpravky ako,že dvojičky su konšpiračna teoria. :) o koncentrakoch sa vedelo velmi dobre

              Odpověď
              • … daj dokaz budem rada….ja hovorim o vyhladzovacich taboroch… nie o pracovnych taboroch…

                Odpověď
    • Dakujem Jardob
      + -

      Odpověď
    • Též děkují.

      Odpověď
    • Rado sa stalo. V prípade KL som vedel, že nepísala so zlým úmyslom a šlo o nedorozumenie, lebo poznám jej identitu, a patrí k ľuďom, ktorí majú tú trpezlivosť prekladať veľmi dlhé ruské texty pre Levanet (Krasov a iné…). Takže som tiež rád, že veci sa vysvetlili a pochopili správne.

      Odpověď
    • Jardobe – moc děkuji.
      Ad „slušnost“. Protože jde o o slovo abstraktní, každý si pod tím pojmem představuje něco jiného. Osobně bych řekla, že pravá slušnost souvisí s Lidstvím i empatií, i když se to velmi těžce vysvětluje.
      Nacisté – obzvláště členové SS – byli vzdělaní, znalí umění i etikety. Prostě elita. Dokonce by si s nimi rozuměli i dnešní ekologičtí aktivisté, protože esesmani uměli ocenit krásu přírody a také se dobře chovali ke zvířatům. Ale co s tím, když za zvuků Wagnera mučili lidi nebo se s potěšením dívali na vězně, vyhladovělé na smrt, a krmili přitom svého psa vybranými lahůdkami? Co s takovou „slušností“ a vzdělaností? Když v nich není ani kouska lidskosti, soucitu nebo empatie? Esesmani k tomu byli vychovávaní (a nejméně dvě „školící střediska“ byla na našem území). Že jsou nadřazení, že jsou potomci božské linie, že mají „spasit“ svět a zbavit ho „odporných člověku podobných tvorů“, kvůli kterým ten svět spěje do záhuby.
      A právě ti dnešní „slušní“ se esesmanům velmi podobají. Není slušností, že nikdy neřeknu sprosté slovo. Dokonce ani to, že každého pozdravím, s nikým se nehádám a chovám se dle etikety. Toto je přetvářka – ne slušnost. Můžu klidně nadávat jak špaček či dokonce někomu nevybíravě vynadat – když mu přitom zachráním život či ho dostanu z prekérní situace. A – bohužel – ti „slušní“ budou stát okolo a vše si natáčet na mobil…
      A k tomu ostatnímu:
      Kolaborace byla i v Čechách a to i když to vyloženě nebyla kolaborace, když šlo o pouhé přežití způsobem „budu si všímat svého a do ničeho se nebudu plést“. Nesoudím, protože kdoví, jak bychom se zachovali my dneska a to i když žijeme v jiných reáliích. Jenže…
      Osobně umím takové lidi pochopit – což ale neznamená, že jejich chování omlouvám. A neomlouvám ani z důvodů, o kterých píšeš (= málo informací, propaganda atd.). Prostě toto chování je z mého hlediska neomluvitelné – i když pochopitelné. Všichni ti lidé měli nějaké své pochopitelné důvody.
      A dokonce si myslím, že tímto svým „radikálním neomlouváním“ mohu přispět k tomu, aby se tento „občanský postoj“ v budoucnu už neopakoval.

      Odpověď
      • Ďakujem Lin za doplnenie. Súhlas, dobre si to napísal. Páči sa mi tá kombinácia: 1.Viem pochopiť, 2.Nesúdim, 3.Neospravedlňujem.
        - To prvé je predpoklad pochopiť problematiku… Nájsť a rozlíšiť dobré a zlé z celospoločenského hľadiska.
        - druhé znamená neplytvať emóciami, a nevytvárať zbytočný tlak v hrnci ohľadom starých krívd. Minulosť nezmeníš.
        - tretie je nezľahčovať prehrešky, ktoré nám môžu v budúcnosti pomôcť predísť podobným situáciám. Zdokonaľovanie vlastnej mravnosti.

        Odpověď
        • Děkuju moc – právě tak jsem to myslela. To je jako v životě – s odpuštěním. Od toho jsem odvodila to „odpuštění“ celospolečenské.
          I když potřebuješ odpustit sám sobě, je postup stejný. Nejdříve pochopit, co mě vedlo k tomu činu nebo jednání, co mi teď hryže svědomí nebo mi způsobuje nějaká psychická traumata – nebo co vedlo k té situaci, z čeho vyplynula. Druhým krokem je bezemočně si to rozebrat sám se sebou a poprosit o odpuštění (Boha, dotčené lidi). No a tím třetím je „dál to nedělat“ = včas předcházet podobným situacím (lépe komunikovat, lépe reagovat, lépe chápat podstatu, lépe „vyvozovat“ – atd.).
          Vždyť přece – pokud někomu odpustíš a jakoby tím „smažeš hříchy“ – tak to přece neznamená, že souhlasíš s tím, co udělal a budeš mu dál dovolovat ty samé přešlapy.

          Odpověď
        • Ked clovek nepochopil lekciu zivot (HNR) mu ju zopakuje. Rovnako sa to tyka aj naroda. Aby mohla byt vec udalost historia spravne pochopena a clovek (narod) mohol chapat a dostat sa tak najblizsie k objektivnej pravde treba zobrat v uvahu vsetky informacie ktore formuju nas obraz. Ked sa algoritmus tyka naroda, tak je potrebne aby si narod ten obraz vytvoril (zformuloval) sam a nebol podsunuty iny napr. zatazeny ideologiou alebo napisany prislusnikmi ineho naroda. Marian Tkac pri vystupeni na J. Vrsku povedal – nechajte nas napisat si svoje vlastne dejiny (vlastny pohlad) tak ako to urobili aj ine narody. Toto urobene nebolo. (svoj vlastny obraz, nazor, informaciu pre HNR) Inak predsa nemoze lekcia prebehnut. (resp. neprebhnut).

          Odpověď
          • Áno, ale treba si uvedomiť, že to je záležitosť súborného intelektu každého národa. Ak je to možné, interpretácia dejín musí vyjadrovať národný konsenzus, široký pohľad na vec mnohých zainteresovaných, nie len hŕsky historikov a nadšencov niektorej zo strán. A to nie je vôbec ľahké.

