Otázky a odpovědi

Podepisování příspěvků: anonymní příspěvky nebo ty, které v poli jména/přezdívky budou mít titulek nebo jiný text, mohou být smazány. Příspěvky s nakopírovaným delším obsahem, který je dostupný na jiném místě, mohou být také smazány – v takovém případě uvádět pouze odkaz, případně pár vět, nikoliv celý text systémem copy&paste. První komentář nového uživatele se zobrazí až po schválení, další již hned.

 Obnoviť

  1. Môžem sa spýtať, čo si myslíte o Kosyginovi? Z informácií, čo som získala na internete, to bol vysoko vzdelaný človek, ktorý sa snažil o ekonomickú politiku, ktorú aplikuje dnešná Čína. Samozrejme na vyššej úrovni. Okrem toho má zaráža jeho postup, IQ a vzdelanie sem, tam, ale fakticky mu chýbala náležitá prax, no predsa mal veľkú dôveru Stalina.
    https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%8B%D0%B3%D0%B8%D0%BD,_%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%B9_%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87

    Odpověď
    • Bůh synergie – strana 310

      Odpověď
    • Mala som na mysli jeho reformy, tézu, že sily, ktoré stáli za Chruščovom a Brežnevom mu nepovolili ich realizovať. Prípadne, či reformy boli od začiatku zle formulované.

      Čo sa týka knihy, na osobu Nikolaja 2 a smrť Romanovcov mám iný názor, je tam príliš veci, ktoré popierajú záchranu, ale to nie je téma, o ktorej som chcela diskutovať.

      Ale keď už tak hovoríme o Alexejovi, čítala som názor fotografa, ktorý tvrdil, že on a Kosygin sú tá istá osoba, len nos podstúpil plastickú operáciu, keďže nie je symetrický s tvárou. Ale opakujem, toto nie je téma mojej otázky.

      Odpověď
  2. Čitateľ 25.9.2020 o 11:16

    Pozdravujem,
    v tomto článku: http://www.novarepublika.cz/2020/09/svet-ruskyma-ocima-577.html#comment-form
    na konci prvého príspevku autor (Vladimir Volkonskij) uviedol:
    „V Bělorusku prohrát nesměl (VVP), protože tam byly v záběhu technologie, které se připravovaly k použití v Rusku v roce 2024, konkrétně dne 17. března.
    Neviete náhodou čo týmto autor myslel ?

    Odpověď
    • rovnaké technológie plánovali využiť počas ruských prezidentských volieb, ktoré sú naplánované na 17.3.2024

      Odpověď
    • Bělorusko je v současnosti (nemyslím ten čas pokusu o maidan) země s možná nejvyšší životní úrovní a nejlepším sociálním zabezpečením občanů na světě. Možná jde i o formu vlastnictví podniků. Vpodstatě tam je něco takového, jak jsme měli za socializmu (tomuto rozumíme jen my 50+). Putin chce, samozřejmě, tyto prvky přetáhnout do Ruska (tam o to přišli za Jelcina). Vím to z debaty s lidmi, co mají v Bělorusku rodinu a taky to zmiňoval poslední Irenkou přeložený Pjakin.

      Odpověď
  3. Miloslav Dědek 19.9.2020 o 23:42

    ZAJÍMÁ VÁS NÁVOD K TVOŘIVÉMU KREATIVNÍMU MYŠLENÍ? TO JE TEORIE VŠEVÝVOJE – http://miloslav7.blogspot.com/2020/09/teorie-vsevyvoje.html

    Odpověď
  4. Zdravím přátelé, chtěl bych se zeptat, zda náhodou někdo nemáte informaci o to, jak, resp. jakým způsobem, je vyplacena mzda, příp. další náležitosti vojákům US Army nasazených někde na vojenských, či válečných misích někde ve světě.
    Známá z USA mi o tom cosi psala a mě to přijde k neuvěření. Cosi jako když v pohádce přijede kaprál a z bedny plné zlaťáků má vyplácet vojákům žold . Díky.

    Odpověď
    • Mart’as 18.9.2020 o 13:09

      Jak dostanou nasazení vojáci výplatu, když jsou na misích? “

      Jejich výplata je vložena na jakýkoli bankovní účet, který mají uvedený na svém přímém vkladu. Vláda USA je povinna pouze zaslat výplatu na jeho účet – není povinna umístit člena na místo, kde bude mít k účtu snadný přístup.
      Stejně jako nenasazení vojáci bez misí. Dostávají zaplaceno přímým vkladem. Všichni vojáci americké armády jsou nyní placeni elektronicky podle jednoho ze dvou stanovených plánů. Tyto plány jsou každé 2 týdny nebo jednou za měsíc.

      Odpověď
      • Díky moc za odpověď a vysvětlení. A jen pro upřesnění, je možné, že by dostávali nějakou platbu, náležitost, či stravné, diety a já nevím co, v hotovosti na místě? Díky.

        Odpověď
  5. Nevíte někdo jestli lze volně stáhnout Šifrinovu knihu Bůh synergie v ruštině?
    Chtěl bych jí použít ke studiu ruštiny.

