Historie, dějiny

Podepisování příspěvků: anonymní příspěvky nebo ty, které v poli jména/přezdívky budou mít titulek nebo jiný text, mohou být smazány. Příspěvky s nakopírovaným delším obsahem, který je dostupný na jiném místě, mohou být také smazány – v takovém případě uvádět pouze odkaz, případně pár vět, nikoliv celý text systémem copy&paste. První komentář nového uživatele se zobrazí až po schválení, další již hned.

 Obnoviť

  1. Zdravíčko, je to velmi dlouho co jsem napsan na tuto diskuzi nějaký příspěvek. Je to dáno několika důvody. Jednak už nemám tolik možností na přispívání a sledování aktualit, dále mám rozečtenou knihu „Bůh synergie“ a navíc nyní řeším nemalé rodinné trable. To my však nebrání v četbě a alespoň sledovaní zdejších diskuzí.

    Po čase jsem se podíval na téma Pakt Molotov-Ribbentrop, které se rozabíralo i na levanetu a zaujala mě tahle pasáž:

    „Německo se ukázalo zataženým do světové války, k vítězství v níž nebylo připraveno, v důsledku napadení Polska 1. září 1939. Poté bylo jedinou možností pro Německo vyhnout se roli oběti v projektu „světová socialistická revoluce“: svatě dodržovat sovětsko-německou dohodu o neútočení ze srpna 1939 a v létě 1941 uskutečnit operaci „Seelöwe“. To by umožnilo Německu vyskočit z války navzdory pozici vládnoucí „elity“ Velké Británie, která odmítla mír, nabídnutý přes Hesse, a zabývat se reformou své rasistické sociologické doktríny v duchu směřování k mnohonárodnostního bolševismu (hájení zájmů pracující většiny), aby bylo možné sjednocení národů SSSR, Německa a dalších zemí v řečišti koncepce vybudování mnohonárodnostního socialismu, kde by Německo bylo osvobozené od marxismu, zatímco SSSR by stál teprve před řešením tohoto problému. V roce 1941 bylo jedinou cestou pro Německo přinutit „světové zákulisí“ k přehodnocení globálních politických scénářů, včetně i ve vztahu k němu. J.V.Stalin nechal Německu takovou možnost odkrytou až do 22. 7. 1941. Avšak Němci se zmýlili v důvěře Hitlerovi, který večer 21.6.1941 vydatně zanervoval, znejistěl a přijal rozhodnutí o napadení SSSR ránem dalšího dne podle plánu „Barbarossa“. Paralelně rozpracovávaný plán napadení Británie „Seelöwe“ tak získal status úspěšné strategické dezinformace.“

    Je to zajímavý pohled, ale pokládám si několik otázek:

    1. Pokud Německo uskutečnilo operaci „Seelöwe“ a dobylo Británii, znamenálo by to, že zrodil nějaký hospodářsko–politický pakt „Berlín–Moskva–Řím–Tokio“, který by tím zničil plány „GP“, na kterých tak dlouho pracoval?
    „GP“ měl v té době ješte velkou kontrolu a moc nad planetou a něco takového jako „Pakt Berlín–Řím–Moskva–Tokio“ na principu mnohonárodnostního socialismu bořil jeden ze základních smyslů jeho existence.

    2. Mohl Hitler a Německo učinit opravdu takové rozhodnutí, a následně vytvořit „Osu“ na principu mnohonárodnostního socialismu a po tom všem jen tak zahodit Brity implantovanou, rasistickou doktrýnu o „Panské rase“ jenž vycházela z filozofie vědeckého darwinismu a záměrných desinformacích o pravém odkazu „Praárijců“ a které mnoho Němců upřímně věřilo, i když se někteří s koncepcí v „Mein kampfu“ neztotožňovali?

    3. V případě, že by se to povedlo v Německu, jak by se k tomu postavili Itálie a Japonsko?

    4. Jakou roli by v tom sehrály USA?

    Odpověď
  2. 14. júl 1941 – prvé bojové použitie legendárnej „Kaťuše“ (video):
    BM-13 je sovietsky vojenský stroj raketového delostrelectva z obdobia Veľkej vlasteneckej vojny, najobľúbenejší a najznámejší sovietsky vojenský stroj. Najznámejší pod národnou prezývkou „Kaťuša“, vojaci Tretej ríše ju nazývali „Stalinovým organom“ kvôli zvuku, ktorý vznikol pri odpálení rakiet. Prvé dva BM-13 boli vyrobené 27. júna 1941 vo Voroneži v továrni Komintern. A začiatkom júla 1941 bola vytvorená prvá Samostatná experimentálna batéria poľného raketového delostrelectva Červenej armády v čele s kapitánom Ivanom Flerovom, vyzbrojená siedmimi z týchto bojových zariadení. A už 14. júla 1941 batéria vystrelila salvu na železničný uzol mesta Orša, obsadený fašistickými jednotkami. To bol krst „Kaťuše“. V dôsledku silného ohňového útoku súčasne 112 raketami boli zničené nepriateľské vlaky, munícia a preprava cez rieku Oršicu. Preprava nepriateľa bola zničená a dosiahnuť úspech v tomto smere sa mu nepodarilo.
    https://politikus.ru/v-rossii/120953-14-iyulya-1941-goda-pervoe-boevoe-primenenie-legendarnoy-katyushi.html

    Odpověď
  3. http://www.mocr.army.cz/assets/multimedia-a-knihovna/publikace/vojenska-historie/20-prazske-jaro_i-dil_-internet.pdf
    Pražské jaro 1968 odstartoval puč uvnitř ÚV KSČ, který měl za první oběť prezidenta a generálního tajemníka. Generál Jan Šejna utekl z Československa kvůli hospodářské kriminalitě, protože údajně spekuloval s jetelovými semeny vyšlechtěnými Československou akademií věd pro vysoké rostlinné výnosy.Krmivo zlepšovalo výživuskotu a tím také masivní produkci mléka. Generál Šejna s těmito experimentálními osivy kšeftoval mimo svoji jurisdikci ČSLA, protože právě armáda měla k osivům přístup pro zkoušky a testy pro vysokou produkci mléka jako strategické suroviny.Mezi zajímavé parametry patřila schopnost tohoto jetele pohlcovat radiaci, takže se plánovalo s tím, že v případě termonukleární války by tento jetel byl použit na dekontaminaci půdy a zeminy.Jetel tohoto typu se tudíž nesměl dostat do rukou západu. Oficiálně byl generál Šejna obviněn z hospodářské kriminality, že se obohatil tím, že prodal několik tun semen jetele, ale kvůli tomu by komunistický režim nikdy generála trestně nestíhal.
    Nešlo totiž o obyčejný jetel, ale o vojensky modifikovaný kmen ….

    Odpověď
  4. Partizánsky oddiel Vpred vytvorili bieloruskí partizáni
    https://www.teraz.sk/slovensko/partizansky-oddiel-vpred-vytvorili-biel/406605-clanok.html

    Odpověď
    • Konecne poriadna propaganda. Viac takych clankov potrebujeme.

      Odpověď
  5. Opravdu výborná přednáška A.Fursova o aristokratických a bankéřských klanech zejména Evropy a Ruska a jejich rozdílné sociální pozici a vztahu k ostatním vrstvám společnosti v jednotlivých zemích . Zvlášť se soustřeďuje na Británii a dává dobrý návod, jak na Anglosasy pohlížet. Pak je i chápání Panarinových poznatků snažší / hovořím o „atlantistech“/
    https://www.youtube.com/watch?v=6wk9UJZen6E

    Odpověď
  6. Má někdo vhled do toho, co probíhalo v 80. letech ve Slušovicích pod vedením Františka Čuby ? Co to plnilo za úkol ? Bylo to tak prosté, že výsledky družstva byly jednoduše výsledkem Čubova kvalitního řízení ? Nebo tam byly další vlivy, případně toky kapitálu ?

    Odpověď
    • Jsem z Moravy, tehdy se tam říkalo, že probíhá experiment napůl socialismus, napůl kapitalismus, možná tu byly jiné plány a pak přišel listopad 1989. Pan Čuba byl bezesporu dobrý manažer, místní ho měli rádi. Měl podporu nejvyššího vedení, jezdily tam vládní delegace.

      Odpověď
      • Boletus 5.7.2019 o 9:15

        Zcela jistě to nebyl jen „experiment Františka Čuby“ . O jeho manažerských schopnostech také nemám pochyby . Pro mne je neznámou sociální stránka experimentu a na tu prakticky nedošlo . Podobnost s „experimentem Baťa“ zjevná , a i místo vybráno podle toho . Je možné, že obyvatelé v tomto regionu /nedovolím si paušálně řadit k Moravanům/ nejlépe reprezentují rovnováhu mezi přemýšlivými a poněkud méně dynamickými Čechy /vliv židovské a německé diaspory/ a dynamičtějšími a odvážnějšími Slováky. V obou případech běžely experiment na platformě ČSR I resp. ČSSR .
        Také obor, v němž se experiment Baťa i experiment Čuba odehrával /lehký a spotřební průmysl/ leccos napovídá . V Ostravě by to probíhat asi nemohlo.
        můj závěr – nadnárodní řízení .

        Odpověď
    • Inak Fr. Čuda zomrel 28.júna. Na pohrebe mu bol aj prezident Zeman.
      https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/517604-zomrel-niekdajsi-predseda-jzd-slusovice-frantisek-cuba/

      Odpověď
  7. Dosť ma zaujíma vzťah vnútorného prediktora Ruska k Bohu. KSB prezentujú ako nový sociálny operačný systém ktorý má vyhovovať ľudom z rôzneho prostredia , sociálneho postavenia, vzdelania či vierovyznania.
    V prácach VP ZSSR sa podľa mňa často odvolávajú na bibliu no po pár stranách čítania tvrdia že je biblia len systém na ovládanie ľudí, poprípade poprekrúcaná a sfalšovaná. Naproti tomu Korán nijako nekritizujú pretože je podľa nich pokusom založiť kráľovstvo Božie na zemi. Pripadá mi to trocha schizofrenické a účelové. V jednej relácii sa V. V. Pjakin vyjadril vyjadril o tom že cieľom VP ZSSR je vytvoriť skutočný komunizmus vo svete. Čo vy na to?

    Odpověď
    • Oracle 911 4.7.2019 o 6:29

      Že aj klamár, ktorý písal bibliu musel v nej nechať pravdu a otázka je, že čo už nie je pravda…

      Odpověď
    • Bohumil 4.7.2019 o 7:00

      .. že podle mého názoru víš o pracích VP SSSR jen z doslechu, nečetl jsi je a ze stejného zdroje přebíráš i (nesprávné) závěry o nich.

      Odpověď
    • Když si přečteš například knihu Dialektika a ateizmus, pochopíš sám.

      Odpověď
    • Ako co som studoval, tak postoj KSB k bohu je najviac podobny s vedickym ponimanim. Pozor nie vedickym indickym ani nie pohanskym, to vsetko su derivacie upadnute do modlarstva. Starym vedickym. Najlepsie to vystihuje Sidorov.
      Zaklad toho postoja je, ze existuje vsemohuci boh, ktory by sa dal opisat ako „(za)Kony platiace vsade v nam viditelnom aj neviditelnom vesmire“. Nie je to ziaden dedek co si sedi na oblaciku alebo krvilacny jahve, ani trestajuci alah, ani milion pohanskych bohov (aj ked oni ich skor povazovali za predkov). Su to zakony vesmiru, nam zname aj nezname.
      Napriklad
      Milionar kradne cely zivot, v druhej polovicke toho alebo buduceho zivota sa stane zobrakom. Povie boh ma tresta. Ale to netresta ho nejaka vymyslena osoba na oblaciku, to len sa prejavil zakon energo-informacnej vymeny. Milionar dlhodobo porusoval tento zakon, vsetko tahal k sebe, vsetku energiu, pracu inych ludi, ale zakon je, ze ty mozes tahat k sebe len to co ti patri, energiu tvojej prace. A tak nahromadena energia sa uvolnuje prec od cloveka po case , po 20 , 30 niekedy aj po 100 rokoch (uz v dalsej inkarnacii). Ale tu nie je ziadna abstraktna entita na oblaciku, co ta virtualne potresta, „potresta“ ta sam ten nepisany zakon ktory si vedome\nevedome porusil.