            Inak v jednom príspevku si použil frázy typu: „Slováci sa rozhodli…“, „Slováci sa nerozhodli…“ (týkalo sa to vojnového obdobia)
            http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-42/#comment-149407
            S tým nesúhlasím, je to paušalizovanie, lebo o veciach Slovákov vo väčšine vecí rozhodovali ich „elity“…

            Odpověď
            • ved ano suhlasim co pises dalej tam pisem ze ustavnou cestou, tak z kontextu je asne kto rozhodoval. voleni zastupcovia

              Odpověď
            • suhlasim aj s tym prvym odstavcom…vobec to nebude lahke,

              Odpověď
      • prepáč, oprava: napísala.

        Odpověď
    • Jardob, dá sa súhlasiť s tým, že neinformovaní – najmä katolíci vplyvom katolíckej cirkvi – mohli podporovať Tisa a neschvaľovali vraždenie a perzekúcie, pokiaľ o nich nevedeli. Ale predpokladám, že to nemôže platiť paušálne aj na členov Hlinkovej gardy, arizátorov a ich rodiny, ktoré požívali „plody“ ich činnosti. Tam očakávam sebareflexiu, morálku a uvedomenie si týchto zločinov. Potom môže prísť odpustenie.

      Odpověď
      • Isteže, mal som na mysli len celkom obyčajných prostoduchých ľudí, akých bola zrejme väčšina. Nie politických aktivistov.
        Ono celkovo, hnevať sa na dávno zomrelých ľudí asi nemá význam. Význam má riadiť (každý vo svojom živote individuálne) chod udalostí a vecí verejných tak, aby sa chyby minulosti neopakovali. Vrátane otvárania informačných kanálov medzi ľuďmi a dávania im nových pohľadov na vec, metodologické sito.

        Odpověď
        • Nehovorím o politických aktivistoch, ale o vrahoch, ktorí vraždili buď priamo alebo využili majetok zavraždených spoločne so svojimi príbuznými a ani ich potomkovia ho doteraz nevrátili. Na to netreba zabúdať, nemožno zabúdať na reálne udalosti a prepisovať históriu. Naša budúcnosť by bola obdobou Ukrajiny alebo pobaltských krajín.

          Odpověď
          • Atevi,
            to, o čom hovoríš, je zločin. A zločin je úmyselný trestný čin. Preto vrahovia a zlodeji za normálnych okolností čelia trestnému procesu a jeho rozhodnutiu.

            Ja som však nehovoril o vrahoch a zlodejoch, ale o úplne obyčajných ľuďoch, bežnom dave… A takisto som nehovoril o zabudnutí! Veď vieš ako sa hovorí v bežnom živote, často aj v rámci príbuzenstva: „Odpustil som, ale nezabudol“, a tak je to správne… Odpustenie oslobodzuje emócie z otroctva nenávisti, a Nezabudnutie pomáhať nestratiť rozum po druhýkrát, poučiť sa a byť na budúce múdrejší… Predchádzať napätým situáciám vlastným riadením okolností.
            Zabudnúť = pohrdnúť životnou skúsenosťou.

            Odpověď
            • Súhlasím. Som rada, že si to takto jasne vyjadril, aby to každý správne pochopil.

              Odpověď
          • Atevi
            Poprosil by som konkretizovat vrahov o ktorych hovorime, kto a obdobie kedy k vrazdam dochadzalo na ktorom uzemi sa to dialo.

            Odpověď
            • Choré vety, zbytočné provokácie, nemám záujem:
              http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-42/#comment-149373

              Odpověď
  22. https://history.hnonline.sk/2-svetova-vojna/1781205-trpeli-tam-aj-tisice-slovakov-plany-so-schodami-smrti-v-mauthausene-vyvolali-poburenie

    Odpověď
  23. Tip na knihu
    kniha američane ve francii- „osvoboditele“
    http://www.iliteratura.cz/Clanek/33827/roberts-mary-louise-valka-a-chtic-sex-a-americti-vojaci-za-ii-svetove-valky-ve-francii
    Američtí vojáci válčící ve druhé světové válce jsou obecně líčeni jako čestní občanští bojovníci z té „největší generace“. Nová kniha nicméně odhaluje temnou stránku některých vojáků v osvobozené Francii, pro něž bylo rabování či znásilňování běžné.
    Osvoboditelé dělali spoustu rámusu a pili přes míru. Proháněli se kolem v džípech, rvali se v ulicích a kradli. Ale nejhorší byla jejich posedlost francouzskými ženami. Chtěli sex — někteří zdarma, jiní za peníze a někteří násilím.
    Po čtyřech letech německé okupace Francouzi americké vojáky, kteří se 6. června 1944 vylodili v Normandii, vítali jako osvoboditele. Celá země šílela radostí. Už po několika měsících ale na obrázek nových pánů padl stín.
    Už koncem léta 1944 si mnoho žen v Normandii stěžovalo na to, že byly americkými vojáky znásilněny. Mezi obyvatelstvem se začal šířit strach a s ním i hořký vtip: „Naši muži se museli před Němci skrývat, ale když přišli Američané, museli jsme skrývat naše ženy.“
    Při přistání na pláži Omaha zalila Francii „opravdová tsunami mužského chtíče“, píše Mary Louise Robertsová, profesorka historie na Univerzitě ve Wisconsinu, ve své nové knize „What Soldiers Do: Sex and the American GI in World War II France“.
    Jistý kavárník z Le Havru vyjádřil hluboké rozčarování Francouzů z chování Američanů, když prohlásil: „Očekávali jsme přátele, před nimiž se nebudeme muset stydět za svou porážku. Místo toho přišlo nepochopení, arogance, neuvěřitelně neslušné chování a naparování dobyvatelů.“
    http://literarky.cz/civilizace/89-civilizace/14917-bandite-v-uniformach-us-army-v-osvobozene-francii

    Odpověď
  24. TRIPOLSKA CIVILIZACE. Tisice let osamelosti
    https://www.youtube.com/watch?v=2454EQ_3tZ8

    Odpověď
    • Shlédl jsem to video. Obsah – někde na Ukrajině našli nějaké kusy keramiky a tvrdí, že je to pozůstatek civilizace, která tam sídlila před mnoha tisíci lety. Nějaký důkaz? Naprosto žádný. Prostě nic. Nějaké datování alespoň pomocí radioizotopů nebylo potřeba…prostě jenom povídání, že kdysi kdesi cosi…
      Jeden přínos to má, takhle asi vypadá ukrajinská propaganda o VelkoUkrech. Smutné, že se tím někdo nechá zmanipulovat.