    Odpověď
    • Autor je Čech, v ruštině to asi nebude…

      Odpověď
    • pro připomenutí a jako trailer ke knize pro všechny přidám:
      Šifrín a Skála o Katyni:
      https://www.youtube.com/watch?v=_DhBvI5bsQ0

      Šifrín o své knize 1:
      https://www.youtube.com/watch?v=Mh_LSyRRkiY

      Šifrín o své knize 2:
      https://www.youtube.com/watch?v=8xveJQFdxGE

      Odpověď
  6. Nemáte někdo vhled do toho, jaký je v Bělorusku rodičovský příspěvek a jaké jsou jednorázové částky při narození dítěte? V diskuzi na novinkách kdosi napsal, že za narození dítěte jsou stotisícové částky a že rodina, které se narodí čtvrté dítě, nafasuje zadarmo byt. Zatím to mám za mystifikaci.
    Tady jsem se dopátral, že za narození prvního je cca 25000, druhého a dalších 35000 Kč.
    https://myfin.by/wiki/term/detskoe-posobie-v-belarusi

    Odpověď
  7. Chci si koupit knihu Mrtvá voda. Jedna už vyšla na Slovensku. Zde: https://torden.sk/produkt/mrtva-voda/. Na podzim má vyjít v KSBPRESS.CZ. Nevíte někdo, jaký je rozdíl v těch vydáních? Kterou byste doporučili?

    Odpověď
    • Oprava: Kterou knihu byste doporučili?

      Odpověď
      • Na KSBPRESS.CZ je napísané, že preklad II. zväzku prebieha a bude vydaný. Pokiaľ je to vydanie z roku 1991 a teraz iba preklad, tak je to asi zajedno. Materiály vydané do 06/2018 vrátane ich prekladov by mali byť vporiadku.

        Odpověď
        • Tá informácia o preklade MV2 je už dávno neaktuálna. Knihy sú preložené, dokonca sú k dispozícii aj na levanete:
          -ľudová slovakizovaná verzia (prispôsobená na reálie nášho regiónu):
          http://files.leva-net.webnode.cz/200008053-576be576c0/R-Voda%20Mrtva%20II.doc
          - moja verzia (bližšia k originálu s dôrazom na zrozumiteľnosť a presnú terminológiu naprieč celou knihou):
          http://files.leva-net.webnode.cz/200008089-7282272824/Mrtva%20Voda%202.%20zv%C3%A4zok.doc

          Verzie MV vody sú 1992, 2004, 2011, 2015. Tie dve posledné sú v podstate rovnaké, len v tej poslednej sú odcenzúrované slová „žid, židovský“, plus nejaké opravy preklepov a korekcie. Takže tú verziu som prekladal podľa verzie 2011 ale doplnenú o korekcie z 2015 (mimo toho, čo sa týkalo cenzúry).
          Aj DVTR mala viac verzii prekladov, čo vidno aj tu v diskusii: v starej verzii DVTR bola uvedená plná funkcia so 7 etapami, a v nových verziách je s 8 etapami.

          Odpověď
          • Děkuji za objasnění.

            Odpověď
  8. valihora 1.9.2020 o 10:37

    Heydrich si behal v Prahe v otvorenom aute bez ochranky. Pjakin asi nepozna detaily atentatu.

    Odpověď
    • Kabriolet mi nepripadá, ako nejaká super ochrana.

      Odpověď
      • valihora 6.9.2020 o 11:44

        Heydrich odmietal ochranku, mal mat sprievodne vozidlo. Ak by sa citil ohrozeny, asi by tak nekonal. Pjakin fabuloval.

        Odpověď
  9. https://isport.blesk.cz/galerie/fotbal-reprezentace/423357/reprezentace-ma-nove-dresy-cisty-design-dominuji-cervena-s-modrou?foto=4

    Limetkové venkovní dresy, které nekorespondovaly s národními barvami, vyvolaly hodně nevole. Pro domácí zápasy byly představeny dresy opět v barvách trikolory. Že by pokusy o kakofonii národní hymny a degradaci národních symbolů byly odvráceny?

    Odpověď
  10. Nevím už který nick sem dával odkaz na stránky (nemůžu to teď nikde dohledat), kde byl překlad Mrtvé vody do češtiny. Začala jsem ji číst ve slovenštině, ale text je docela těžký a tak jsem uvítala tento překlad. Ze začátku to docela šlo, ale potom mi některé věty v češtině nedávaly smysl. Otevřela jsem si tedy i text ve slovenštině a tam jsem po přečtení významu rozuměla. Četl jste to někdo v češtině a jak to na Vás působilo? Osobně si myslím, že ve slovenštině je tento text přijatelnější i přesto, že autor psal, že jako Češi nemáme pro některá slova ve slovenštině obrazy. Neberte to prosím jako kritiku, určitě to autoru dalo spoustu práce, ale asi by to v té češtině nutně chtělo korekci. Nevzpomínáte si, kdo to sem dával?

    Odpověď
    • nevzpomínám, jen dodávám: To je přesně ten důvod proč musíme držet pohromadě :)

      Odpověď
      • eM, nerozumím, co jsi tím chtěl říct.