      Odpověď
      • A odkud se ty vesmírné zákony vzaly? A odkud se vzal samotný vesmír?

        Odpověď
  8. Exodus 12,37

    Odpověď
  9. 600 000 podľa biblie.

    Odpověď
  10. Zdravim všetkých. Trocha mimo tému. Mohol by mi niekto vysvetliť ako mohli egyptský žreci zásobovať izraelitov „mannou“ denne 40 rokov , keď tých bolo 600 000 ľudí. Egypt bol po desiatich ranách zruinovaný a dosť pochybujem že by mali na to prostriedky. Ďakujem.

    Odpověď
    • Dle mého nijak, nezásobovali.

      Odpověď
      • Oracle 911 2.7.2019 o 7:05

        Ak predpokladáme, že sa to nestalo.
        Ale ak predpokladáme, že to bolo do 100-150 tisíc, tak je to v podstate zásobovanie ďalšej armády štátom, ktorého infraštruktúra bola v podstate nedotknutá „len“ zažila úbytok obyvateľstva dôsledkom chorôb a výkyvom počasia.

        Odpověď
        • Tiež si myslím, že tie státisíce sú holý nezmysel. Ako by jeden Mojžiš a pár kňazov uriadili 600 tisícový migrujúci dav na púšti, ktorý toho nemá veľa čo na práci. Nutne by tam vznikal chaos a rozpad „riadenia“. Na stabilizáciu takého veľkého davu uprostred púšte by bola treba premyslená organizácia, aby informácie prúdili ku každému členovi dostatočne rýchlo.

          Odpověď
          • Oracle 911 3.7.2019 o 6:38

            Ja si myslím, že aktuálne číslo, ktoré sa blúdilo na púšti je bližšie k 60000 než k 100 000 a riadenie v biblií opísaného davu je naozaj problematické aj keď sa na to ide cez egregory.

            Odpověď
    • Odkud máš číslovku 600 tisíc?

      Odpověď
      • Bohumil 2.7.2019 o 8:19

        To by samozřejmě nedávalo smysl a bylo by to zjevně nerealizovatelné. Žádná oáza na trase „sinajského kruhochodu“ neumožňuje nasycení takové masy lidí, Hox má asi pravdu v tom (pokud jsem ho dobře pochopil), že v předstihu k budoucího židovstva nešly žádné „zásobovací konvoje“, které by tam zanechávaly nechutnou, zapáchající (dle bible) „manu nebeskou“, která je udržovala při životě. Daleko spíš tam šlo o to, že ti chudáci si tam pro sebe a pro své děti jednoduše našli, co se dá, co ještě před tím nestačila sežrat zvířata.
        To ale samozřejmě znamená, že jich muselo být co do počtu v řádu stovek, rozhodně ne v řádu stovek tisíc. I jedna velká vesnice umožňuje provést potřebnou sociální technologii dokonalého vymytí mozků a zajistí během oněch dvou generací jeho automatické předávání na děti. Určitě nebyl problém až poté zavést takový lidský „materiál“ do oblasti relativního blahobytu a tam ho nechat po několik generací potřebně namnožit.
        Vložení informace o tom, že šlo o 600 000 (nebo podobné číslo) lidí má podle mého názoru za cíl tu celou věc jen znevěrohodnit.

        Odpověď
        • Možná tam v té době žádná poušť nebyla….. Podívejte se na staré mapy, nové fotografie a uvidíte, že tam, kde jsou pouště je písek uměle nasypaný. To změnilo klima v celé oblasti.
          Vše se stalo max. před 3 sty lety. Na youtubu je spousta videí , velké množství je toho v ruštině.

          Odpověď
    • Jo a títo cestovali 40rokov púštou……
      To je samozrejme nezmysel. Mohla to byť 2. etapa exodu.

      https://www.mojabiblia.sk/svatepismo/2/kniha-exodus-kapitola-12/katolicky-preklad/

      „Nato sa Izraeliti pohli z Ramesesu do Sokotu, bolo ich asi šesťstotisíc pešo idúcich mužov, okrem detí. 38 S nimi šlo aj mnoho všelijakého ľudu“ – to vyzerá skôr na armádu

      Odpověď
    • Presne tak, ako 40 rokov blúdili po Sinajskom poloostrove s rozlohou 61 200 km². )))

      Odpověď
      • Mimochodom, Slovensko s Českom majú spolu viac km².

        Odpověď
    • cely Egypt v tom case obyval 1-2 miliony ludi. Zidov teda nemohlo odist tolko, to by sa prejavilo v ekonomike krajiny a my by sme minimalne citali, ze v krajine udrela bieda. Kto by potom zrazu vedel nahradit take velke mnozstvo pracovnej sily? ale nic podobne ani naznakom. To hovori, kolko ich bolo. Ja si myslim, ze ani 100-150 tis., treba si uvedomit, ze mesta, ktorym po ceste celili boli co do populacie male (este aj v sucasnosti ma napr. Jericho 20 tis. obyvatelov), takze ak ich bolo vsetkych do 50 tis., tak to povazujem za prilis.
      https://cdv.uniba.sk/fileadmin/cdv/U3V/studijne-materialy/Frantisek_Abel.pdf uvadza
      V období Rímskej ríše predstavoval počet židovského obyvateľstva približne šesť
      až osem percent celkovej populácie, pričom vo východnej časti ríše dosahoval tento pomer pravdepodobne až dvadsať percent. Z celkového počtu približne osem miliónov Židov, takmer sedem miliónov žilo v Rímskej ríši, z toho približne dva a pol milióna na samotnom území Palestíny a približne jeden milión Židov žilo mimo územia Rímskej ríše, predovšetkým v Babylónii a Partii.
      A to je už skoro 1000 rokov po odchode z Egypta a po dobe vlády krala Davida a Salamuna, kedy sa im najlepsie darilo (a zrejme aj teda populacne najviac rastli)

      Odpověď
    • No veriť v niečo napísané a určite nielen raz prepísané dá zabrať človeku. Ak ľudia veria že to bol pochod dvoch generácií tak o počte tu ne záleží. Záleží aby ľudia pochopili, že stačia dve generácie, aby sa akákoľvek komunita mohla zmeniť a skoro na čokoľvek. Čas, miesto; situácia určite ovplyvňuje ludi. Dnes ako vidno netreba dve generácie na zmenu pochodu.

      Odpověď
      • Těch 40 let je asi norma. I u nás to bylo kolem 40, 1948-1989. To znamená vychovat nové děti, jejich rodiče byly dětmi (ti si už nic nepamatují) a stará generace je mrtvá. Historie uzavřena a může se budovat na zelené louce.

        Odpověď
        • Při rostoucích možnostech předávání informací na plejádě archivačních zdrojů mimo ústního předání to přestává platit . Ale kde to platí stále – to je osobní předávání generačního mravního vzorce v rodině a malých komunitách. Dokonce bych řekl, že tato role při totálním brainwashingu přes média velmi posílila.

          Odpověď
    • Problém našeho uvažování a závěrů z toho plynoucích je ten, že se pod dojmem „úplné pravdivosti“ Starého zákona pohybujeme na špatném místě. Doporučuji nahlédnout na http://www.b-a-n.eu/ a prostudovat „Přechod přes Rudé moře“ a „Pravá hora Sinaj“. Protože byli nedosažitelní pro Egyptská vojska, nemohlo být ani o zásobování z Egypta řeč. Ta lokalita, kde byli mimo dosah Egypta, byla odlehlá a dosti velká.

      Odpověď
      • Oracle 911 3.7.2019 o 7:06

        Taká drobnosť: Sinajský polostrov aj v tom čase patril Egyptu, takže vojenská kontrola týchto území hoc aj chrámovou strážou problém nie nebol. Ďalšia vec je, že tam vegetácia je tvorená málo produktívnymi pasienkami (atlas z 1988) a keď predpokladáme, že vtedy bolo v krajine viac vody (Suezský prieplav vedie cez jazerá, ktoré v časoch faraónov neboli vyschnuté), tak zorganizovať zásobovanie pre cca 60000 ľudí s ťavami, kozami atď cez operné body nebol problém.

        Odpověď
        • zaujímavý článok: https://www.protiprudu.org/sestdesiat-milionov-korene-sionizmu-cast-1-2/ židovský historik Norman Cantor pripúšťa: „Prvé tisícročie židovskej histórie, ako ju uvádza Biblia, nemá žiaden empirický základ. Bola vytvorená v neskoršej dobe na základe predstavivosti a dogmatických a politických požiadaviek.“ Dávid a Šalamún? Boli to „krátko“ vládnuci panovníci bez historického významu. V skutočnosti vykopávky v Jeruzaleme a jeho okolí nenašli žiadnu stopu po kráľovstve Dávida a Šalamúna z 9. storočia pr.n.l., a to aj napriek nálezom z ešte starších nebiblických čias.
          Útek z Egypta? žiadny záznam v egypte..Starovekí Egypťania boli veľmi starostliví pri zaznamenávaní aj tých najvšednejších udalostí, ako to, aká skupina nomádov a v akom roku zablúdila do ríše.
          Cantor píše, že v týchto záznamoch nie je ani stopy po nejakých „dietkach Izraela“. Žili títo ľudia v Egypte? Vzbúrili sa proti nemu? Masovo z neho emigrovali? Nič. Dobytie Jericha? Archeológovia a historici zistili, že Jericho nezaniklo náhlym kolapsom. Dobytie si pravdepodobne vyžadovalo storočie a boli to bezpochyby Filištínci, ktorí dobyli mesto, nie Židia.
          Potom je tu samozrejme „ťaví problém.“ Biblická chronológia v období staršom ako tisícročie pr.n.l. je plná tiav. Ale my vieme, že ťavy sa udomácnili až po roku 1000 pr.n.l.. Ups. Cantor opäť pripúšťa, že Tóra musela byť napísaná po roku 700 pr.n.l. a je to takmer samá fikcia.

          Odpověď
          • Oracle 911 3.7.2019 o 11:07

            Potápanie židov a ich legendy…

            Odpověď
            • Nepotřebný nástroj se musí likvidovat v celém i historickém spektru . Účelová chronologie je i0deálním prostředkem používaným od okamžiku možnosti písemného záznamu . Vidíme to v přímém přenosu i při tvorbě nového obrazu 20.století.
              Ale k Sinajské tóře : je to univerzální technologie a může být v zájmu technologů ji zbytečně neodkrývat.

              Odpověď
        • badatel 4.7.2019 o 0:35

          Ori, oblasti, odkud potenciálně měli otroci utíkat, měly být v oblasti Nilské delty, tedy mezi nimi a „sinají“ nebylo moře, ani průplav. A pokud mě neklame paměť, oni kryli útěk informací-povolením, jít na poušť (tedy na Sinaj) obětovat svým bohům. Jenže zvědové pak přinesli zprávu, že se nezastavili, neobětují, směřují (utíkají) někam jinam.
          Podíval jsi se na ty odkazy?