      Odpověď
      • kroksunkrok 28.7.2018 o 14:58

        Typický povrchný zjednodušený (a teda zmanipulovaný) pohľad. Pozri si túto správu z Masarykovej univerzity v Brne o neolite v Európe (strany 82 – 90) https://is.muni.cz/el/1421/jaro2010/AEA_30/5-Neolit_Evropy_4500-3200_BC_2010.pdf. Aj podľa Tvojho mena by sa dalo zjednodušene usudzovať, že si Tadžik (hlavné mesto Tadžikistanu = Dušanbe)? – a že máš osobné výhrady voči všetkému ukrajinskému, či nie? Kultúra je veľmi známa medzi archeológmi. Tak nabudúce radšej poštudovať a potom vynášať súdy…

        Odpověď
        • DušanBe 3.8.2018 o 7:50

          Jj, uznávám můj povrchní pohled. To, že Tripolská civilizace existovala a že se o ní reálně hovoří i jinde, jsem si nezjistil. Ani mě to nenapadlo, což byla chyba. S ohledem na tuto skutečnost je můj komentář o důkazu civilizace nepravdivý. O tom jak daná regionální civilizace fungovala na úrovni společnosti, čeho dosáhla, jak ovlivnila okolní civilizace, to se v dokumentu muselo zmínit pouze povrchně. Osobně mi přijde velmi podivná formulace v čase 14:41, kde se říká: „Jing jang, svastika, kříž, to všechno se zrodilo v Tripoli.“ No, nevím. Video beru jako dobrý doplněk k informaci, že tady nějaká civilizace byla.
          Správně odsuzuješ můj zjednodušený pohled, ale sám se dopouštíš ve své další větě téhož na mou adresu. Tvůj úsudek o mě je chybný. Jméno DušanBe jsem zvolil proto, že v diskuzi už jeden Dušan píše. kroknsunkrok já Tě prosím nevynášej soudy o mé osobě. Osobní útoky v této diskuzi nejsou norma.

          Odpověď
  25. dnes 100 let od zavraždění carské rodiny a družiny

    Odpověď
    • https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2014/11/poprava-carske-rodiny-se-nekonala-1.html

      Odpověď
  26. Před 75 lety došlo k volyňskému masakru, kdy ukrajinské nacionalistické jednotky při koordinovaném útoku na 150 polských vsí povraždily na 11 tisíc lidí.
    https://zahranicni.eurozpravy.cz/evropa/229361-krvava-nedele-ve-volyni-pred-75-lety-ukrajinci-povrazdili-11-tisic-polaku-umirali-i-cesi/

    Odpověď
    • http://svobodne-radio.cz/2018-07-11-studio-lipa-bylo-mozne-odvratit-ii-svetovou-valku-mohl-stalin-zastavit-hitlera-rusky-dokument-prevzato-z-youtube/

      bylo-mozne-odvratit-ii-svetovou-valku-mohl-stalin-zastavit-hitlera

      Odpověď
  27. http://svobodne-radio.cz/2018-07-06-repriza-2015-07-05-studio-kladno-vladimir-kapal-vzpominkovy-porad-k-vyroci-upaleni-mistra-jana-husa/

    2018-07-06 – repríz – 2015-07-05 – Studio Kladno – Vladimír Kapal – Spomienkový relácia k výročiu upálenia Majstra Jana Husa

    603 rokov od upálenia Jana HUSA

    Odpověď
    • Masmédia výročí v podstatě odignorovala. Neodpustila si samozřejmě pár odporností.
      Třeba tady:
      http://nasregion.cz/10-omylu-o-mistru-janu-husovi-nezemrel-pro-pravdu-a-nemusel-zemrit-vubec-51068
      Jedna vykrmená husa tam plive po svém národu.

      Odpověď
      • Jan Hus je pro manipulující elity velmi nežádoucí historický fenomén.Plebejský původ,osobní integrita a ve své době výjimečná síla prosazovat názor,o jehož správnosti byl přesvědčen.
        Na tento typ osobnosti platilo a stále platí jen násilí.Nositel je sice zlikvidován,ale myšlenka
        vstupuje do historie.

        Odpověď
    • Nebojte se. Je třeba opakovat Halasovo: Malověrní, myslete na chorál. České dějiny jsou určovány historickým tandemem sv. Václav-Hus. Sami naši předkové sice museli vystavět dům našich dějin z cihel biblické koncepce, ale dům vystavěli koncepčně samostatný:
      Sv. Václav jako nebeský vládce české země zastupuje český národ v rodině národů před boží tváří, je ztělesněním suverenity českého národa, českého státu a české společnosti v rámci božího záměru.
      Toto samostatné postavení národa v přímé závislosti jedině na božím záměru je přitom zároveň podmíněno a zaručeno životem a konáním národa v souladu s božím záměrem, čili jinými slovy v absolutní oddanosti pravdě boží bez ohledu na biblický text a jeho církevní výklady, kdy ztělesněním této oddanosti svědomí je Jan Hus.
      Podmíněnost a záruka je přitom obousměrná, tzn. bez Husa je svatý Václav ponížen do role říšského slouhy, bez svatého Václava je Hus degradován do role náboženského fanatika.
      A hle, jak je náhle jednoduché spojit tyto dvě donedávna nesmiřitelné tradice, stačí se jen oprostit od biblického našeptávání kardinálů a protestantských teologů.

      Odpověď
      • KATolík Svatý Václav?

        Odpověď
        • Bez adekvátní náhrady by jeho odpis v očích veřejnosti českou státnost poškodil, nicméně, nemyslím si, že je hodný opěvování.

          Odpověď
          • Václav sám jako historická postava není nijak vybočující z řad českých či říšských prodejných politiků, takže opravdu není co opěvovat.
            Ale už spojení měkkého bratra Václava („více slávy“) a tvrdého stejnojmenného bratra Boleslava (taky „více slávy“) je mytologické samo o sobě.
            Vedle toho se však snažím zdůraznit to, že Češi sami se definovali jako národ, jako svébytná jednotka v rámci HNR, a dělali to po tisíc let prostřednictvím myšlenky, že Češi jsou odděleni od ostatních národů, protože mají svého vlastního nebeského vládce, proto nemohou být rozděleni, ani poraženi. Tento národní mýtus spojený s blanickou pověstí a dalšími představami můžeme odepsat, až budeme mít adekvátní náhradu – i v tom naprosto souhlasím s JS.