        Odpověď
    • Jediný český preklad Mŕtvej vody, o ktorom viem, robil DoubleM na svojej stránke https://www.konceptualcz.cz/

      Odpověď
      • Ano, Jardobe, to je ono.

        Odpověď
      • Je na DoubleM nějaký kontakt?

        Odpověď
        • Tu nechal na seba kontakt (treba písať adresu bez diakritiky):
          http://www.vodaksb.eu/diskuse/ksb-a-dvtr/comment-page-8/#comment-296335
          Ale aj na tej webovej stránke je kontaktný mail.

          Odpověď
    • Tohle se stává pravidelně. Ruský text nelze plně nahradit slovenštinou natož češtinou.

      Odpověď
  11. Já vím, že toto téma tu již bylo, ale i když jsem odroloval, nenašel jsem…
    Lichtenštejnové si nárokují v České republice území pětkrát větší než je rozloha dnešního Lichtenšteinska.
    Zajímalo by mne vyjádření Pjakina: „Keď subjekt nemôže pracovať, tak ako treba, bude zapojený nadnárodný subjekt – Lichtenštejnsko et al. Potrebný je vonkajší „korektor“.

    Pokud tomu dobře rozumím, je jasné, že jde o plánovaný krok. Jaký vliv bude mít toto rozhodnutí na naše řízení a naši orientaci v Evropě?
    Myslel jsem, že Evropa je směřována do spolupráce v rámci bloků. Jeden z nich by měl být i připravovaný projekt R-U2. Tak proč najednou ten „vonkajší korektor“ ze strany Lichtenštejnů?

    Pjakin: Sú tu dva kľúčové body (miesta): Viedeň – knižnica Habsburgovcov, Praha – okultné centrum svetového židovstva. Chruščov odovzdal Viedeň (1955?) a Prahu už ZSSR neodovzdal (1968), lebo s nimi už nikto nepočítal… Pokus Heydricha dostať Prahu pod kontrolu, ho stála život. („Nezmyselný“ atentát).
    Zrušený pomník Konevovi a postavený pomník Vlasovcom. Keď subjekt nemôže pracovať tak ako treba, bude zapojený nadnárodný subjekt – Lichtenštejnsko et al. Potrebný je vonkajší „korektor“.

    https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/jihomoravsky-kraj/2696513-lednici-i-valtice-lichtenstejnove-chteji-krome-pozemku-taky-ctyri

    Odpověď
  12. Priatelia, viete ma usmerniť kde by som si mohol stiahnuť film Lavrentij Berija Likvidace. Tiež film Vpred kolegovia o vražde Beriju v čínskej produkcii. Odkazy mám z materiálov VP SSSR z 6.6.2014 – Mystika boľševizmu.

    Odpověď
    • https://www.youtube.com/watch?v=zMKihuRUcZ8
      https://www.youtube.com/watch?v=sjb4lbtgh8g
      https://www.youtube.com/watch?v=c1LF5pnXo3Q

      Odpověď
      • Honza Ahoj.

        Ďakujem, bolo to rýchle.

        Odpověď
  13. Náhodou nevie niekto, čo by približne stála cena dopravy pri objednávke kníh z FCT Altai ?
    https://fct-altai.ru/c/ob-yavleniya-2/ob-yavleniye-o-vykhode-knigi-valeriya-viktorovicha-pyakina-o-mire-krivykh-zerkal
    Čítam, že po vyplnení formulára mi pošlú email s info koľko, len tak sa pýtam, či si už niekto od nich neobjednával…

    Odpověď
    • NicNezNula 18.8.2020 o 19:49

      Nejprve jsem platil 500 Ru (kniha + prvotní poštovné – možná jen vnitrostátní) a pak jsem ještě doplácel na poštovné 850 Ru do ČR.

      Odpověď
      • Vďaka za odpoveď. A za ako dlho to došlo?

        Odpověď
        • NicNezNula 19.8.2020 o 18:12

          Přesně bohužel už nevím, ale relativně rychle. Určitě rychleji než z Alíku.

          Odpověď
    • Ted jsem byl v Praze v obchode “Ruska kniha” v pasazi Svetozor. Sice pro neco jineho ale da se tam objednat asi vse co je v RU na trhu. Jen ted bohuzel doprava zabere skoro 3 mesice.
      (Hodinu byka a Mlhovinu Andromedy maji skladem v nadhernem provedeni.)

      Odpověď
  14. Koľkokrát sa píše,že ako Stalin pomáhal Hitlerovi dodávaním surovín.Ale niekde som čítal,že za tie suroviny musel Hitler posielaťdo Ruska nejaké špecialne stroje alebo zariadenia.Vie o tom niekto niečo bližšie? Nemôžem to nikde nájsť.Ďakujem.

    Odpověď
    • Mart’as 18.8.2020 o 14:10

      Myslim ze odpoved na svou otazku najdes v knize “Buh synergie” od Josefa Šifrina. Tam je detailne popsano budovani a rozvoj hospodarstvi za Stalina.