          Odpověď
          • Oracle 911 4.7.2019 o 6:47

            Zaujímavé, celé roky Saudské úrady zatýkali bádateľov keď fotili Mojžišovu/“Sinajskú“ horu, a teraz máme z neho celé video od dajakého Američana.
            No neviem, to celé jeho tvrdenie mi pripadá ako účelové mlženie, nie menšie ako je v biblií…

            Odpověď
  11. Nevíte někdo o vydání slovansko árijských véd za Stalina? Viz. Příspěvek níže na tartaria.sk

    Slovansko-Árijské Védy prežili tisícročie len v tajnosti na Sibíri a niečo z nich na Islande. Po dlhej dobe vyšli v Rusku r. 1949. Stalin potreboval do boja proti fašizmu všetkých, a preto povolil všetky cirkvi, medzi nimi aj prastarú, predkresťanskú Pravoslávnu cirkev Starovercov-Inglingov (Pravoslávie nemá nič do činenia s kresťanstvom a bolo – akože ináč – násilne prebrané Starovercom v 17. storočí za cenu 2 miliónov obetí). Sloboda sa rýchlo skončila a nasledovalo ďalšie prenasledovanie. Posledného človeka uväznili za slovanskú vieru r. 1986.

    Odpověď
    • Žádné vydání nebylo.

      Odpověď
      • Díky za odpověď, myslel jsem si to. Jsou to manipulátoři. Jen bohužel všichni tady to info přebírají, už jsem to slyšel z více zdrojů. Hledal jsem na ruských webech a nenašel jsem nic.

        Odpověď
  12. Z clanku:
    „Jediným způsobem, jak zničit vliv křesťanského hnutí bylo vytvořit falešné křesťanské náboženství. Řešení bylo v Římě. Římské pohanské náboženství vycházelo ze starověkého Babylonu. Jediné co potřebovalo, bylo dostat křesťanskou fasadu a pak se veřejně zjevit světu. K tomu však nedošlo během jedné noci. Klíčení začalo ve spisech tak zvaných prvotních církevních otců. Nastala etapa vytváření falešných spisů a rukopisů biblických textů. Začalo vytváření náboženského monstra.“
    https://ac24.cz/-/jak-islam-vznikl-doopravdy-poznatky-ziskane-ve-vatikanske-knihovne-byvaly-jezuitsky-agent-vypovida

    Odpověď
    • Oracle 911 30.6.2019 o 11:20

      Ideologická vodíková bomba…

      Odpověď
    • Bývalí jezuité neexistují.

      Odpověď
      • Je to něco jako bývalý černoch.

        Odpověď
        • Michael Jackson ten příměr trochu kazí :-)

          Odpověď
          • :-D

            Odpověď
          • Omluva in memoriam, ale trvám na výroku. Jeden vlašťovka jaro nedělá…

            Odpověď
      • Oracle 911 30.6.2019 o 12:59

        Súhlasím, ale týmto krokom vlastne priznali, že Vatikán kontroluje Islam a celý čas to bol boj nanajských chlapcov t.j. akonáhle sa vyšachujú Jezuiti z Ukrajiny/Medzimoria veľa vecí sa naberie zaujímavý spád. A preto hovorím o ideologickej vodíkovej bombe…

        Odpověď
        • Chce se na to podívat trochu metodologicky, proč by mělo být cokoliv, co napsal ten jezuita, pravda? Není mnohem pravděpodobnější, vzhledem k tomu kdo s tím přišel, že je to snůška manipulací?

          Například, pokud bych byl na pozici vatikánu a chtěl očernit islám, v rámci dlouhodobé antikoránické strategie GP, co udělám?

          Odpověď
        • Nebo spíš přesněji, proč přikládat čemukoliv, co vypustí z úst údajně bývalý jezuita (ideologický specnaz vatikánu), nějakou váhu? To je asi jako dělat si názor o výhodách úroku a lichvy z proslovu židovského bankéře.

          Odpověď
          • Oracle 911 30.6.2019 o 14:25

            Máš pravdu, špinia Islam a Mohameda, ale v podstate priznali, že:
            -súčasné kresťanstvo má máločo spoločné s tým čo hlásal Ježiš a tí, ktorí nepodvolili pápežovi a neprijali katolícky blud boli bez milosti zabíjaní;
            -majú medzi ajatolláhmi spojencov a využívali mohamedánov na špinavú prácu;
            -existuje niečo ako GP.

            Otázka je len: Qui Bono?

            Odpověď
          • M.j. Obama, Trump, Albright, Draghi, Barroso, Juncker, Sarkozy…vsichni absolvovali vzdelani na elitnich jezuitskych skolach (Elite-Lyceum, univerzita).
            Papez Frantisek je jezuita, jeho „prava ruka“ Pietro Parolin, habilitoval na jezuitske univerzite Gregoriana.
            Ci nastroj jsou Jezuite, jejichz pocatek je uvaden se jmenem Ignatius Loyola a datovan do roku 1540?

            Odpověď
            • Čí asi?

              Odpověď
              • Oracle 911 30.6.2019 o 17:36

                Na rečnícku otázku s protiotázkou… :-)

                Odpověď
    • Kancelar 1.7.2019 o 14:10

      V Jezuitskej bazilike Il Gesù v Rime je zaujimavy model chramu pre vsetky nabozenstva sveta

      https://ibb.co/FYpQKVY
      https://ibb.co/6DDkkzW
      https://ibb.co/SnRXjr1

      Odpověď
      • http://leva-net.webnode.cz/galerie/photogallerycbm_731945/20/#kob-010-priority-rizeni-jpg1
        „jeden prsten vládne všem“
        Možná to tam mají pro své učně, aby se nepropadli do iluze náboženství
        a nevědomý návštěvník netuší, nač se dívá.
        Působí to tak, že takových věcí je po světě hodně, jen je neumíme rozklíčovat, protože jsme se neučili „matematiku“, jen „počty“.

        Odpověď
      • Nasredin 2.7.2019 o 10:13

        Jezuité byli nejúspěšnější řád v evangelizaci Japonska. Františkáni na jezuity velmi žárlili a vytýkali jim takovou drobnost, že Japoncům neřekli, že Kristus byl ukřižován. Tento „bezvýznamný“ detail byl totiž pro japonský naturel naprosto nepřijatelný tj. představa ukřižovaného Boha. Křesťanství v Japonsku skončilo příchodem šogunátu Tokugawa, kdy všechny japonské křesťanské obce byly kompletně vyvražděny. Malé zbytečky křesťanů v Japonsku přežily až do otevření země Západu koncem 19. století, po první světové válce začalo křesťansví kvést hlavně v oblasti Nagasaki a tento rozkvět této křesťanské komunity ukončila americká jaderná bomba svržená na toto město v závěru války.

        Odpověď
        • Oracle 911 7.7.2019 o 18:54

          To im nepovedali, to je mi novinka…

          Odpověď
        • Martin Scorsese Silence https://www.csfd.cz/film/227578-mlceni/prehled/

          Odpověď
  13. Na https://www.tartaria.sk/pravda-dnes/ovplyvnovanie/567-prevrat-1989 jsem našel velmi zajímavou podrobnou analýzu dlouhodobé přípravy „našeho sametu“ v kontextu dějin celé Evropy a podrobný scénář onoho „divadla pro veřejnost“. Doporučuji k prostudování i k archivaci. Zdroj je na http://analyza.wz.cz/ … „MIROSLAV DOLEJŠÍ (20.11.1931 – 26.6.2001) – ANALÝZA 17. LISTOPADU A ZMĚN VE VÝCHODNÍ EVROPĚ V ROCE 1989″

    Odpověď
    • Tuto analýzu jsme tu už dost prodiskutovávali. Já ji dokonce zažil v okamžiku zveřejnění a Dolejší šel málem na Lynč. Jeho historie je rovněž velmi zajímavá . Osobně znám jeho bratra a dost věcí sedí. Analýza je rozhodně jednou z prací, která dokumentuje, že někteří chápali včas dostatečně dobře , ale naprostá většina nechápala a zvonila. Včetně mně.

      Odpověď
  14. pyramida 25.6.2019 o 7:10

    Pokud už tady video bylo, pak se omlouvám. Přesto je to velmi zajímavé.

    Neuvěřitelné artefakty – rusky
    https://www.youtube.com/watch?v=8Oc5uVqfrI0

    Odpověď
    • Doma sme kedysi mali knihu od Domastu – Slovenské povesti o hradoch, asi tak nejako sa volala. Mala formát A3, v hnedom textilnom obale, zrejme 1. vydanie. Ako dieťa som ju veľmi rada čítala. Obsahovala množstvo pekných povestí, ako o Beckovi, Margite a Besnej, Likavský väzeň atď… Jedna povesť svojím podaním, ale aj obsahom sa výrazne odlišovala od tých ostatných, predpokladám, skôr stredovekých. Ak si ešte dobre pamätám, volala sa:Obri na Hradisku. Bola skôr faktografická, bez dejových rozhovorov, veľmi krátka, akoby len taká informácia z veľmi dávnej minulosti. Príbeh bol asi takýto: jedno malé sedliacke dievčatko sa spriatelilo s inou dievčinou, ktorá však bola jedinou dcérou pozostalých skupín obrov, ktoré tam kedysi žili, neskôr, dôvody už neviem, odišli alebo vymreli. Sedliacke dievčatko bolo dokonca pozvané do domova tejto obryne, kde bolo všetko obrovské, dali jej najesť sa, atď… Rodičia sa o ňu báli, kde sa stratila, ale ona sa vrátila a porozprávala im, čo zažila. Neskôr títo údajní obri niekam odišli a viac o nich nebolo počuť… Po rokoch som túto knihu doma vyhodila, bola strašne šalátová, s tým, že kúpim deťom novú lebo sa mi veľmi páčila. Kniha vyšla niekoľkokrát v nových vydaniach, ale o povesti o obroch ani chýru, ani slychu. Dokonca sme toto pôvodné vydanie už niekoľkokrát hľadali v antikvariátoch, ale taktiež nič. Myslím si čoraz viac, že spomínaná povesť bola odstránená zámerne.

      Odpověď
      • http://www.antikvariat-5d.sk/searchSimpleResult.aspx?q=Povesti+o+hradoch+1.+diel+DOMASTA+J%C3%A1n

        Odpověď
        • Ďakujem za odkaz. Je možné, že vydanie z roku 67, z Banskej Bystrice bude to, čo sme hľadali .

          Odpověď
      • Dalo by sa predpokladať, že keď v dávnych časoch žili na zemi gigantické zvieratá a gigantický hmyz (30 cm vážky a pod.), o čom svedčia nálezy v skamenelinách, tak mohol existovať aj veľký človek. Na túto skutočnosť existujú poukazy v rôznych zdrojoch. Okrem iného aj Biblia poukazuje na Nefilim, ale vykresľuje ich ako zlé agresívne bytosti, čo môže alebo nemusí byť účelovo skreslené.
        Mohlo existovať obdobie, keď éra veľkých bytostí a malých bytostí sa prelínala a nejaký čas žili spolu. Koniec koncov, mnoho svedectiev minulosti sa zachovalo v podobe rozprávok a rozprávkových bytostí. Predpokladám, že ak by neexistovali draci a obri v minulosti, tak by neexistovali ani dnes v rozprávkach.

        Odpověď
        • to je názor se kterým mohu jen souhlasit.

          ad draci, ale klidně mohou dinosauři sloužit jako krycí historka pro nálezy artefaktů z draků, co my víme.

          S tou velikostí, taky je klidně možné že úměrně nárůstu populace živočišných druhů klesá velikost. Ale to už si jen pohrávám s myšlenkami.

          Odpověď
          • Dinosaury člověk vyhubil koncem středověku.

            Odpověď
            • Oracle 911 29.6.2019 o 8:26

              Ktorú veľkostnú kategóriu?

              Odpověď
              • Těžo říct, říct se dá jen to že ve starověku a středověku tady ještě byli.