            Odpověď
            • Kolegovia je to ovela jednoduchsie.
              Sv. Vaclav = VSL+suffix (-va), t.j. Sv. Vasil, resp. Cisar ako fantomny obraz Jezisa Krista v ceskych dejinach.
              Boleslav je zrejme duplikat Bela III – Svatopluka, sucasnika Krista a jeho nasledovnika.
              Viem ze tym mnohych pohorsim ale vyzera to tak ze dejiny „prvej“, udajne originalne ceskej, polskej a uhorskej
              dynastie boli spisane a definitivne zredigovane Viednou. Dejiny byzantskej, pred-mongolskej originalnej dynastie „Velkej Moravy“ boli na papieri rozmnozene a prisposobene miestnym nazvoslovnym realiam tak, aby si Habsburgovcami spravovani Slovania snad nemysleli, ze Slovania v minulosti tvorili kolektivnu historicku entitu v ramci jednotnej Rise, ale ze sa od nepamati vyvijali samostatne. Ako vravim, historia a chronologia su druhou najucinnejsou prioritou riadenia.

              Odpověď
              • Kdo ovládá minulost ovládá budoucnost. Kdo ovládá přítomnost ovládá minulost…

                Odpověď
  28. Jiří N 6.7.2018 o 0:12

    Objevil jsem celkem výstižný článek o postojích našich politických špiček ohledně bombardování Srbska. Píše o tom sice žumpa největší, ale kupodivu objektivně, protože vykresluje Havla jako rozhodného zastánce lidských práv a Zemana naopak jako slabocha, který nechce zasáhnout. Přijde mi to jako dobrý článek pro diskuze s těmi, kdo stále častěji tvrdí, že o našem podpisu pod tento zločin nerozhodl Havel, ale Zeman. Tady to mají černé na bílém a dokonce z jejich zdroje.

    https://ct24.ceskatelevize.cz/archiv/1415885-cesi-meli-problem-plne-podporit-letecke-utoky-na-jugoslavii

    Odpověď
    • Oracle 911 6.7.2018 o 6:45

      Inými slovami ideologický odpis „kaviarne“ dostal ďalší impulz.

      Odpověď
      • Jiří N 6.7.2018 o 11:48

        Myslíš to, jak události doslova věrně popisovali a nyní se budou otáčet proti nim, protože se mění informační pole?

        Odpověď
        • Oracle 911 6.7.2018 o 12:00

          Áno ale ich peripetie týmto sa nekončia…

          Odpověď
          • Jiří N 6.7.2018 o 12:03

            Jasné, to je teprve začátek.

            Odpověď
            • Jiří N 6.7.2018 o 12:09

              Toto bude při boření mýtů o Hejvlovi taky lahůdka

              https://m.novinky.cz/articleDetails?aId=14656&sId=&mId=

              Odpověď
              • Oracle 911 6.7.2018 o 14:01

                Určite to nebude jediný informačný úrok na neho, predpokladám, že aj jeho fotka s Heidrichom sa objaví,,,

                Odpověď
                • Jiří N 6.7.2018 o 22:31

                  Přiznám se, že jsem ji hledal, ale nenašel. Někdo navíc podstrčil hledajícím Heydricha s vlastním synem na klíně, jakože s malým Havlem, aby tyto snahy zdiskreditoval. Tak doufejme, že Ruské archivy žačnou být sdílnější.

                  Odpověď
  29. Teorie éteru 1. Co spojuje Mendělejeva, Teslu a von Brauna
    https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2018/07/teorie-eteru-1.html

    Odpověď
  30. 1. svět. válka v číslech (UK,2017) na Viasat History (rusky): http://onelike.tv/viasat-history.html 15:50 a 21:45h. Netradiční pohled na 1.svět. – ztráty,počet vystřelených nábojů,poměr sil v jednotlivých bitvách.

    Odpověď
  31. … velmi dobry rozhovor na TV Den s historikom Martisojanom a zaciatku druhej svetovej 22. juna 1941 o taktike Stalina, zrade generalov ZSSR, britskej bianko zmenke Hitlerovi zo 14. juna 1941, ze neotvoria druhy front proti nemu ked zautoci na ZSSR, o tom ako sa s tym Churchil priznal 4. septembra 1941 ruskemu poslovi vo VB Majskemu v osobnej debate, o tom preco sa odokryvaju archivy len ciastocne a nie v celom rozsahu: https://m.youtube.com/watch?v=UgVFch3lDnk

    Odpověď
    • Fantasticky material.