      Odpověď
      • http://leva-net.webnode.cz/products/ako-si-stalin-u-hitlera-pozicku-vzal/

        Odpověď
  15. Měla bych dotaz – co znamená výraz „nanajští chlapci“?
    Děkuji předem.

    Odpověď
    • https://youtu.be/RwfKW4RRO0c

      Odpověď
      • :-))) Hezký! Ještě jednou dík.

        Odpověď
        • Slohovo to necham zdatnejsim, ale video vela napovie.

          Odpověď
          • Jednoduché i slohově – imitované nepřátelství řízené z jedním řídícím subjektem a podporující technologii řízení „rozděl a panuj“

            Odpověď
          • Já to pochopila.
            Bylo to celkem jasné i z diskuzí zde, kdy jsem ten výraz četla poprvé, jen jsem nevěděla, odkud se vzal.
            (Podobně jako výraz „podpindosnk“ – význam jasný, ale jeho původ se dal dohledat na Vikipedii. „Nanajské chlapce“ jsem tam nenašla.)

            Odpověď
    • Jedna hlava, čtyři ruce. Např. Rothschildové a Rockefellerové, kteří spolu naoko soupeří nebo je alespoň tak svět vnímá. Skutečnost je ale jiná – spolupracují.

      Odpověď
  16. Ma niekto z kolegov skusenost s pitim vodikovej vody? Flasa Q10 zo stranky kouzlo_vodiku. Cz
    Dakujem za nazory.

    Odpověď
    • zkušenosti nemám , stačilo se mě podívat na jejich e shop a ceny , doporučuji knihu Voda mrtvá, živá a stříbrná , tam je o vodě téměř vše a knihu Žijte dlouho žijte aktivně , kde prof. Něumyvakin píše velice fundovaně o vodě.

      Odpověď
      • https://www.megaknihy.cz/zdravi-diety/191727-ziva-mrtva-a-stribrna-voda.html?utm_si=RFlidjRTZUc2TVRreE56STNNVGt4TnpJMw==&utm_pab=&matchtype=&network=g&device=c&creative=63152076610&keyword=&placement=&param1=&param2=&adposition=&campaignid=193922770&adgroupid=19959225370&feeditemid=&targetid=pla-450238340802&loc_physical_ms=1003803&loc_interest_ms=&searchtype=search&gclid=EAIaIQobChMIsOme9Jqd6wIVFrTVCh1YBQySEAQYASABEgLwBvD_BwE

        Odpověď
  17. Přátelé, mám chci se zeptat, zda nemáte někdo nějakou informaci o tom, že by v rámci americké armády probíhaly, krom jiného, i něco jako kurzy českého jazyka? Nejspíše možná i jiných jazyků? Setkal jsem se několikráte s jakýmsi náznakem této možnosti. Překvapilo mě to a tak si to chci nějakým způsobem ověřit. Díky.

    Odpověď
    • … nie, ale v slovenskej armade, tak 4 roky dozadu oprasovali rustinu..

      Odpověď
  18. Zdravím, potřebuji poradit s větou v jedné knize. Jeden rubl je rubl ale deset je červonák. Co to přesně znamená?Překládám si knihu „Hraju abych žil“ Dmitrij Rus. Zatím vyšli čtyři díly ze sedmi. Opravdu nebudu rok čekat než se vydavatelství rozhoupe přeložit další díl. Jinak je autor náš člověk,spousta odkazů na KOB.Jestli to někdo četl,tak by mě na to zajímal jeho názor.

    Odpověď
    • Papírová bankovka
      https://aukro.cz/rusko-mezivalecne-bankovky-3-5-10-cervonec-1937-lenin-6955188941

      Odpověď
    • Správně rusky by to mělo být червонец (červoněc) a znamená 10 rublů.
      Název je z podobného ranku jako naše české názvy, napr. kilo, pětka a pod.

      Odpověď
      • V minulosti to mělo to ještě jeden význam a to zlatá mince 5 nebo desetirublová. Neznám kontext věty.

        Odpověď
      • Červonak je ukrajinsky.

        Odpověď
        • Děkuji moc za vysvětlení.Teď to budu muset převést na nějaké naše přísloví. Asi to bude “ raději vrabec v hrsti,nežli holub ne střeše“. Odhaduji. Autor je ukrajinec,ale žije v Moskvě.

          Odpověď
  19. NicNezNula 27.7.2020 o 13:45

    Smrt I.Gandiové
    https://www.denik.cz/ze_sveta/vrazda-indira-gandhiova-sklari-chodnik-pamatnik-sikhove-nove-
    dilli-indie-smrt.html
    (pouze jeden z mnoha článků, ale zde se objevuje „známý podpis“)
    Tuší někdo proč musela zemřít, co „provedla“? Sikhové byly zřejmě jen nástroj a záminka pro ně se našla. Ptám, jestli to náhodou někdo nemá „rozlezlé“.