                Odpověď
                • dinosauří lebky s průstřelem do toho zapadají.

                  Odpověď
                  • https://www.ancient-origins.net/sites/default/files/field/image/ica-stones.jpg

                    jezdec na stegosaurovi

                    Odpověď
                  • pardon, triceratops

                    Odpověď
                • Oracle 911 29.6.2019 o 10:48

                  Pýtal som sa lebo produktivita jednotlivých cenóz je v priemere nižšia dnes než v čase mamutov…

                  Odpověď
        • ja som zachytila informaciu, ze pad Atlantidy nastal potom, ako ovladnutim sil zivota vytvorili obrov, ktori nemali svedomie, ale plne podliehali prikazom svojich tvorcov, pricom ako vzdy sa to potom zvrhlo…tusim to hovoril Casey. Sam vyzyval (stav na konci 2.sv.vojny), aby si ludstvo dalo pozor pri (vtedy nepomenovanych) genovych manipulaciach, ze to skonci rovnako

          Odpověď
        • Dnes mi došla Domastova kniha Povestí. Hneď so m si prečítala povesť o obroch na Hradisku. A je tam aj uvedená lokalita – Hradová pri Tisovci. Možno si tam urobíme v rámci dovolenky aj výlet. Príbeh je ale odlišný v tom, že nešlo o sedliakovu dcéru, ale o sedliaka, ktorý sa dostal do príbytku obrov. Asi som to splietla s nejakou inou povesťou alebo rozprávkou, ktorých som v detstve čítala veľa, je to už viac ako 40 rokov. Čo je zaujímavé: príbeh opisuje obrov ako dobromyseľných, rovnako ako rozprávka Oráč a obri, ale čo je ešte zaujímavejšie:obri ponúkajú sedliakovi na stavbu drevenice stromy, ktoré oni nazývajú iba papradím lebo vraj v minulosti boli stromy obrovské, hovorí:“Kedysi bolo všetko veľké:stromy, zvery i ľudia.Dnes nás už je len zopár velikánov, obrov, a čoskoro nás vôbec nebude. Budú len takí ako ste vy. Menší a slabší. A po nich prídu ešte menší, ešte dengľavejší. Takí, že v jednej vašej dnešnej peci štyria budú pokojne mlátiť.“ Možno sa tá povesť zachovala s týmto uzáverom, možno je to iba dovetok autora. Neviem to posúdiť. A čo Gulliwerove cesty , kde sú aj malí aj veľkí? C. Good /Matrix 2001CZ/ tvrdí, že v súčasnosti žijú obri v Dutej Zemi, kde ušli pred nami, ale títo v minulosti boli práve tými zlými. O obroch je veľa legiend zo všetkých kútov Zeme, vrátane apokryfných textov Biblie. Sú správy z Južnej Ameriky, ktoré skôr ukazujú na stroskotancov z kozmu – zo súčasnej doby a aj legendy z minulosti. Možno to bude kombinácia týchto javov. A je pravdivý príbeh o Dávidovi a Goliášovi? Alebo je to len manipulatívna vsuvka, aby sa vyzdvihla dôležitosť židovského pokolenia? Skrátka, obri tu mohli byť celkom hojne rozšírení, máme veľa miest s názvom hradište.A vôbec to nemuselo byť až tak dávno, keď máme celkom zachované stavby chrámov, dómov, ale aj palácov. Stále sa mi vidia príliš vysoké – zbytočne vysoké pre človeka nášho vzrastu. Pri sakrálnych stavbách si môžem povedať, že sa monumentálnosťou chcela zdôrazniť aj veľkosť boha, jeho odstup od ľudí v bežnom názorovom vnímaní veriaceho, ale mne to teda veľmi nesedí…

          Odpověď
          • Ten duálny koncept obrov – rasa dobrých obrov a rasa zlých obrov – sa zachovala aj v jazykoch. Angličtina aj francúzština ma dva výrazy pre obry:
            an: giant (dobrý); ogre (zlý – ľudožrút z bažin)
            fr: géant (dobrý); ogre (zlý)

            Odpověď
      • Relikty z doby obrů jsou reálné, věda je však nemůže uznat „pro nedostatek důkazů“. Jinými slovy je nám servírována ne-skutečná his-tor-ie. Celkem nedávný důkaz z Kanady – Ben Matine Big Foot Doc: https://youtu.be/P-_H8nbCUYg

        Odpověď
      • Áno, zámerne, lebo na chvíľku „kápli božskou“ a bolo to treba odstrániť. Rozprávky sú dobrá vec – dlho trvá, kým ich niekto pochopí a zcenzuruje a tí, čo ich píšu sú skvelí autori, pretože dokážu zanechať stopu na faktologickej a chronololikckej úrovni,

        Odpověď
      • Slovenská rozprávka Oráč a obri.
        https://www.zones.sk/studentske-prace/rozpravky/15051-orac-a-obri-slovenska-rozpravka/

        …A tu už ona, obryňa, celkom pri ňom! Nahne sa, hľadí očami ani mesiace…
        …Oráč vidí, že tam pomedzi bralá a skaliská krásne hladké cesty bežia, popri tých cestách parádne brány stoja a tie brány nevedú do domov, ale rovno do brál, rovno do tatranských útesov…
        …Sedliak hľadí, kde sa to dostal: po skalných stenách sa drahokamy skvejú, červené, zelené, modré, a komnatu ani veľké lampy osvecujú. A dolu po zemi velikánske ložka a stolce medvedími kožušinami uprestierané. Na stole je nož, dlhánsky ako šabľa, a pri ňom chlieb. To je teda chlebisko! myslí si oráč. Z toho keby sme striedku vyjedli, tak sa medzi kôrky sprace celý môj dom aj s dvorom…

        Odpověď
        • NicNezNula 29.6.2019 o 21:09

          Nechci sýčkovat, ale takhle mohli vznikat i meziobři pod různými záminkami.

          Odpověď
    • Když se dívám na některé kyklopské stavby například říma nebo petrohradu, nebo na podobné kresby jako následující

      https://www.chairish.com/product/1244792/1749-piranesi-spaccato-interno-della-basilica-di-s-paolo-fuori-della-mura-etching-print

      působí to na mě, že to nestavěli lidé ale obři, kteří pak někam zmizeli, a lidé přišli k hotovému a zvědavě zkoumají, co se jim dostalo a přemýšlejí, jak to využít.

      Odpověď
      • popřípadě http://tagdesignstudios.com/Teach/italhistfinal/Renaissance-high/Renaissance-high-Pages/Image87.html

        Odpověď
        • Výška schodů však na všech těchto starých dílech odpovídá výšce člověka, nikoli obra.

          Odpověď
          • schody mohly být dodělány pro lidi – nebo taky ne. Dataci asi neověříme (u kamene)

            Odpověď
            • Existence obrů je realita. Všechny pohádky národů světa o obrech a gigantech mluví a to včetně Bible (ale to není pohádka, že ? :D ). Akorát „někdo“ má zájem, aby pravda nevyšla najevo. Pokud se někde objevila kostra, mumie nebo cokoliv jiného dokazující existenci obrů, vždy zaúřadoval zednářský „Smithsonian Institute“ z Washingtonu, aby se příslušné artefakty nedostaly na veřejnost. Ale poslední dobou ztrácí tento institut dech a vše už neokoučuje. Jako tento 38 cm velký prst, který jako rodinný artefakt ukázal příslušník prastaré egyptské rodiny vykradačů hrobů jednomu švýcarskému turistovi za nemalou sumu v dolarech.

              https://youtu.be/aWB2KVGQX8A

              https://cdn.disclose.tv/sites/default/files/img/inline/2017/08/29/is-this-38centimeter-long-mummified-finger-the-proof-for-a-giant-human-race-315247-2.jpg

              https://www.disclose.tv/is-this-38-centimeter-long-mummified-finger-the-proof-for-a-giant-human-race-315247

              Kde je zbylá mumie tohoto giganta zůstalo rodinným tajemstvím.

              Odpověď
              • https://www.youtube.com/watch?v=SXeOsHL6oo8

                Odpověď
                • jak si vysvětluješ ten přechod? Umělé zavlečení „malých“ genů mezi původní obyvatele, nebo záměr nejvyššího a potom barbarské vyhubení obrů prcky v konkurenčním boji? Jen přemýšlím.

                  Každopádně pro mne celkem dostačující důkazní materiály.

                  Odpověď
                  • Možno to spôsobila zmena gravitácie po katastrofe. Kedysi tu rástli aj prasličky vysoké ako stromy, a žili obrovské jašterice (dinosaury, brontosaury).

                    Odpověď
                  • Podle knihy Henocha, Genesis a také dalších zdrojů (kniha jubilejí, kniha Jasher) jsme původní obyvatelé my, a obři vznikli zprzněním lidských žen ze strany andělů, kteří po nich zatoužili a neudrželi se. Boje lidí s potomky obrů popisuje například i korán:

                    5:21 Lide můj! Vstupte do svaté země, kterou vám Bůh zaslíbil, a neobracejte kroky své, abyste se neobrátili v ty, kdož ztrátu utrpí!“
                    5:22 A řekli: „Mojžíši, v té zemi je národ obrů a my do ní nevstoupíme, dokud oni z ní neodejdou. Jestliže však odejdou, my zajisté do ní vstoupíme.“
                    5:23 A řekli dva muži bohabojní, jež Bůh zahrnul Svou přízní: „Vejděte k nim branou! Jestliže tudy vejdete, stanete se vítězi. A na Boha se spoléhejte, jste-li věřící!“

                    Podle genesis i dalších knih byli obři (nefilim) a jejich potomci zkažení a korumpovali další stvoření, pohrávali si s genetickými manipulacemi. Existuje názor, že vyhlazení Kanáánu, které dostali židé za úkol (vyhladit tam vše živé), byla operace určená k eliminaci genetiky nefilim z genomu člověka.

                    Odpověď
                    • ale já zapomětlivec, vždyť některé ty části jsem četl.
                      Ano tak to dává smysl.

                      A tolik staveb, to tedy poukazuje na to že jeden čas, a ne příliš dávný, opanovali celkem slušné území.

                      Odpověď
                    • Boje lidí s obry, zrzavými chlupatými, kteří jim unášeli ženy a děti, popisují i legendy severoamerických indiánů. V Nevadě je jeskyně Love Lock, kde se kostry těchto obrů našly.. Kde jsou kostry nyní vědí nejspíše jen ve Smithonian.
                      Archeologové postupovali v hledání jeskyně podle indiánských „báchorek“.

                      Odpověď
                      • V súvislosti s občasným unášaním žien, som čítal verziu, že toto robievali aj Yeti. U nich bol dôvod vyhnúť sa genetickej degenerácii (podobne, ako aj eskimáci sa snažili vyhnúť vyrodeniu, keďže žili v neveľkých komunitách, tak vítali oplodnenie svojej rodiny cudzou krvou). Vraj Yeti majú vynikajúcu schopnosť sa skrývať, unikať pozornosti. Na rozdiel od človeka majú vraj oveľa vyššiu odolnosť voči radioaktivite.
                        Ak by fungovalo kríženie človeka a Yeti, znamenalo by to, že nie sú až tak veľmi geneticky vzdialení. Ktovie, či to nie je druh, z ktorého sa vyvinul alebo bol vyvinutý Homo Sapiens Sapiens.
                        Aby človek začal používať rozum a rozvíjať svojho ducha, bolo ho potrebné zbaviť ochrany pred prírodou v tom zmysle: ako napr. srsť po celom tele. T.j. vytvoriť tlak prostredia, aby v ňom bol nútený hľadať riešenia. (To sa týka hlavne chladnejších podnebí. V teplých má možnosť žiť ako indián v prakticky stáročia zmrazenom spoločenskom rozvoji)

                        Odpověď
                      • > Boje lidí s obry, zrzavými chlupatými

                        v tomto dokumentu je pasáž, kde se mluví o tom, že americké komando zabilo v afghánistánu v roce 2005 zrzavého obra žijícího v jeskyni, výškou 4 metry, kterého obyvatelé okolních vesnic uctívali jako boha a který byl kanibal.