      Odpověď
  32. Nasledovná reťaz informačných udalostí mi príde ako zaujímavý obojstranný trolling, resp. delegovanie posolstiev globálno-historického charakteru na skúšobnej úrovni… medzi GP a ruskou sakrálnou vládou Gosudara. Tento vzájomný gentlemanský trolling zrejme nenastal len tak na prázdnom mieste. O čom je reč?
    Neviem, či to tu odznelo, ale v závere posledného týždenného spravodajského bloku od Solovjova z 24. júna odznel príspevok o festivale „turkických a nomádskych národov“, ktorý prebehol v Kazachstane. Pozri viac tu: https://www.youtube.com/watch?v=yhy73znIrFU …… (čas – 1:15:00)
    Na Kazachstan, ktorý je kľúčovou krajinou v epicentre euroázijských integračných aj obranných procesov, ba naviac má pod zemou okrem ropy a plynu snáď celú Mendelejevovu tabuľku, môžeme nazerať ako na alternatívne centrum koncentrácie riadenia GP, pričom je mu delegovaná ústredná úloha v procese formovania globálno-politického projektu VEľKý TURAN. Reč je o tom, ako tento zrejme nevyhnutný globalizačný proces zjednocovania turkických a post-sovietskych stredoázijských republík prebehne a nakoľko mu ruský svet vštepí vlastný konceptuálny vektor.
    Okrem toho, spravodajcom VGTRK a spoluautorom predmetnej reportáže je novinár Robert Francev. Našincovi to meno asi nič nehovorí, ale poviem len, že je to špičkový profesionál, inteligentný a zrejme „au courant“ väčšiny súčasných myšlienkových trendov v jeho vlasti i mimo nej. Hoci som už istú dobu prestal pozerať ruské 24-hod spravodajstvo, lebo Rossia 24 stále očividnejšie nahrávala pindosom a veľa vecí ma tam štvalo, tak v časoch, keď som to ešte sledoval tam tento Francev mával pravidelné spravodajské vstupy, kde si brával na mušku konkrétnu tému a veľmi profesionálne ju žurnalisticky rozoberal na drobné, pôsobiac na pozadí svojich kolegov veľmi zrelo, kompetentne a profesionálne. Napriek extravagantnému zovňajšku „á la kaviareň“ som z neho cítil záchvevy zdravého vlastenectva a vyžarovanie človeka, ktorý chápe vážnosť a význam svojej práce. Nech už je to, ako chce, skutočnosť, že festival turkických národov informačne pokrýval práve Robert Francev a že to bolo odvysielané v nedeľňajšom prime-time na prvom federálnom kanáli, nasvedčuje tomu, že to nebola len taká obyčajná reportáž z nejakého festivalu divochov.
    Najprv Francev porozprával o potenciáli a geografii súčasných „následníkov kočovných civilizácií“, pričom uviedol, že na festivale v Alma-Ate sú predstavitelia – Mongolska, Kirgizska, Maďarska, Uzbekistanu, Kazachstanu, Turecka a Ruska. Veľmi dôležitý fakt, že tam bol aj predstaviteľ Ukrajiny z Dnepropetrovska, venujúci sa výskumu SKýTOV, ktorého Francev vyspovedal, a ten stanovil, že prakticky „niet rozdielu medzi životom a spôsobmi dneprovských a donských kozákov a „turkických nomádov, v tom, ako jazdili na koni“. Ďalej to tiež bola fantázia… Odkaz na II. priorite, chápete. Som presvedčený, že chápe aj sám Francev.
    Napríklad, jeden z intervievowaných, Oleg Bulutov z Burjatska, predseda Fondu RENESANCIE HISTORICKéHO DEDIčSTVA HUNOV, na otázku, či sa nebojí, že im ukradnú nejaké hodnotné starožitné veci, povedal = „Čoby sme sa báli, máme tu dobrú ochranu… Od Kalmykov po MAĎAROV…“ A hneď ďalšia jeho veta bola, svojim spôsobom, tiež o Maďaroch – „Prišli sme z Vlasti HUNOV. Vidíme tu veľa našich potomkov, pričom nerozlišujeme medzi turkami (v zmysle – turkickými národmi) a MONGOLMI, pretože sme ZJEDNOTENí…“ A na koniec fantasticky dodal – „Rusko bolo, samozrejme, PILIEROM Veľkého sťahovania národov, ktoré zmenilo celý svet“.
    T.j. ruská TV nám ústami predsedu Fondu renesancie hist. dedičstva Hunov hovorí, že práve Rusko je vlasťou Hunov – Maďarov – Mongolov (medzi ktorými, ako povedal Bulutov, nerobíme rozdiely – pozn.), a že bolo PILIEROM Veľkého sťahovania národov. To znamená, že posledné nielen vyšlo zo stredovekej Rusi, ale aj bolo koordinovaným a z Rusi riadeným dobyvačno-kolonizačným počinom, ktorý „zmenil celý svet“. Hovorí nám taktiež, že esencia tohto dobytia bola turkicko-slovanská, keďže „nerozlišujeme medzi turkami a MONGOLMI, pretože sme zjednotení“, tamže aj svedectvá toho Ukrajinca o totožnosti Skýtov a Tatárov. Nakoniec, schválne je upriamená pozornosť na Maďarov v súvislosti s Hunmi, jedná sa takmer o aliteráciu. Keď totiž skončí Bulutov, nakrátko vstúpi s komentárom Francev, kde hovorí o tom, že „Spoločné korene sú základom pre príbuzné, ústretové vzťahy. Tu, v stepi, svoje korene našli aj potomkovia nepokorných Maďarov…“. A skutočne, následne pred kamerou vystupoval András Biró, maďarský antropológ a predseda organizácie (hádajte, s akým pozadím…) „Maďarsko-Turan“, ktorý sa nechal počuť – „Nehľadiac na to, že už pred 1100 (viac informačno riadiaci, ako chronologický údaj – pozn.) rokmi sme prišli do Európy, každý Maďar dodnes cíti, že pôvod jeho národa a jeho kultúry je na Východe.“
    Ok, zdalo by sa, čo je na tom také. Ale práve 26.6 Guardian publikoval materiál, ktorý prevzali aj hlavnespravy, hľa – https://www.hlavnespravy.sk/spanielsko-opat-centrom-pozornosti-amaterovi-padla-za-obet-socha-sv-juraja/1446474.
    Správa Guardianu rozpráva o škandále, ktorý prepukol v španielskom mestečku Estella, neďaleko Pamplony v regióne Navarra, kde si miestna farnosť kostola sv. Michala z vlastnej iniciatívy nechala zreštaurovať časti kostola a obzvlášť kaplnku sv. Juraja. Vraj angažovala akéhosi fušerského reštaurátora a on pôvodnú sochu zo XVI. Stor. znetvoril, vyrobiac sv. Jurajovi akési teplošsko-ružové líca.