    Odpověď
    • NicNezNula 27.7.2020 o 13:46

      Lepší odkaz https://tinyurl.com/ingasmrt

      Odpověď
    • Myslím, že tady je to nejlépe zpracováno. „Důkaz z minulosti IG“ v ruštině.
      https://www.youtube.com/watch?v=0_ckD0ih8Uc

      Odpověď
  20. To by mohly být zajímavé knihy, četl jste ho někdo?

    https://www.youtube.com/watch?v=7sKfqEKJjpc

    Kontorovič Alexandr Sergejevič

    Odpověď
  21. V románe Františka Švantnera Život bez konca som sa stretol s jednou zaujímavosťou. Nosiť dlhé nohavice bola výsada dospelých mužov. Podobne to bolo aj vo filme Malena. Mladí chlapci asi mali nohavice nad členky, poprípade kraťasy. Ako to je s tými dlhými nohavicami?

    Odpověď
    • Přece v královské rodině se toto dodržuje dodnes. podívej se na fotky Wiliamovy rodiny.

      Odpověď
  22. dostala sa ku mne takato sprava

    “Od vstupu do RVHP v roku 1949 muselo svoju ekonomiku preorientovať podľa sovietskeho vzoru a požiadaviek vydávaných Moskvou. Podľa interných pravidiel RVHP bolo Československo tiež povinné ostatným členom poskytovať bezplatný prístup k jeho patentom, licenciám a technickej dokumentácii.
    Zahraničný obchod v Československu a iných socialistických štátoch RVHP tak v značnej miere podliehal rozhodnutiam komunistických funkcionárov ZSSR. Príkladom politického ovplyvňovania československého zahraničného obchodu je kontrakt na dodávku zbraní, vrátane 15 tankov T-34/85 a 50 samohybných diel SD-100, za 87 miliónov USD medzi Československom a Jemenom v roku 1956. „Československo malo dostať len 30 % tejto ceny a i tá mala byť splatná za 10 rokov s jednopercentným úrokom. Tento „výhodný“ obchod bol pridelený zo strany ZSSR a československé vedenie ho muselo splniť, i keď samo si bolo vedomé ekonomickej absurdnosti obchodu.“[5] Tzv. spriateleným režimom Československo bežne „predávalo“ svoje tovary za jednostranne výhodných podmienok pre nich, napríklad prostredníctvom pôžičiek poskytnutých československou stranou. Platobná disciplína našich partnerov však bola slabá – hodnota celkových vývozných pohľadávok Československa bola v roku 1990 voči Sýrii viac ako 1 mld. USD, Iraku 400 miliónov USD či Líbyi 160 miliónov USD.
    Od roku 1949 sa československé hospodárstvo začalo zameriavať na rozvoj ťažkého, osobitne zbrojárskeho, priemyslu, ktorý bol náročný na náklady aj dovoz surovín, pričom tradičné a dovtedy úspešné československé odvetvia (sklársky, potravinársky, textilný, či obuvnícky priemysel) ustupovali do úzadia.”
    Skopíroval som vyššie uvedené pre tých, ktorým sa nechce veľa čítať. Tu je link na zdroj:
    https://buraniemytov.sk/2-3-ekonomicke-vztahy-so-zahranicim/
    alebo:
    https://www.armadninoviny.cz/efektivita-zbrojarskej-vyroby-na-slovensku-za-cias-socializmu.html
    alebo
    http://www.historiarevue.sk/historia-2002-02/nato/rvhp.htm
    Boli sme len vazalmi, ktorých riadila Moskva a
    ktorá nás ekonomicky vysávala.

    ako to ekonomicky bolo, dostavali sme za taketo projekty kompenzacie alebo sa jednoducho jednalo o bratsku pomoc?

    Odpověď
    • Putinovec 17.7.2020 o 10:34

      Kdopak nám poskytoval výnos z vývoje patentů, který probíhal v rámci celé RVHP? Kdopak dodával suroviny pro celou RVHP? Kdo posílal své odborníky do celé RVHP , aby se usnadnil a vybrousil přenos nově vyvinutých technologií?
      A zakazoval nám tehdy někdo soběstačnost např. v zemědělské produkci?
      Tahal nás někdo do svých okupačních projektů?
      Rval nám sem někdo nepřizpůsobivou verbež z celého světa?
      Chce to začít používat mozek, i když to některé jedince z nezvyku může z kraje bolet. Vykřikovat hesla o tom, jak špatně se měli lidé za socialismu můžou jen dva druhy člověku podobných bytostí. Ti, co se narodili později a mají v hlavě guláš. A ti, kteří potřebují chaos pro svá parazitování.

      Odpověď
    • Nutil nám někdo za socializmu pojmenovat manželku a manžela, choť? Na Vikipedii a i ve všech článcích se to jen hemží slovem „choť“ od doby, co jsme toto dostali příkazem. Důkazem je citace z dnešního článku o královské svatbě
      „Svatby se zúčastnila sama královna se svým chotěm princem Filipem, kteří tráví karanténu právě ve Windsoru. Předpokládá se, že na svatbě byli přítomni také rodiče nevěsty – princ Andrew a Sarah, vévodkyně z Yorku.“
      Nutil nám někdo pojmenovat mámu a tátu, rodič 1 a rodič 2? Nebo nám bylo nuceno líbat boty černochům?
      Za socializmu u nás byly v hladových dolinách vybudovány nové fabriky, přehrady, sta tisíců bytů, zemědělská družstva, která měla své traktorové stanice a opravnami, atomové elektrárny, vyrábělo se u nás vše, od zápalek po jaderné reaktory, bylo bezplatné zdravotnictví, školství, obrovská armáda, veřejná bezpečnost, veřejná doprava, kterou nám záviděl celý svět, dovolené v odborářských zařízeních za symbolickou cenu atd. atd. A nejhlavnější je, že stát byl bez dluhu, do důchodu ženy chodily od 54 let podle počtu dětí, muži v šedesáti. Jak to ti „strašní“ komunisté dokázali?