                        https://youtu.be/cmUBSSsumGs?t=5188

                        Odpověď
                  • https://www.sacred-texts.com/chr/apo/jasher/4.htm (najít v textu slovo „mixture“)

                    http://www.truefreethinker.com/articles/did-watcher-fallen-angels-genetically-manipulate-humans-animals-1-2

                    https://pilgrimjustpilgrim.wordpress.com/2016/12/17/days-of-noah-hybrids-in-the-bible/

                    https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=book+of+jubilees+mixture+of+animals

                    Odpověď
              • > Existence obrů je realita. Všechny pohádky národů světa o obrech a gigantech mluví a to včetně Bible (ale to není pohádka, že ? :D ). Akorát „někdo“ má zájem, aby pravda nevyšla najevo.

                Zajímavější je otázka, proč je existence gigantů skrývána. Odpověď zní, že pokud by nebyla, nebylo by možné protlačit mýtus evoluční teorie.

                Odpověď
                • A k čomu potrebovali pretlačiť mýtus evolučnej teórie?

                  Odpověď
                  • Myslím si, že tu by sa dali nájsť nejaké súvislosti a odpovede:
                    https://dennikn.sk/47421/oslavte-s-nami-vyrocie-najdolezitejsieho-napadu-vsetkych-cias/
                    Všimnite si, jak sa tam ten liberálny fanatik z tej teórie rozplýva, doslova sa z tej „Biblie“ pre materialistov-ateistov ide dosr…
                    Evolučná teória Darwina je podľa mňa jedným z hlavných ideologických fundamentov materializmu-ateizmu, liberálneho konzumného kapitalizmu a liberalizmu ako takého.
                    Mimochodom, marxizmus sa zdá byť „súrodencom“ evolučnej teórie, lebo začiatky vzniku oboch teórií sa viažu prakticky k tej istej ére.
                    Navyše, podľa mňa sa globalisti okrem iného snažili/snažia pomocou týchto teórií vymazať z mysle človeka práve myšlienku na Boha.
                    V náboženstvách, kde skutočného Boha nieto, ju totálne skreslili, ale v spomínaných teóriách ju chceli totálne vymazať a doviesť do zabudnutia.
                    Dnešná epocha sa končí a preto som zvedavý, čo nám zas tí smradi podstrčia.

                    Odpověď
                    • Taky myslím, že odpověd leží podobným směrem, dnešní obscénní a pokleslá doba by vůbec nebyla možná, kdyby lidé nebrali darwinizmus jako samo-sebou se rozumějící samozřejmost.

                      Odpověď
                      • Tá doba bola príznačná strácaním vplyvu RKC a dôvery ľudí v biblické rozprávky, a práve vznikajúcou vrstvou buržoázie, ktorej museli podstrčiť jej vlastnú „Bibliu“, aby tak jeden mýtus nahradili iným.

                        Odpověď
                  • Jakmile by se rozvoj druhů respektive hlavně člověka ukázal nebýt lineárním ve smyslu teorie evoluce, nutně se nabízí otázka na jakých principech dochází ke kvalitativním změnám v rozvoji. A tam už je otevřená cesta pro myšlenky které neměly nikoho napadnout.

                    No dnes je takových myšlenek svět plný a tak jsou přebíjeny šumem-smetím tisíců alternativních myšlenek někdy bližších jindy vzdálenějších pravdě, aby když už je dogma překročeno alespoň nebylo snadné najít správné odpovědi.

                    Odpověď
                • Prečo myslíš? Veď vo faune a flóre existuje veľa príkladov variability fenotypu, keď existujú paralelne aj zakrslé druhy, aj veľké (malé aj veľké opice, škorpióny atď. Vo svete rastlín podobne). Možno by im stačilo, ak by existenciu gigantov umelo posunuli do praveku, éry, keď žili gigantické zvieratá (tak ako kedysi existoval gigantický hmyz a stromy). To, ak predpokladáme, že mali podobnú dna s ľudskou… Čo môže, ale aj nemusí byť tak.
                  Zvláštne je, že zmienky o obroch neodstránili aj z Biblie.

                  PS: raz dávnejšie som pozeral film „Vojna anjelov“ (ang. Fallen), kde bol koncept nefilim vzatý trochu netradične, ale zaujala ma informácia, že matka pôrod dieťaťa nefilim nikdy neprežila (podobné ako pôrod Valkýry). Moc si neviem technicky predstaviť kríženie giganta muža s ľudskou ženou, ale pôrod giganta musel byť pre matku zničujúci (technicky aj pre dieťa, ak by ho nevedeli dostať von)
                  V samotnom filme bol nefilim tuším kríženec padlého anjela a ľudskej ženy.

                  Odpověď
                  • Evoluce by vyžadovala zvětšování komplexnosti a množství informace v genomu, ale v praxi pozorujeme opak, komplexnost se nezvyšuje a informace se ztrácí skrz mutace. Není znám žádný mechanismus, který by uměl přidávat novou smysluplnou informaci do genomu, nikdy nebylo nic podobného pozorováno, a vše co věda o informacích ví vypovídá o tom, že takový přirozený mechanismus ani existovat nemůže, protože hmota neplodí informaci, jen intelekt plodí informaci. Informace je vždy výsledkem práce intelektu. Z toho vyplývá, že biologická evoluce se neodehrála a jediný způsob, jak mohla informace v genomu vzniknout, je: Bůh stvořil.

                    Odpověď
                    • to je pochopitelně podané. Ovšem uniká mi souvislost kterou vidíš s obry, co mění zakrytí existence obrů na tom co jsi právě napsal respektive na protlačení evoluce z tvého pohledu.

                      Odpověď
                      • Týká se celkově skrývání reálné historie. Kdyby bylo mezi lidmi stejně samozřejmé, že ještě nedávno žili obři, jako že v lese žijou medvědi, nebylo by možné protlačit evoluční teorii.

                        Odpověď
                        • Ale stále nerozumiem, prečo by to bolo nemožné? Ako to súvisí s genómom?

                        • S genomem to nesouvisí. Kdyby byla v 18-19. století samozřejmá znalost, že tu nedávno vedle lidí žila rasa gigantů, se kterými lidé bojovali nebo které uctívali jako bohy, bylo by možné přijít s něčím jako evoluční teorie? Je to globální politika GP.

                        • Veď, to by ma práve zaujímalo, v čom vidíš tú prekážku?! Možno niečo prehliadam, ale nenapadá mi nič podstatné, prečo by kvôli tomu nemohli prísť s evolučnou teóriou.

                        • Očima člověka 18-19. století, pokud by existence obrů byla samozřejmá znalost:

                          jestliže existovali obři, pak bibličtí nefilim nejsou výmysl, a jestliže bibličtí nefilim nejsou výmysl, pak není výmysl ani kniha Henocha, ani padlí andělé, ani první kapitoly bible, a tudíž evoluční teorie je nesmysl.

                        • Aha, takto si to myslel. Vďaka.
                          Samozrejme, mohli by to tak vnímať. Ono, už aj bez obrov si myslím, že vnútiť Darwinovu teóriu vo svete, ktorému dominovalo náboženstvo v umoch väčšiny spoločnosti, bola veľká výzva pre tých, ktorí to plánovali.
                          Technicky sa to ale nevylučuje, existencia obrov sa dá vysvetliť aj cez evolučnú teóriu (hoci úplnú pravdu v tomto nemusia mať ani evolucionisti, ani kreacionisti, ale vysvetlenie môže byť trochu iné, čo sa týka podrobností).

                        • Už chápu. Čili v danou chvíli bylo snazší dovyhubit giganty a schovat artefakty než zajistit likvidaci zmínek o nephilim a obrech v knihách o historii.

                        • Putinovec 14.7.2019 o 8:32

                          Na druhou stranu,pokud přijmeme informace o obrech,které jsou provázané celou historií ať už písemnou či ústní,máme zde ještě opačný fenomen.Pokolení malých lidí ,nazývaných trpaslík,permoník skřítek,pidimuž atd.
                          https://21stoleti.cz/2005/01/21/senzacni-trpaslik-z-ostrova-flores/

                        • Z knihy Jefimova „kurs epochy vodnáře“:

                          Хронологический приоритет позволяет увязать в единое целое явления, разорванные в общественном сознании людей. Если вы поймете, что Дарвин «творил» одновременно с Марксом и направлял ему свои труды с дарственными надписями, то вы осмыслите механизмы комплексного извращения действительности. Именно этот тандем ввергал человечество в материалистический атеизм, уводя от понимания идеи единого для всех людей Бога — Творца и Вседержителя (и это при том, что сам Дарвин верил в Бога).

                          „Pokud pochopíte, že Darwin „pracoval“ současně s Marxem a posílal mu své spisy s věnováním, pak chápete mechanismy složitého zkreslení reality. Byl to tento tandem, který vrhl lidstvo do materialistického ateismu, což ho odvedlo od pochopení myšlenky stejného Boha pro všechny lidi – Stvořitele a Všemohoucího (a to navzdory skutečnosti, že Darwin sám věřil v Boha).“

                      • Přesvědčíš člověka, kterého zaměstnání je vykrmování dinosaurů pro slavnostní průvody čingischána, že dinosauři vymřeli před miliony let?

                        Čingischán choval dinosaury pro tažení svého spřežení místo koní, u jeho dvora byla pozice „královský krmič draků“. Píše o tom Marco Polo.

                        Odpověď
                    • „Svedkovia darwinovi“ nemajú žiaden jasný dôkaz, ktorým by podopreli závery svojej pseudo-teórie.
                      Neexistujú žiadne prechodové fázy, ani stvorenia, u ktorých by bolo objektívne preukázané, že im počas ich evolúcie pribudla napr. ďalšia končatina a pod.
                      Veď prečo ľuďom stále rastie „trvalý“ chrup iba raz za život a nie viac krát, keď už dnes žije cca 2,5x dlhšie než jeho predchodcovia?
                      Hlavné tézy darwinizmu sa v praxi vôbec nepozorujú, ani nepotvrdzujú.
                      A čo je to potom za teóriu, ktorá nebola úspešne potvrdená/dokázaná v praxi?
                      Takých teórií sa dá vymyslieť mraky a potom už stačia iba prachy a kvalitný PR na oblbnutie ľudí.
                      V podstate i sami fanatici Darwina tvrdia, že nie je až tak dôležité, či je ich „Biblia“ evolúcie človeka a ostatných živoč. druhov pravdivá, ale že vôbec existuje nejaká alternatíva k náboženskému videniu sveta.
                      Čo tam potom, či je vôbec pravdivá, hlavne že môžeme „dokázať“, že ten Boh údajne neexistuje a všetko vraj vzniklo iba tak samo od seba a bez akéhokoľvek cieľa.
                      A o tom to celé je.
                      Neustále ľuďom podsúvať dve antagonistické/čierno-biele (polo)lži, aby sa zakrývala objektívna pravda.
                      Dobro vs. zlo, ľavica vs. pravica, liberalizmus vs. konzervatizmus a pod.