    Čo je na tej správe také mimoriadne, že ju publikuje sám Guardian a aká tu je súvislosť s festivalom turkických národov v Kazachstane? Vtip je v tom, ako tú správu dešifrovať. Lebo na svojej, miestnej úrovni, môže značiť jedno, ale v globálno-politických konšteláciách nadobúda vcelku konkrétne posolstvo. A zároveň je správa Guardianu odpoveďou GP na predmetnú správu VGTRK o turkickom festivale v Kazachstane. O čom je reč?
    Podľa „Novej Chronológie“ je sv. Juraj Víťazný(sv. Georgij Pobedonosec), patrón vojakov a vojenstva, symbol víťazstva a odvahy, jedným z historicko-chronologických duplikátov Veľkého Chána Mongolov, Džingischána, ktorého originál „novochronológovia“ stotožňujú s Moskovským (pomazaným – pozn.) a rostovským veľkokniežaťom Georgijom Danilovičom. Skutočnosť, že jeho kult je rozšírený po celej Európe, vrátane Slovenska – napr. mesto Sv. Jur, nasvedčuje tomu, že jeho nositelia, Mongoli-Huni-Maďari, svojho času skutočne dobyli celú Európu. Viac som o tom písal v dvoch článkoch na nwoo.org (tretia časť sa pripravuje).
    T.j. dostávame, že ruská VGTRK – nezávisle pod vplyvom akých motivácií – sa rozhodla odvysielať historický príspevok, kde zaznelo tvrdenie, že Rusko bolo PILIEROM Veľkého sťahovania národov, a naznačená korelácia medzi Hunmi-Maďarmi, ako aj Tatármi a Skýtmi všeobecne. Všetci to boli Mongoli. A taktiež, že v prípade „Veľkého sťahovania národov“ nešlo o nekontrolovateľné vlny nájazdov, kde jedno etnikum striedalo druhé, ale že to bol Ruskom koordinovaný, štrukturovaný a cieľavedomý proces kolonizácie Európy, čo vidíme na príklade Maďarov-Mongolov-Hunov.
    Bola to fakticky rukavica, hodená Západu na druhej priorite, pozvanie do tanca. Západ čoskoro reagoval svojim typickým spôsobom, kde ukázal, že tvorcovia redakčného kontentu Guardianu si dobre uvedomuje súčasné historicko-ideologické trendy (paralela na sv. Juraja – Džingischána), ale urobia všetko preto, aby ich zosmiešnili, zneuctili, prevrátili z hlavu na nohy (desakralizácia sochy sv. Juraja). Nevidíme to snáď dnes na príklade toho, ako sa bojuje s alternatívou? Nevidíme snáď pokus o diskreditáciu „Novej Chronológie“ (konkrétne, môjho výskumu a Cyrilovi a Metodovi na „HS“) v podobe tej nekončiacej pseudo-vedeckej zlátaniny na „HS“ – „Veľkomoravská ríša a jej mudrc: moje faktograficko-románové rozprávanie“?? Veď to je presne to – pokus o zosmiešnenie, vulgarizáciu a parodovanie môjho výskumu spred dvoch rokov.
    Správa však hovorí aj iné zaujímavé veci, napr. že obyvatelia mestečka a členovia farnosti neboli s týmto počinom oboznámení a cítia sa byť podvedení. T.j. že celý ten škandalózny počin sa dá pripísať na vrub cirkvi, rovnako ako aj kreovanie a prepisovanie dejín v novoveku bolo pod gesciou predovšetkým Vatikánu a národných elít novovznikajúcich európskych krajín, ktoré spájal hlavný záujem – vymazať pamiatku na ešte nedávnu, pred-reformačnú existenciu Veľkej (Mongolskej – pozn.) ríše na území Európy (Svätej Rímskej Ríše), ktorá bola slovano-turkická. To práve z tohto dôvodu nám „tradičná história“ tvrdí, že Mongoli z Uhorska a Európy údajne odišli – typická chronologicko-historická manipulácia „pánov dejín“. Pri prepisovaní dejín a zmene konceptuálnej paradigmatiky celých národov dochádzalo spravidla k NENáVRATNéMU poškodeniu originálnych historických prameňov (napr. kde sú všetky písomnosti v hlaholike, keď sa posledná údajne používala na našom území až do polovice XVIII. Stor? – pozn.),na základe kt. boli vyhotovované rôzne nové, latinsky písané kompiláty a falzifikáty. Postihlo to aj materiálne historické pramene – kostoly, fresky a pod., ktoré boli vybieľované, ničené a prepisované nanovo v obd. XVI – XIX. Stor. Všetko sú to procesy reformačnej a post-reformačnej epochy, ktorú voláme aj „dlhé XVI. Storočie“. No a predmetný severošpanielsky kostol Sv. Michala je tiež zo XVI. Storočia, obdobia Reformácie. Mimochodom Michal znamená MCH+ al, t.j. MCH + Boh. Pojmotvorný koreň MCH, MSH či MSK (prechod C-S a H-K-CH, navyše slovenské „CH“ sa dá zapísať ako ruské „X“, čo vyslovujeme [:ks] – pozn.). T.j. zrejme Mosk-Mašiach-Messiah, resp. arabsky „mašich“, čiže „pomazaný“. Ďalší odkaz na Moskovitov, ktorí – ako vieme zo svedectva S. Herbersteina – „sa veľmi vychvaľovali týmto menom (Attilu – pozn.), keďže údajne práve ich poddaní kedysi dobyli a spustošili celú Európu…“.
    Zároveň je pre GP zrejmé, že ľudia sú na históriu zvedaví a sú proti jej desakralizáciu, prekrucovaniu a machináciám, keďže osadenstvo Estelly bolo veľmi pohoršené takýmto prístupom k zachovaniu kultúrneho dedičstva obce. Avšak na výsledku to nič nemení, GP bude proti akýmkoľvek snahám iniciovať celoplošný historicko-spoločenský diskurz vystupovať tvrdo a podvratne, ako to ukázal na príklade tomto a na príklade zabitej Slovenky v Neziderskom jazere. Závery posledného summitu EÚ, kde boli predĺžené protiruské sankcie a dohodnuté kroky v „potláčaní dezinformácií z Ruska“, tomu dodatočne nasvedčujú. Ale pravdu ťažko umlčať. Keď som nedávno počul nemeckého ministra zahraničia Heiko Maasa tvrdiť, že európsky projekt sa bude v budúcnosti orientovať protirusky a protiamericky, tak mi svitlo, že sa v očiach Nemcov odpisuje rovnako, ako EÚ v očiach Európanov svojimi stupídnymi a sebazničujúcimi krokmi. Veď vyčkajme a uvidíme, ako bude táto neokonská bruseloidná banda kvičať, keď sa Trump dohodne s Putinom.