      Odpověď
      • Za socíku byla v tomto směru svoboda. Na západ od našich hranic svoboda i demokracie už skončila, teď se tam pomalu přechází v diktaturu. A bylo by to o dost rychleji, kdyby se Putin nešprajcl.

        Odpověď
    • A kdo nám poskytl technologii ražení metra? Se kterou se dnešní Metrostav před pár měsíci chlubil, jak bude budovat metro myslím v Irsku?
      A co jaderná energetika a elektrárny? To bychom taky „zmákli“ sami?

      Odpověď
    • „Boli sme len vazalmi, ktorých riadila Moskva a
      ktorá nás ekonomicky vysávala.“
      - prečo potom životná úroveň v Československu bola vyššia ako v samotnom Rusku?

      RVHP rozhodne nebolo o tom, že každý člen si hrabe pre seba a iba za seba. Preto sa to aj volá „rada VZÁJOMNEJ HOSPODÁRSKEJ POMOCI“. Treba si veci radšej samostatne overovať a používať vlastný rozum, než sa riadiť rôznymi PR mienkotvornými článkami.

      Odpověď
      • ja mam mozaiku vytvorenu, len tuto spravu mi poslal zaryty antisocialista presne na rovnaku pripomienku aku si spomenul, ze preco sme mali vyssiu zivotnu uroven a dnes oproti zapadu nemame… a co sa zahranicneho obchodu CSSR-CSFR tyka podrobny prehlad nemam. netreba si idealizovat ani RVHP, ale oproti EU bola omnoho spravodlivejsia a nie podla schemy – jadro – ITA,ESP, GRE – vychodna europa. len som chcel od niekoho znaleho, ci sme skutocne robili taketo obchody alebo to bolo vynimkou, lebo pre odporcov rezimu je to voda na mlyn – a takej definicii ako bratska pomoc sa smeju lebo maju uplne ine hodnoty vstiepene.

        Odpověď
        • Verím, že niektorý z kolegov/kolegýň, ktorý má túto oblasť hlbšie zmapovanú, na to zodpovie…

          Odpověď
        • A ty mu neumíš odpovědět? Pokud to tak i bylo, tak naše firmy fungovaly a vyráběly, byly známy po celém světě, zaměstnávaly tisíce dělníků.
          Zato vstupem do EU nám zničili zbrojní průmysl, přitom jsme vyráběli od ručních zbraní, přes tanky, letadla, zničili Plzeňskou Škodovku, která vyráběla jaderné reaktory, zavřely všechny cukrovary, přitom jsme byli velmoc ve výrobě cukru, zavřely i takové firmy, jako obyčejná drožďárna, takže, když se objeví Covid, ani si neupečeme chleba, jelikož se u nás droždí nevyrábí. A mohl bych pokračovat, v takovém světle se i požadavky RVHP (pokud byly skutečné) jeví jako sranda, oproti tomu, co dokázala EU.

          Odpověď
          • Zapomněl jsem ještě na radiolokátory Tamara, kterých výrobu nám zlikvidovali naši Američtí bratři, včetně projektové dokumentace.A co Tatrovky? Kolik se jich dnes vyrobí? Zeptal ses svého známého, kolik že tanků a samohybných děl vyrobíme dnes? Není to náhodou 0 ? Kolik za tu nulu ve světě utržíme?

            Odpověď
            • suhlasim s tebou ale pytal som sa na ine… ako som napisal nepotrebujem si idealizovat ani RVHP, hlavne ked ju mali v rukach marxisti-trockisti. ze bola oproti dnesku ludskejsia – iste, mohla byt efektivnejsia a lepsia – iste, ak by sa kracalo ku komunizmu miesto od neho. mojim cielom je zladit to ekonomicky-hospodarsky najlepsie co bolo a co je, bezohladu na ideologiu.

              Odpověď
              • Proč byla na západě vyšší životní úroveň než v socialistických státech? To je jednoduché. Představ si, že ty žiješ jen z peněz, které si vyděláš prací.
                Tvůj soused ale žije z peněz, které si natiskne ve své tiskárně a může si skoupit vše na světě, za jakoukoli cenu.
                Tomu kupování, za natištěné peníze se říká rabování.
                Tudíž na západě byla a je vyšší životní úroveň proto, že západ žije z rabování celého světa. Obchoduje a za zdroje platí, jen pokud je majitel těchto surovin silnější, nebo dá jasně najevo, že se bude bít. Což je dnes jen Rusko. Všichni ostatní se nechávají rabovat, včetně nás. Tam je zdroj vyšší životní úrovně. Takže socializmus žil za své, kapitalizmus za cizí.