                      Odpověď
                      • Děkuji za pěkné shrnutí. Jen nevím, zda se dá napsat, že naši předchůdci žili 2,5x kratší životy. O tom mnoho nevíme, určitě ne v takto zobecněné poloze. Ano-mohly třeba být období, i opakovaně, kdy tehdejší forma davo-elitarizmu byla nastavena tak, že průměrný věk byl opravdu krátký. Že zkrátka lidem v určitých obdobích nastavili životní (hmotné, informační ..) podmínky tak strašné, že dožít se vyššího věku bylo takřka nemožné. Ale že by docházelo ke změně genomu, změně délky telomerů – to je velmi nepravděpodobné. Mimochodem – ty máme prý nastaveny na cca 150 let života. Další věc, kterou neodarwinisté v čele s Dawkinsem nějak „zapomněli“ vysvětlit.

                        Odpověď
                        • Jak se zjistilo, že délku života máme nastavenou na 150 let, když se toho nikdy žádný člověk nedožil?

                        • Právě z těch „telomerů“. To jsou takové „ocásky“ na koncích chromozomů, kde je mnohokrát opakovaná sekvence CCA-GGG, CCA-GGG ….. A ty mají tu vlastnost, že se při každém dělení buňky o něco zkrátí. Až se zkrátí na tolik (při odhadované četnosti takového dělení), že naruší smysluplnost kódu DNA, buňky se přestanou dělit a organismus přirozeně umírá.
                          A nemyslím, že by se „toho nikdy žádný člověk nedožil“, lépe řečeno nevím, proč by to tak mělo být.

                      • K tomu bych nadhodil na zamyšlení tuto možnost:

                        lež číslo 1: agresivní zlí mimozemšťané
                        lež číslo 2: hodní mimozemšťané, mimozemšťané-spasitelé

                        pravda: žádní mimozemšťané

                        Odpověď
                        • Oracle 911 15.7.2019 o 15:09

                          S tým riešením by som bol opatrný. To je prvá vec.

                          Druhá vec je, že MIM dovoľuje veci o ktorých súčasná veda nemá ani šajnu (nieto ešte ty).

                        • Oracle 911 15.7.2019 o 15:12

                          A tretia vec je, že podľa akých merítok posudzujeme dobro a zlo.

          • > Výška schodů však na všech těchto starých dílech odpovídá výšce člověka, nikoli obra.

            Jak kde, v petrohradu a třeba v kodani jsou vedle sebe obě velikosti schodů, resp. do velkých schodů jsou vytesány malé. A pak jsou tu zajímavosti jako třeba toto:

            https://i.ibb.co/TL1GCxm/klika.png

            Odpověď
            • Klepadla na vratech se používala z koně.

              Odpověď
              • To by ale s koňom musel prísť fakt blízko k dverám a to nie kolmo ale rovnobežne. A nie každý kôň je až tak drezúrovaný a jazdec tak šikovný.

                Skús si to predstaviť keď sa pozreš na jazdu s koňmi.

                Odpověď
                • Souhlas, zdá se to jako nesmysl, protože kůň by musel jít šejdrem a jezdec při tom držet několikatunové dveře, kdyby je chtěl tímto způsobem z koně otevřít. Kůň by si ještě nejspíš o dveře odřel nohy. A když jezdec sesedne, na kliku nedosáhne. Skoro to vypadá, že ty dveře jsou dělané pro člověka 3-4 metry výšky…

                  Odpověď
                • Jen uvedu, proč z toho vycházím. Můj známý před lety podědil na Moravě starý dům „zájezdní hostinec“ v docela už špatném stavu. Na masívních vratech byl zbytek klepadla a také dost vysoko zavěšeného. Na dotaz proč, mi bylo sděleno, že jezdci z koní neslézali, a po zaklepání jim byla vrata otevřena a vjeli přímo na dvůr objektu.

                  Odpověď
                  • To by vysvětlovalo klepadlo, ale ne kliku…

                    Odpověď
                    • navíc kliku s madlem na dlaň velikosti lopaty. Tento typ klik s malým madýlkem na konci ve tvaru klobouku houby jsou běžné retro kliky co se dají koupit, ale to madýlko je řekněme jako půlka dlaně. V tomto případě je velké jako celá ruka i s prsty.

                      Odpověď
        • Piranesi byl trochu megaloman a ty rytiny nejsou důkaz.

          Odpověď
          • Piranesi má sice některé fantaskní kresby, ale zrovna tyto rytiny jsou „fotografie“, srovnej s realitou

            https://www.google.com/search?q=St.+Peter%27s.+Interior&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiInqur2onjAhUBdJoKHW3SDVcQ_AUIECgB&biw=1456&bih=791

            > a ty rytiny nejsou důkaz.
            čeho by měly být důkaz?

            Odpověď
            • Tato basilikální stavba je furt konstruována skrze „lidské“ proporce, ne „obří“. Asi nechápu proč Petrova basilika….

              Odpověď
              • V pohodě, jen říkám jak na mě ty scény, které Piranesi zachytil, působí, nic netvrdím a nesnažím se cokoliv dokázat.

                Odpověď
                • Když vidím tuto stavbu….tak si říkám, vysekat panáka z vápence umí každej lepší kameník, ale odskočit si z Sixtinský kaple zaklenout 130m kopuli, to umí jen málokdo. Klobouk dolů MB….

                  Odpověď
              • Lidské a obří proporce se nemusí vylučovat. Stavba může vycházet z obou.

                Odpověď
    • Študent KSB 13.7.2019 o 15:13

      Tu je taká fotografia obra 1890 v Japonsku.

      https://www.google.com/search?q=nefilim&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi97aeE-LHjAhUHxcQBHXSYBOwQ_AUIECgB&biw=1366&bih=657#imgrc=HMKsE_cRFaBTYM:

      Odpověď
      • Študent KSB 13.7.2019 o 15:15

        A ešte jedna s nejakou rodinou žeby cisárska rodina ?

        https://www.google.com/search?q=nefilim&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi97aeE-LHjAhUHxcQBHXSYBOwQ_AUIECgB&biw=1366&bih=657#imgdii=cwYhw_6mUET9JM:&imgrc=HMKsE_cRFaBTYM:

        Odpověď
      • ty odkazy vedou jen na výpis, navíc personifikovaný podle historie hledání (každý vidí něco jiného), nikoliv na konkrétní fotky. Pro konkrétní fotku je třeba na tu fotku kliknout pravým tlačítkem, zvolit „kopírovat adresu obrázku“ a tu sem pak zkopírovat.

        Odpověď
  15. Daniela I. 24.6.2019 o 21:36

    Triumf hrdinů
    Před 74 lety 24. června 1945 se v Moskvě na Rudém náměstí konala přehlídka vítězství – historická přehlídka k vítězství SSSR nad nacistickým Německem ve Velké vlastenecké válce.
    https://cz.sputniknews.com/video/2019062410207052-triumf-hrdinu-dnes-se-v-roce-1945-konala-prehlidka-vitezstvi-video/

    Odpověď
  16. Při rozhovoru se známými jsme si připomněli, že v březnu to bylo 20 let, co jsme vstoupili do NATO. Víte, že ještě před podepsáním cvičili naše speciální jednotky spolu s ruským SPECNAZEM v těch nejnáročnějších severních přírodních podmínkách? Proto také byli Češi špička mezi ostatními. To jen tak. Zavzpomínat je nutno.

    Odpověď
    • Je nutno nejen zavzpomínat, ale i předávat a šířit – děkujeme

      Odpověď
  17. Záujemcov o naše nedávne dejiny by mohla zaujímať nasledujúca pomerne čerstvá informácia. Pri digitalizácii cirkevných archívov prišla vykonávateľovi tejto činnosti pod ruku kniha obsahujúca nariadenie cisára Jozefa II. (1741-1790). Spis obsahuje postup vymeriavania pozemkov, čo nie je samo o sebe až tak veľmi pútavé. Na tejto záležitosti sú najzaujímavejšie dva fakty: nariadenie uzrelo svetlo sveta niekedy v rokoch od 1780 do 1790 a … je napísané – v staroslovienčine – pri použití čistokrvnej bukvice.
    Pre koho bol úradný dokument najvyššej úrovne vydaný v tomto jazyku a v tom odobí? Čo sa muselo stať pred niekoľkými málo storočiami, aby sme dnes o týchto skutočnostiach nevedeli absolútne nič (od slova úplne)? Aké boli vlastne naše skutočné dejiny?

    Odpověď
    • Oracle 911 22.6.2019 o 23:47

      Dejiny sú sfalšované a boli k nemu pridané 5-600 rokov.

      Odpověď
      • Nějaké zdroje…..prosím, todle už nedávám.

        Odpověď
        • Oracle 911 23.6.2019 o 9:18

          V rubrike história, dejiny sú odkazy na články.

          Odpověď
        • Pravdaže, bez odkazu niet dôkazu :-)
          Dám iba jeden, sú tam k dispozícii fragmenty naskenovaného dokumentu pre záujemcov, ktorí by si chceli precvičiť jazyk našich predkov.
          https://www.tartaria.sk/dedicstvo-predkov/pisomnictvo/564-staroslovienska-bukvica-v-rakusko-uhorsku

          Odpověď
          • Keby to bola pravda…..
            Dá sa stiahnuť celý ten úkaz?

            Mimochodom to neuzavreté O je z dôvodu osvietenia Bohom.

            Odpověď
            • Znak „om“ vyjadruje vyžarovanie a tvorenie súčasne. Osvietenie, na základe ktorého je možné ďalej tvoriť. Ide o pokračovanie procesu nezávisle od poznania.
              Vzhľadom na súčasnú legislatívu, pochybujem že by si aktuálni držitelia kópií dokumentu dovolili celostné verejné publikovanie. Možno neskôr, keď bude „úkaz“ dostatočne rozlezený po glóbe. Jedna kópia napríklad predifundovala do rúk ruského odborníka na jazyk a písmo Svätorusov. Bola to celkom slušná kôpka papierov.

              Odpověď
          • popolvár 23.6.2019 o 17:49

            vieme s istotou, že ten dokument je pravý?

            Odpověď
            • @popolvár
              Čím si môže byť našinec celkom istý? :-)
              Vezmime do úvahy aj ďalšie známe okolnosti. Písomný systém (bukvica) existuje, je veľmi dobre zdokumentovaný a prístupný. Vyjadrenia v dokumente sú formulované veľmi precízne so znalosťou obrazovej symbolickej roviny na vysokej úrovni. Existujú aj iné v tomto písomnom systéme vypracované artefakty. Napríklad už spomínaná pohrebná reč pri pohrebe švédskeho kráľa. Ďalšie možno niekto znalý doplní. Je možné počkať si na názor „odborníka“ (autority?). Tak či tak sa vyroja prívrženci aj odporcovia. Alebo si môžeme informáciu zaradiť do vlastnej mozaiky, ak niekam pasuje. Alebo šup s ňou do karantény…
              Nakoniec je celkom možné, že zdigitalizovaný dokument bude aj so svojimi súputníkmi niekde zverejnený na sieti. Na čo by sa to inak digitalizovalo?