    Odpověď
    • Díky za výborný vhled do rozšiřující se propasti mezi starým světem staré Evropy a vitálním světem Východu.Pro ten starý svět snad jen konstatování :nevědí co chtějí a nedají pokoj,dokud toho nedosáhnou.Tvoříme západní hranici východního světa a to je třeba neustále připomínat.

      Odpověď
    • Nikita, ,,Nulový výskyt ázijských génov mtDNA: A, C, D, F, G, a M v maďarskej populácii vylučuje akúkoľvek migračnú vlnu z „ugrofínskeho“ genetického „prostredia“. “
      Maďari sú ,,janičiari“, a nechcú si to priznať!
      https://www.biosferaklub.info/madari-su-europania-a-v-prevaznej-miere-slovania/

      Odpověď
      • … no celkom nulovy nie je: http://madari.sk/magazin/historiasucasnost/geneticka-mapa-europy
        velmi dobre to vysvetluje akademik Kljosov v DNA genealogii, ma mnoho relacii na tv Den v rustine.

        Odpověď
        • No, žije tam asi 5% ľudí s génmi starých Maďarov, čo je asi toľko, koľko je v populácii teplej menšiny. Čudujem sa ,,Maďarom“, že sa im stále strkajú a stotožňujú sa s nimi. S tými, ktorí zničili ich rodovú pamäť.

          Odpověď
    • Je to zvláštní, že se neustále najdou noví a noví myslitelé, kteří vytvářejí nebezpečné vzdušné hrady na základě nové chronologie, i když naštěstí věc je dávno vyřízena: http://leva-net.webnode.cz/products/prozretelnost-nie-je-algebra/
      Stále vnímám novou chronologii a veškeré slovansko-árijské blouznění jako kukaččí vejce snesené globálním prediktorem do hnízda ruského myšlení, a to vejce dnes mnohem nebezpečnější než sebedegradující liberalismus.
      Nechci tím nijak snižovat význam setkání mongolsko-turkických národů, ani popsané reportáže.

      Odpověď
      • Fidelo sklamem Ta. „NCH“ je autorskym dielom ruskych matematikov svetoveho mena, kt. na tejto teorii pracuju uz viac nez tri desatrocia a knihy publikuju od skorych devatdesiatych. To praveze SAV vznikli ako defamacno-plagiatorsky kompilat, kryptonacisticka parodia na „NCH“, pricom sa zacali koordinovane sirit az po publikacii fundamentalnych prac „NCH“.
        Cital si od nich aspon nieco alebo si dal tu namahu prelusknut relativne narocne statisticko-matematicke metody, kt pouziva NCH na analyzu pisomnych historickych pramenov?
        Nie, vsakze? Sklamem Ta, ale ak si myslis ze staci precitat material VP ZSSR na danu temu a tym zalezitost zmietnut zo stola, si na omyle. Ani VP ZSSR nie je neomylny, a v tejto teme to plati dvojnasibne.
        Ak sa len odvolavate na tu ich zapisku bez snahy samostatne pochopit NCH, neuvazujete snad podla autorit?

        Odpověď
        • A akoze neviem v com su pokusy odhalit pravdu nebezpecne..?? Snad len pre „panov dejin“ s ich falosnymi dejinami, v matrici kt. aj Ty uvazujes a povazujes preto NCH za „nebezpecnu“…

          Odpověď
          • SAV je zber parazitov ako Fedor Gál, Radičová

            Odpověď
          • Nikito, kdo financoval projekt NCH, kdo psal úvodní slovo k jejich první knize, uspořádal spoustu PR akcí, na její úvod, dostal prostor i k propagací NCH v televizí na centrálním kanálu?

            - GARIJ KASPAROV! obrovský to „přítel“ všech Rusů a Slovanů.

            Jméno tohoto mecenáše Fomenka a Nosovského je pro mě tou nejhorší vizitkou, jaká může být. Nehledě na to, VP SSSR vyargumentoval svoje výtky k NCH. Takže, pokud tvrdíš, že VP se mýlí, tak zkus nejdříve ty argumenty vyvrátit a neobviňovat někoho, že „uvažuje podle autorit“. A také zkus odůvodnit nutnost spojení F a N s Kasparovem, přes kterého k nim tekly peníze (rozvědky MI-6, globalistů?) Jsem dalek od toho, že bych v angažovanosti Kasparova viděl pouhý zájem o vědu. Obzvlášť, když ho v té době na prezentací NCH nejvíce zajímalo odtržení Sibiře od Ruska.
            Však se podívej, jak se Kasparov bil za NCH. Všechno tu zůstalo.
            https://www.youtube.com/results?search_query=%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2+%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%8F+%D1%85%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F

            Odpověď
            • Mily Taurus, kedze uz nie prvykrat vystupujes s raznou kritikou NCH, pricom aspon pre mna nepochopitelne kategoricky a vzdy vtedy, ked sa snazim prilakat pozornost k tomuto mimoriadne zaujimavemu fenomenu v sucasnej vede, bude mi potesenim napisat Ti dokladnu odpoved, akonahle sa vratim z makacky domov.
              Dovtedy si mozes v ramci „mojich argumentov“ precitat nieco z toho co som na danu temu uverejnil na nwoo.
              Co sa tyka tej vyhrady s Kasparovom – to snad nemyslis vazne? Ja Ti este dokazem, ze Fomenko a Nosovskij su „ludi chesti“. Na to vezmi jed.
              Akonahle sa dostanem v sobotu k pocitacu. A btw, mmntalne v spolupraci s novochronologmi pracujem na tretej casti „mongolskeho cyklu“ a mozes si byt isty, ze tu hypotezu o paralelizme prvych dynastii CZ HUN POL nalezite vyargumentujem.
              Zrja Ty tak na menja.

              Odpověď
              • to si veľmi rád prečítam, lebo máločo kolektív VP tak pekne vyargumentoval, ako hochštaplerizmus „novej chronológie“…

                Odpověď
              • Nikito, prosím, nic v sobotu nepiš. Každý jsme během svého života dospěli k nějakým závěrům, velkou část z nich jsme, pokud se na věc podíváš nestranně, museli poopravit nebo úplně změnit a bylo by naivní se domnívat, že ten proces je právě teď završen. To platí samozřejmě a v neposlední řadě i pro chronologii. Jen byste zopakovali svá stanoviska a neposunuli se nikam. Sám za sebe říkám, že jsem zcela přesvědčen, že mne práce VP (na rozdíl od některých vykladačů KSB) nikdy neobelhaly a mám je za nezpochybnitelnou autoritu. Ale to není důležité. Důležité je to, že jsme uprostřed epochální přeměny světa a nemůžeme si dovolit zbytečně vynášet témata posilující neshody, která se mohou v klidu vyřešit později – a štěpit tak práci lidí s poctivým myšlením a poctivými úmysly, jako jsi třeba ty .. i tví současní oponenti. Nech to, prosím, odležet a po čase se se skutečnými bratry jistě sejdeš na jedné lodi a pokud je někdo zrádce, nedokáže to v podmínkách zrychlování informačního času tajit dlouho.