                Odpověď
                • fordizmus ci Bata nezili za cudzie…

                  Odpověď
                  • Mluvíme o státech a ideologiích západního a socialistického bloku, ne o jednotlivých firmách. Historie západu, je historií rabování, na rozdíl, od východu.

                    Odpověď
                    • marxizmus bol tiez biblicky projekt ale vdaka Stalinovi a Ruskemu duchu sa poludstil(podobne ako krestanstvo). len na rozdiel od kapitalizmu mal byt na ukor vlastnych a nie na cudzich – akoze vlastnych a cudzich kedze planeta je len jedna a sme jednotny supersystem.

                      Odpověď
                      • Putinovec 23.7.2020 o 18:06

                        Marxismus se v ničem nepolidštil a i to byl důvod, proč jej Stalin veřejně roztrhl.

                        Odpověď
                        • Putinovec 23.7.2020 o 18:08

                          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.databazeknih.cz/knihy/ekonomicke-problemy-socializmu-v-sssr-141601&ved=2ahUKEwjwhu7k4OPqAhXC7eAKHenhBz0QFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw0Fi2JnqGXO31jGNHZiLf1f

                        • Trockistická pakáž, odporná Marxistická verbež, Stalina cenzurovala, tu knihu musím sehnat a přečíst, díky za tip Putinovče, o této knize jsem neměl potuchy. Paráda.

                        • Putinovec 23.7.2020 o 19:43

                          Stačí stáhnout z ulož to.

                        • Díky, ale není nad tištěnou knihu, tato v mé knihovně dlouho chybět nebude.

                        • ja hovorim o historicky realnom marxizme, ak by sa nepoludstil tak sa dnes nebavime viac v dobrom ako v zlom o minulom rezime. nova terminologia nevznikla, a Stalinov ortiel sa pretavil az do konca storocia so vznikom KOBy.
                          s Marxovym dedicstvom s tebou suhlasim.

                        • Putinovec 23.7.2020 o 21:21

                          Marxismus a dobově vzniklý socialismus, je nebe a dudy.
                          Marxismus se v ničem nezměnil.
                          K čemu došlo, je vznik socialismu.

                        • na baze marxizmu. ci ty si sa snad neucil ten zazracny predmet?

              • Na západě nikdy vyšší životní úroveň nebyla, jenom více svévole a parazitně degradačních potřeb a jenom pro část obyvatel, ne pro celý západ, v koloniích je bída. To je medii vystavený falešný a zkreslený pohled. Nemá cenu se tím podrobně zabývat, to je smetiště dějin. Za socialismu chyběli banány a džíny a byla mizerná kvalita výrobků (záměrně zařízeno trockisty ve vlastních řadách), ale nejcennější komodita čas, která nejvíce zvyšuje kvalitu života byla, protože byli zajištěny základní potřeby pro všechny bez rozdílu. To, že se začali lidé nudit je jiná otázka související se zablokováním rozvoje při řízeném odpisu soc. bloku.

                Fungující státní plánování, tomu nemůže konkurovat zmatený a svévolný trh (i když ve skutečnosti skrytě regulovaný) ani náhodou. Po válce SSSR o 30% vyšší růst a peníze v oběhu o několik let dříve místo přídělových lístků (zpočátku nemohli spustit trh, ten by to nenahodil). Je nesmysl hodnotit ekonomicky nefunkční západ, který ve skutečnosti zkrachoval dvakrát (dvakrát ho zachránili zdroje soc. bloku) a žil jenom díky socialistickému bloku (teď se rozpadá). A socialistický blok ještě dokázal zajistit rozvoj zaostalých zemí. Západ nefunguje a nikdy nefungoval, je to hra letadlo vedoucí do katastrofy (dříve neudržitelné otrokářství, také možné jenom díky novým panenským územím s obyvateli bez technologií, které byli snadnou kořistí).

                Technicky řídit ekonomiku je principiálně jednoduché, pomocí Kirchhoffových zákonů lze řídit ekonomické toky a pomocí výpočetní techniky to lze spočítat v reálném čase a na evidence a kontrolu toků je vymyšlen energo-variant. Nehledě na to, že Bůh obdařil lidi nadbytkem, k naplněnému životu stačí mnohem menší zdroje než k parazitně degradačnímu stylu. Pak už jenom vhodnou kulturou stabilizovat počet obyvatel a to již je také vymyšleno a popsáno.

                Skutečný problém je jak se zbavit parazitů a jak místo parazitů vychovat skutečné kádry. Jak zvýšit morálku a etiku lidstva, aby šlo nahradit řízení GP jiným lidštějším řízením. A tady pomáhá jedině učit se, učit se, učit se, musíme nyní zdola sami, školství je obsazeno liberály, počítám, že dočasně.