              Odpověď
            • Popolvár
              Ja som presvedčený že bez ohľadu na to či spis je pravý a nakoľko bola sfalšovaná história, keďže to Boh dopustil znamená to len jedno. Prehrešili sme sa ako slovani/slovieni zákonom stvorenia, nežili sme podľa Božieho zámeru a tak dopustil naše rozbitie a vyhladene histórie. Ak sme raz existovali ako mocné impérium, vojensky aj kultúrne na vysokej úrovni, potom mi nedáva nijaký zmysel že sme nedostali u Boha „zelenú“ a len tak sme sa zrazu vyparili. Ak sme boli takí vyspelí, mali sme to byť my, ktorí by posilovali a nie strácali svoju moc. Ja neviem čo sa stalo ale verím v absolútnu Božiu dokonalosť založenú na spravodlivosti. Pokiaľ sme dnes tam kde sme, sme tam „po zásluhe“. A teraz musíme vynaložiť o to viac námahy, aby sme sa znovu prebudili …

              Odpověď
              • duj68,
                Ak sa húsenica rozpadne na nepoznanie, je to nespravodlivé? Veď z nej vznikne nová forma – motýľ. Ak semeno v zemi zanikne, tiež to nie je nespravodlivé, keď sa premení na rastlinu, ktorá rastie.
                Niektoré zániky sú len manévrom prechodu z jedného rovnovážneho režimu do iného rovnovážneho režimu. Samozrejme nie všetky, ale mnohé áno. Z môjho pohľadu má slovanská rasa určité špecifické poslanie v obrodení spravodlivosti v Eurázii. Nemusí to byť vôbec na báze starej slovanskej kultúry, ale podstata môže byť v tom, že genetické jadro slovanských národov prevezme iniciatívu, vezme všetko to dobré čo ponúkajú skúsenosti dejín a kolektívnym umom vytvoria novú lepšiu kultúru. Nezvládnuté dejiny sa vždy opakujú do kruhu, a dávajú nové šance tým, čo nemajú krátku pamäť. A duch slovanskej spolupatričnosti stále existuje. Jedna z takýchto kultúr sa už formuje vo forme KSB.

                Odpověď
        • totální zfalšování historie je obzvlášť dobře – doslova matematicky exaktně – odhaleno v pracích A.T.Fomenka :
          chronologia.org/en/index.html
          i kdybychom třeba s jeho některými rekonstrukcemi z různých důvodů nesouhlasili, samotný fakt masivního globální zfalšování historie před cca pár staletími je neoddiskutovatelný.

          Odpověď
      • Podľa mňa neboli pridané, ale bolo potrebné niečo nielenže zatajiť, ale aby na to nezostali nijaké spomienky. Preto sa vymysleli iné udalosti.

        Odpověď
    • Střípek do mozaiky: pokud je na nějakou delší dobu oslabeno magnetické pole země, například při přepólování, podle všeho dojde k selhání paměti. Dělali pokus na krysách a odstínění magnetického pole země. Výsledek byl vždy stejný, krysy si nepamatovaly, co se naučily předchozí den.

      Odpověď
      • poznámka: to je celkem nepraktický mechanismus, pokud má být zachováno pokračování dosažené úrovně civilizace.
        poznámka2: to je celkem praktický mechanismus pokud má při těchto cyklických změnách docházet i k resetu dosažené úrovně civilizace

        Odpověď
      • Tá informácia je mi známa, avšak ak aj je súčasťou vtedajších udalostí, neosvetľuje „sublimáciu“ materiálnych artefaktov doby minulej. Na Slovensku bola napríklad drvivá väčšina hradov a opevnení zničená v 17. až 18. storočí. Naopak práve v tomto období bol obnovený bratislavský hrad a niektoré ďalšie väčšie pevnosti zachované dodnes. V tomto období „dodýchala“ aj Tartária (Rasénia, Dauria). Originálne písomnosti staršie ako dve, tri storočia nie sú dostupné. „Akoby“ ani nejestvovali. Pravda, aj najdôkladnejšia upratovačka kde-tu nejakú tú smietku prehliadne (našťastie). K dispozícii zostávajú iba nepriame zdroje, zabudnuté spisy, či iné preživšie artefakty. Aj tie sú však usilovne neutralizované. Preto zrejme čokoľvek sa na našom území vykope je avarské, germánske atď, apod. Preto zrejme „poznáme“ nikdy neexistujúcu Veľkú Moravu a nie veky pretrvávajúcu Veneu atď, apod. Ako sa to robí možno vidieť aj v súčasnosti v procese postupného zahmlievania výsledkov posledného „svetového“ konfliktu.

        Odpověď
      • Dosť záleží od toho, či by sa to týkalo krátkodobej pamäte, alebo tej dlhodobej. Ak to druhé, bol by to serióznejší problém, najmä ak by človek zabudol aj čítať a písať. Potom by aj písomné záznamy stratili cenu.

        Odpověď
        • Putinovec 23.6.2019 o 12:27

          Při popisování poslední globální katastrofy před cca 13 tisíci lety je zdůrazňováno,že lidstvo zdivočelo.Ztráta paměti,kultury,znalostí,egregorů.

          Odpověď
          • Zdivočelo lidstvo, které nemělo šanci se zachránit v podzemí. Elita přežila bez úhony a „řídí“ dál. Docela by mne zajímalo, zda reliktem té katastrofy je i tvor nazývaný yetti či sasquatch

            Odpověď
          • Mohlo to byť aj týmto, ale teoreticky na zdivočenie civilizácie stačí, ak z nej zmizne štruktúra štátnosti. Tá organizačná kostra celej spoločnosti.
            - Rozpadne sa systém organizácie profesionálnej práce v spoločnosti, následne sa zabudnú vedomosti a zručnosti najprv vyšších technologických odvetví až k nižším. (aj na výrobu obyčajnej ceruzky treba vedieť mnoho technologických postupov, od ťažby grafitu po opracovávanie a celý technologický postup až po výsledný produkt, ktorý len máloktorý jedinec pozná celý sám. Jednoduchšie je vyrobiť si kriedu). Ostanú len komunity na úrovni kmeňov. Ľudia zabudnú čítať a písať, lebo vo svete, ktorý sa vrátil k poľnohospodárstvu a tradičným remeslám to potrebovať nebudeš.
            Ak by to bolo v dôsledku nejakej celoplanetárnej kataklizmy, tak zachovať kultúru majú šancu len tí, ktorí sa na ňu pripravili, aby boli schopní v zmenených podmienkach bez väčšej námahy prežiť a zvyšnú energiu použiť na uchovávanie znalostí z pokolenia na pokolenie pre neskoršiu civilizátorskú misiu.

            Odpověď
            • Bohuzial, vezmi si nas……stavali sme jadrove elektrarne, vedeli sme optimalizovat prenosovu sustavu, priehrady, decka co utiekli, boli na zapade za extra sikovnych a teraz nevieme ani dialnicu poriadne postavit. Este jedna generacia a deti maju smolu, uz aj ucitelia budu mysliet “ spravne“

              Odpověď
            • @jardob
              Tiež sa prikláňam k názoru, že na zdivočenie ľudstva stačí zneprístupnenie technológií. Čo sa týka štátnosti, tak v prípade, že máš na mysli štátnu štruktúru zodpovedajúcu tomu čo považujeme za štát v súčasnosti, bude to úplne inak. Súčasnú formu štátu nepotrebujeme ani v dnešnej dobe. Predpokladám, že v minulosti fungovala spoločenská organizácia vo forme, ktorú by sme mohli nazvať rodovou federáciou. Hlavným rozdielom oproti súčasnosti je delegovanie moci zdola nahor.
              Taktiež si dovolím oponovať tvrdeniu o primitívnosti spoločnosti venujúcej sa poľnohospodárstvu a/alebo remeslám v zmysle nepotrebnosti vzdelania (čítať, písať atď.) To je predsa nezmysel. Vari pri remeslách neexistujú technologické postupy? Vari poľnohospodárstvo nie je sofistikovaná činnosť vyžadujúca množstvo špecifických poznatkov z rôznych oblastí poznania?

              Odpověď
              • Nemas organizaciu….vezmi si taku dedinu v 30.rokoch na Slovensku. Vzdelanie luxus, ale nepovazovalo sa to ani za dolezite….ktory bezny sedliak riesil hygienu v zivote, ze mu muchy sadnu v kadibudke a potom na chlieb, ze keby trochu sa povzdelaval o odrodach a vylepseniach chovu, ze by mu to aj peniaze mozno donieslo…..ake umenie kvitlo? Spev pri alkohole a zabave, mozno obcas ochotnicke divadlo. Nie ze by im to mal clovek za zle, v podstate tak ako teraz, nahanacka a odpadnutie. Ale obcina je mala na to, aby si mal vysoke skoly, kulturu, umenie. Ak zanika stat, tak to naozaj ide ku klanom, vid 90.roky Rusko. Stat tvori v skutocnosti totiz byrokracia, a teraz to myslim v dobrom, lebo ona si udrziava statnu pamat, ako robit statny rozpocet, ze treba mysliet na zaplavy, dodrziavanie stavebneho zakona. Ja viem, ze sa vela z toho komoli a prekruca, ale ak by naozaj padli, este len potom by sme videli. Veci nie su take jednoduche, ako si to Hurvinek predstavuje

                Odpověď
              • To „zdivočenie“ malo byť v úvodzovkách. Na úplné zdivočenie v zmysle doby kamennej by bol potrebný úplný rozpad spoločenských štruktúr na malé kmene (Pritom slovo „divoch“ stále pôsobí pejoratívne vo vzťahu ku komunitám ako amazónske indiánske kmene a pod. Treba to chápať v tom zmysle akom sa to používa: t.j civilizačne nerozvinutá spoločnosť v porovnaní s rozvinutou civilizáciou. T.j. reč nejde o mravnosti, ale o stupni organizovanosti).
                Vznik a rozvoj technológii priamo závisí od schopnosti spoločnosti sa samoorganizovať. Čím vyššie technológie, tým aj spoločnosť musí byť organizovanejšia.
                To znamená, že zjednodušovanie organizačných štruktúr vedie aj k zjednodušovaniu (úpadku) technológií.

                Nemyslel som štátnosť v dnešnom zmysle, ale organizáciu spoločnosti ako takú. Tým skôr, že dnes je to zložitejšie, štáty sú nahustené vedľa seba, sociálne i ekonomicky poprepájané. Pád jednej štátnosti by vytvoril boľavé miesto, ale nie návrat do doby kamennej. Kým v dávnej minulosti, keď spoločnosti boli od seba geologicky i sociálne izolované, katastrofa kultúry mohla spôsobiť naozaj hlboký úpadok spoločnosti.

                Ten príklad postapokalyptických spoločností vo filmoch, kde sú nájazdné bandy a pozostatky civilizovanosti, to je hlavne tým, že ešte ostali produkty starej civilizácie a vedie sa boj o zvyšky. Keď sa minú všetky zvyšky produktov bývalej spoločnosti, ktoré si už sami nevedia vyrobiť, tak nastane ďalší krok dozadu, k jednoduchšej organizácii života.

                Neber to tak citlivo, nenavážam sa do poľnohospodárstva minulých biogénnych spoločností. Len tvrdím, že vtedajšia organizácia života oproti tej dnešnej bola výrazne jednoduchšia. Na všetky remeslá človek nepotreboval vedieť písať a čítať, majster učil učňov a tovarišov priamo, názorne.

                Odpověď
                • @jardob
                  City v tom žiadne nie sú :-)
                  Iba som chcel zvýrazniť, že spoločnosť venujúca sa poľnohospodárskej výrobe nemusí byť nevyhnutne menej organizovaná ako hociaká iná, skôr naopak. Tvrdenie, že pri vykonávaní činností tohto druhu nepotrebuje človek vedieť čitať a písať (plus iné zručnosti), považujem za nezmysel.
                  Príde mi zábavné keď vidím ako sa používajú „argumenty“ o udalostiach „katastrofy“ pred viac ako 10-tisíc rokmi. Myslím to vo všeobecnosti, nič proti diskutujúcemu, ktorý to vyššie spomenul. Všimnime si spoločne, že vlastne si nie sme vôbec istý ani tým čo sa dialo (a prečo) pred iba tromi storočiami.