                Odpověď
              • Milý Nikito.
                Nic osobního, ale NCH je „разводилово“, které vzniklo pro to, aby lidé, kteří se začnou o historii a chronologii zajímat byli předem diskreditováni ve svých pokusech přiblížit se k pravdě. Nikdo netvrdí, že oficiální historie je pravdivá. Ale to, co s ní udělali F a N můžeme nazvat metodou sekery s palici v „ювелирном деле“.
                Příklad, který jsem vytáhl z besedy Nosovského na „Echu Moskvy“ (úplně na konci):
                https://www.youtube.com/watch?v=qYFNXLdUcSI&list=PL7FMFFxrRzOR5-DnBndfbweAkErrYcnv-

                „Petr I byl ve skutečnosti Izákem, podle kterého byla pojmenována katedrála v Peterburgu“. F a A vůbec nevadí, že Izák Dalmatský, podle kterého pojmenovali Peterburgskou katedrálu, žil ve 4.století. Pro jejích tvrzení bylo postačující, že na kopii carského trůnu, který patřil Petrovi I. nalezli horoskop, který odpovídal datu narození Izáka. To považují za postačující, aby mohli tvrdit, že Petr I. a Izák je tatáž osoba. (Mimochodem, Petr I se narodil na církevní svátek Izáka Dalmatského) A takových příkladů zacházení s historií jsou u F s N mraky, i
                když zásluhu v tom, že o přepisování historie začalo oficiálně mluvit bezesporu mají. Ale ten prostor v médiích a finance, které pro propagací NCH dostali už vypovídá o tom, že jejich „chronologie“ je na ruku GP.
                Chronologie je hned 2. prioritou všeobecných prostředků řízení a je jasné, že tento instrument si GP ponechá pod svoji kontrolou. A jestli jsou před „novými chronology“ zametány cestičky, už musí svítit kontrolka, že se jedná jen o další šidítko.
                Jsem dalek od toho, abych obviňoval F a A ze záměrného překrucování historie, připouštím, že jsou přesvědčení o své pravdě a svoji práci dělají s nejlepším vědomím a svědomím. Nicméně, dělají to jen tak, jak umějí – metodou sekery a palici.

                Nehodnotím ani tvoje historické vhledy a nesnažím se v nich hledat mouchy. Pravdu povídajíc, ani je moc nečtu, protože jsou založeny na základech NCH, kterou jsem pro sebe vyhodnotil, jako chybnou (slepou uličku) a považují babrání v tom za ztrátu času. Ve své době jsem věnoval dost času na seznámení s F a N, prostřednictvím jejích přednášek a filmů. Nepřesvědčili.
                Ke tvé osobě mám sympatie a považují tě za slušného člověka, byť dočasně se pohybujícího na nesprávné cestě. To je můj názor, který se nemusí shodovat s tvým, ale je aspoň upřímný a na rovinu.

                P.S. S Kasparovem to myslím vážně, však se Nosovského na něj můžeš zeptat, jak je kontaktoval, jaké prostředky jím poskytoval a z jakých prostředků vůbec šly peníze na jejich „vědeckou“ činnost, filmy a knihy.
                Také se můžeš zeptat, proč nereagovali na práci VP SSSR „Prozřetelnost není algebra“ (aspoň o takové reakcí nevím), byť sami vyzývali vědeckou obec k široké diskuzí.

                Odpověď
  33. Leopardus 24.6.2018 o 22:34

    Husitská trilogie – Jan Hus, Jan Žižka, Proti Všem .. To je zvláštní, že se v těchto dnech vysílá tato trilogie a obzvláště v podání čt. Jistě, blíží se 6. červenec, jenž je dnem, kdy si připomínáme upálení mistra Jana Husa. Bylo to na církevním koncilu ve švýcarské Kostnici v roce 1415. Tehdy byl Jan Hus po několikaměsíčním věznění odsouzen jako kacíř a krutě popraven. Odmítl totiž odvolat své učení o nápravě církve, která tehdy zažívala obrovský morální úpadek.
    Ale v této době tolik nepřející (nejen) našemu národu, našim dějinám .. ??

    Odpověď
    • Kdysi jsem si k tomuto tématu udělal pár poznámek:

      Smrtelným prohřeškem Mistra Jana bylo:
      - považoval církev za cizí těleso, které brání přímé komunikaci člověka s Bohem
      - no a tím i kategoricky odmítl zpověď, jako záležitost nemravnou

      Paradoxem je, že o jeho smrti rozhodl mravně pokleslý Baldassare Cossa, spíše známý pod nickem Jan XXIII. Vzhledem k tomu, že i on sám nakonec naštval císaře Zikmunda Lucemburského, tak skončil v kriminále.

      O rok později byl stejný způsobem do Kostnice vylákán i Mistr Jeroným Pražský. Tam byl rovněž popraven stejným způsobem.

      Odpověď
      • Máš pravdu hael, viac zhrešiť Jan Hus ani nemohol. Kritizovať cirkev a ešte spochybňovať spoveď, jeden z najlepších nástrojov riadenia, aký cirkev má.
        To samozrejme s ním nemohlo dobre skončiť. Tak sa zamýšľam, či bol naivný, alebo naopak, vedel odhadnúť budúcnosť a mal odvahu na obetovanie seba samého.

        Mimochodom, odporúčam z tohoto obdobia tzv. Husitskú trilógiu Andrzeja Sapkowského. Nie je to historické dielo, je to fantasy, ale je tam dobre zobrazených mnoho vecí.

        Odpověď
  34. Kto má záujem, Артём Войтенков spracoval štatistiku pôvodu panovníkov niektorých krajín, začal Ruskom a Veľkou Britániou. V obidvoch prevládajú Nemci (súčasné pomenovanie). Tak z toho vyšlo, že v 1. sv. vojne bojovala medzi sebou rodina, prinajmenšom krajania. https://www.youtube.com/watch?v=nCRiXLGW1r0 https://www.youtube.com/watch?v=CXrvaqsZoyg

    Odpověď
    • K tomu je spracovaný dokument (BBC) „Královskí bratranci vo vojne“

      Odpověď
      • … ten dokument je celkom ok, len sa tam v podstate nehovorir, ze za tym ze 1. sv. zacala je vlastne minitersky predseda VB a jeho obavy z vojny ….

        Odpověď
    • Ďalšia tretia časť. Na konci záverečné zhrnutie.
      https://www.youtube.com/watch?v=d2oDUyefM18

      Odpověď

Napsat komentář

*
*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>