                  Odpověď
                  • Florián,
                    ok, ale vkladáš mi do úst, čo som nepovedal.
                    „spoločnosť venujúca sa poľnohospodárskej výrobe nemusí byť nevyhnutne menej organizovaná ako hociaká iná, skôr naopak. Tvrdenie, že pri vykonávaní činností tohto druhu nepotrebuje človek vedieť čitať a písať (plus iné zručnosti)(…)“
                    - ja poukazujem na proces toho, čo môže nastať, keď sa rozpadne štátnosť a náhle zmizne kultúra riadenia. Nie v dnešnom takmer kompletne globalizovanom svete, ale v takom, ako bol v minulosti: málo sociálne a ekonomicky prepojenom. Taká spoločnosť sa priblíži k post-apokalyptickej, kým sa minú produkty starej spoločnosti. Potom sa spoločnosť začne formovať odznova, od najjednoduchších organizačných štruktúr.
                    - Za čias feudalizmu bola väčšina spoločnosti negramotná. Vzdelanie mala iba šľachta. Napriek tomu sa väčšina obyvateľstva venovala poľnohospodárstvu, na pánskom, alebo svojich malých políčkach. Bolo nutné vedieť počítať, ale čítať a písať nie. Úradníci a šľachta, ktorí sa venovali evidencii a účtom, tí samozrejme potrebovali vedieť písať a čítať, ale to je len časť populácie, a toto privilégium len prispievalo k ich statusu „elity“, okrem iného. Vyzerá to, ako by si tvrdil, že agrárna spoločnosť nie je možná, ak v nej všetci nevedia čítať a písať. Ja tvrdím, že taká spoločnosť je možná, s tým, že písať a čítať vie len hŕstka, tak ako to bolo vo feudalizme.
                    - tiež tvrdím, že spoločnosť, produkujúca vysoké technológie, musí byť rozhodne viac organizovaná, ako čisto agrárna spoločnosť. Taká spoločnosť, totiž nie je možná bez rozvinutej fundamentálnej a aplikovanej vedy, pokročilého systému školstva a rozvinutého priemyslu. Zatiaľčo čisto agrárna spoločnosť svoje spoločenské inštitúty optimalizuje aktuálnym potrebám, ktoré sú nižšie.

                    Odpověď
                  • Zober si, kam sme sa posunuli za 30 rokov a to ziadna kataklyzma nenastala, ani genocida. Alebo ako to vyzera s Ukrajinou po 5 rokoch. A pritom maju pristup na internet, kolektivne vedomosti stale funguju.To nie je len otazka nenazratosti oligarchov, rozpadol sa system, ktory to drzal pokope. Ak sa tu rozpadne produkcny system, najprv sa vsetci vratia k polnohospodarstvu+jednoduche remesla. Na vyssiu pridanu hodnotu jednoducho nie su peniaze, maximalne funguje barter. Sikovnejsi ludia utekaju, slabsie povahy sa prepadnu do alkoholu, drog ci prostitucie. Silnejsie povahy, ktore ale vedia, ze by sa neuzivili vonku, zacnu organizovat defacto miestne mafie. Ak existuje centralna moc, ako tak funguje sprava statu,armada a policia, skolstvo a zdravotnictvo. Ak ale nie, tak ani to. Kto by platil skolu ziakom, ktori odidu do susedneho mesta, s ktorym nikto nic nema…..jedine ak rodic. Ale ten je rad, ze prezije…..cela socialna kooperacia sa redukuje na nevyhnutne. Casom sa to skonsoliduje, najbohatsi zacnu skupovavat slabsich (ci uz podu alebo vyrobu).
                    Samozrejme, mozes hovorit o vysoko vyspelej (duchovne) spolocnosti, ktora sa neprepadne….ale tam nevidim, co by sposobilo ten rozpad vacsich celkov.
                    A nic v zlom, ale uz vidim obcinu, ktora financuje studium madam Curie o rozpade atomu, nieco co v tom case nikto nedomyslel, ake bude mat dalekosiahle dosledky, pricom zaroven ani netusi ci to bude trvat rok ci 20 a ci to bude mat pre nich aj nejaky zmysel.
                    Nie nadarmo vladli v svojej dobe svetu Egyptania ci Rimania. Mali organizaciu rise. Nasi predkovia sice vselico vedeli, ale ich organizacia bola slaba, kedze zanikla.A teraz tu nenavrhujem, ze najvyssou hodnotou by mala byt vlada svetu.

                    Odpověď
                    • Zabudol si na územie ktoré Rímania volali Tam žijú levy . východ .

                      Odpověď
                    • @JankaS
                      Dobre to píšeš, prakticky, podrobne, ale trochu od veci a na môj vkus aj trochu negativisticky. Mám z tvojich príspevkov v tomto vlákne taký pocit. Nechcem sa púšťať do takej detailnej polemiky, z môjho pohľadu to nemá praktický význam. Vo všeobecnosti som sa vyjadril k vyjadreniu jardob-a:

                      „Ľudia zabudnú čítať a písať, lebo vo svete, ktorý sa vrátil k poľnohospodárstvu a tradičným remeslám to potrebovať nebudeš.“

                      Môj názor je, že nevzdelaný ľudia by sa poľnohospodárstvom sotva uživili, čo som spomenul vyššie. Nie som „vzývateľom“ akýchsi „občín“, „duchovných“ spoločností, atď, apod. Tak či tak, o organizácii sociálnych systémov v dávnej minulosti toho veľa známe nie je, a aj z toho je obtiažne určiť čo realite zodpovedá a čo naopak. Sústreďme sa na zaujímavú informáciu o možnom používaní dnes už takmer neznámeho písomného systému v nedávnej minulosti – iba o niečo viac ako pred dvesto rokmi.

                      Odpověď
                • Putinovec 23.6.2019 o 23:18

                  Mám takový pocit,že tam proběhla informace o tom,že došlo ke zhroucení egregorů,rodové paměti.Proto ten termín zdivočení.

                  Odpověď
                  • Áno, tak je to uvedené, tuším, v „Smutnom dedičstve Atlantídy“. Ja som len doplnil, že aj rozpad rozpad štátnej štruktúry (nositeľov znalostí a zručností riadenia) v nízko globalizovanom svete, ako vtedy iste bol, by mal podobné devastačné účinky, hoci asi nie také hlboké, ako keď viac ako 90 percent populácie vymrie, a skolabujú sa aj egregory.

                    Odpověď
        • já jsem někde četla (nemůžu to teď najít), že v magnetickém poli země se ukrývá naše paměť a jedná se i o tak zavnou „akášu“. Určitě ta pamět tedy nemizí jen pravděpodobně s nyní nejsme spojeni – můj názor

          Odpověď
          • Jedná sa o noosféru a egregory. Informácie sú nesené na materiálnych nosičoch. Materiálny (MIM) nosič je aj el. mag. pole (nielen) zeme. Nie su to len mozgy.

            Odporúčam prečítať o tom v KSB.

            Odpověď
            • Mozek je materiálním nosičem informace o své konstrukci. Vše ostatní je podle mne v biopoli člověka, nebo mimo něj v biopoli země (noosféře). Mozek je transformátor/komunikační rozhraní pro práci s těmito informacemi.

              Odpověď
            • Kde je možné se o tom dočíst v KSB

              Odpověď
        • Dosť záleží aj „od toho“, čo pamäť vlastne je? Prístup k informácii alebo samotná informácia na príslušnom nosiči?

          Odpověď
    • Tristtan 24.6.2019 o 8:51

      Dvě slova Velka Tartarie!

      Odpověď
  18. Pred 78 rokmi, 22. júna 1941, fašistické nemecké jednotky prekročili hranicu ZSSR bez predchádzajúceho varovania a zaútočili na sovietske mestá. Každý rok 22. júna v Rusku sa oslavuje Deň pamäti a smútku.
    https://politikus.ru/v-rossii/120302-22-iyunya-den-pamyati-i-skorbi.html

    Odpověď
    • Je to možné??? RTVS v spravodajstve ani ťuk o napadnutí ZSSR Hitlerovým Nemeckom.
      Nie nadarmo bola Merkelová na oslavách vylodenia v Normandii vedľa víťazov a Putina nepozvali.
      Verejnoprávna televízia… to je des!

      Odpověď
    • koloděj 23.6.2019 o 9:09

      Nechci být hnidopich, ale tento den v Rusku neOSLAVUJÍ

      Odpověď
      • koloděj 23.6.2019 o 9:11

        Příspěvek se mi podařilo nechtíc odeslat … pardon. Chtěl jsem dopsat, že si ho připomínají, ale neoslavují, Snad jen pindosové.

        Odpověď
        • … my by sme si ho mali pripomenut, ale tiez….nie len 1. Septembra, kedy Hitler napadol tiez nacionalisticky agresivne chovajuce sa Polsko, ktore zabralo uzemie Ceskoslovenska po Mnichovskej zrade a navrhovalo Madarom, aby si spolu Slovensko rozdelili po rozdeleni Ceskoslovenska!

          Odpověď
      • To je prirodzené, oslavou treba posilňovať matrice víťazstva, nie začiatok vojen. Na druhú stranu, tieto dátumy musia byť pamätné a treba si ich pripomínať, aby sa predišlo skresľovaniu dejín v kolektívnej pamäti.

        Odpověď
  19. Dnes bol na RTVS 2 dokument Apokalypsa: Stalin, ktorý som zachytil len náhodou na cca 1 minútu. Stalin práve rečnil o svedomí, že je ho potrebné vykoreniť, lebo je len príťažou pre ľudí a že je potrebné ľudí aj zabíjať v určitých prípadoch. Nepamätám si to presne… To je však úplne v rozpore s KSB. Je možné, že tento dokument/záznam bol podvrh prípadne to bolo vytrhnuté z kontextu? Nechce sa mi veriť, že by niečo také povedal.

    Odpověď
    • Oracle 911 19.6.2019 o 6:36

      Ono vyrobiť fejky sa dá neuveriteľne ľahko a netreba zabúdať, že to moha byť vojnová reč pred bitkou t.j. vytrhnuté z kontextu.

      Odpověď
    • DušanBe 19.6.2019 o 9:24

      Základy sociologie 5, strana 251, 252 (pdf verze) autoři KSB uvádějí, že z projevu Stalina lze pochopit, že uvedení svědomí jako základu pro činnost každého člověka a především – řídících pracovníků – v podmínkách budování socialismu a komunismu kontrastuje s vyjádřením dalšího politického činitele z té epochy A. Hitlera, který pronesl: «Já osvobozuji člověka“, řekl Hitler, „od té ponižující chiméry nazývající se svědomí. Svědomí stejně jako vzdělání člověka jen mrzačí. Já sám mám tu výhodu, že mě neomezují žádné úvahy teoretického nebo morálního charakteru.»

      Takže mě přijde, že v tom TV dokumentu zaměnili historické osoby. To nebude náhoda.

      Odpověď
    • Stalo se, že syn Stalina si ve škole „vyskakoval“, protože měl pocit, že jako syn Stalina může. Od učitelky dostal „kartáč“ a nechala ho po škole. Když pak přišel domů, stěžoval si otci na tu učitelku. Hádejte, co udělal Stalin?

      Odpověď
      • Myslím si, že ho potrestal a zastal sa učiteľky !!!

        Odpověď
        • jestli ho potrestal, to nevím, ale učitelce poslal děkovný dopis a požádal ji, ať je na jeho syna ještě přísnější

          Odpověď
          • Tu je opísaná podobná príhoda s jeho synom Vasilijom:
            https://youtu.be/FBLBZWbqQqM?t=342

            Odpověď
      • co si zacal citat Stalina od Starikova

        Odpověď
  20. Od prvého bombardovania Bratislavy americkým vojenským letectvom, ktoré si vyžiadalo veľké materiálne škody a nemalé obete na ľudských životoch, uplynulo v nedeľu 75 rokov.
    https://www.hlavnespravy.sk/pred-75-rokmi-spoznalo-slovensko-po-prvy-raz-hrozy-leteckej-vojny/1789471

    Odpověď

Napsat komentář

*
*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>