                Odpověď
              • tak jednym z dovodov bolo, ze kapitalisti suhlasili s vacsou delbou ziskov (prave preto ze potrebovali vykladne skrine pre Vychod), co cistou zhodou okolnosti skoncilo hned po 1989 roku. 2) my sme si neuvedomovali, co mame a ake je to kvalitne….vsetko na zapade bolo skvele a vsetko na vychode na figu, ludia sa sli zblaznit za igelitovymi taskami, ked zacala chodit v TV reklama, boli blazeni, ze uz je to tu ako tam; 3) Zapad funguje na vysavani hodnoty v case. To im umoznuju kapitalove trhy. Pozicias si z buducnosti svojich deti, takze tvoja zivotna uroven bude vzdy vyssia ako u toho druheho. Preto podla mna aj funguje to, ze v case to iste uz straca kvalitu, ci sa jedna o nabytok (kedysi vsetci mal.i nabytok z masivu ci mahagonovej dyhy, aj ked zan dali tolko ako za polovicu auta), teraz za tie peniaze uz take nieco nekupis, kupis drevotriesku oplastovanu laminatom; obdobne kozene veci, saty, technika; ako uz je na hlavnej stranke uvedene, teraz to ide do kvality digitalny/fyzicky….v buducnosti si na zapade vacsina nebude moct dovolit mat fyzicke kontakty (kedze tie su a vzdy boli jednym z najcennejsich aktiv cloveka, aj ked si to vobec neuvedomuje). Kym bude fungovat rodina, tak to nemusi byt az tak tragicke (ak samozrejme rodicia si najdu ten cas pre deti a budu mat na to energiu).
                Jednu vyhodu mame, aj keby sa nic nezmenilo….vidime vsetko v casovom posune 30 rokov. To co sa deje v USA teraz, bude tu o 30 rokov (teda mozno skor, kedze dochadza k zrychleniu toku casu). Takze utok na rodinu, tlak na psychiku cloveka (a s tym suvisi unik do drog ci alkoholu), utok na zdravie (ci uz cez potraviny alebo stres). Urcitym sposobom mame zatial stale na vyber….oni uz ani nie, jedine ze sa prestahuju.
                Inak na https://halfreeman.wordpress.com/ je zaujimavy blog Americana zijuceho v Rusku, ktory takto unikol.

                Odpověď
    • zapominate, ze v ramci RVHP byly stanovovany ceny v zahranicnim obchode, ktere byly velmi nizke a nepodlehaly burzovnim vychylkam, byli jsme tedy nevydiratelni. To, ze ton udaval SSSR neni divne, bez nej bychom po valce uz neexistovali. A museli jsme se delit o vedomosti? No a co ma byt, vzdyt z tech vedomosti bohatli vsichni i my, nemuzete chtit financni a civilni ochranu, zachranu zivota a nizke ceny prosebe, na jedne strane, a nedelit se a ject na vlastni pest na druhe strane, rika se tomu, ze chcete maslo a penize za maslo a mlikarku k tomu

      Odpověď
      • pokud pod slovem vazal myslite ze jsme meli povinnosti vuci clenum RVHP a oni k nam, tak na vzajemne zavazky se slovo vazal nehodi, zato dnes mame povinnosti bez moznosti vyzadovat reciprocitu od nasich partneru, kteri nas vydiraji, slabnuti koruny je rizeny proces a predstavuje , ta slaba koruna, tunej, jimz odplouvaji nase penize a z nich bohatne zapad. nastudujte si kapitolu o energoinariantu a dozvite se ze koruna by mela byt silnejsi nez CHF

        Odpověď
  23. Už dlouho je pro mne neřešitelnou úlohou pochopení významu a opory v metodologii KSB schématu na obrázku uveřejněném m.j. na leva-netu:
    http://leva-net.webnode.cz/galerie/photogallerycbm_731945/60/#objektivne-zakonitosti-jpg1
    Nechci nikoho obtěžovat s nějakým obšírným vysvětlováním, rád si nastuduji (a pokusím se pochopit) sám, pokud by někdo mohl dát odkaz (pokud je) na příslušnou pasáž z „tlustých knih“, případně jiný zdroj.

    Odpověď
    • Pokusím se napsat, jak to schéma chápu (nebo jaký v něm vidím smysl):

      Je to matrjoška, uvnitř je řízení.

      Podívám-li se na celou matrjošku, zevnitř řízenou podle Božího záměru (nebo alespoň se k němu co nejvíce přibližujícím), projeví se ve všech ostatních „obalech“ … jako ráj na Zemi.

      Druhý pohled bude v Božím dopuštění, ve středu, v řízení
      a to se opět odrazí ve všech ostatních.
      Tam jsme teď:
      finanční vysávámí, parazitování
      sociálně kulturní úpadek
      nedostupnost vědomostí z noosféry
      homo sapiens se přestává odlišovat od živočišných druhů
      a biosféra pláče
      (kdo si myslí ve své pýše, že je v tomto možné pokračovat, velice se mýlí,
      „Pýcha přináší pád.“
      zničí sám sebe, protože tito už teď přestali být lidmi).

      Řízení za Božím dopuštěním je katastrofa, opět promítnutá do všech ostatních …

      Člověk má svobodnou vůli a lidé rozhodují (na základě svého vědomí a svědomí) podle čeho (kým, čím) se řídí, nechávají řídit, příp. manipulovat (jednotlivě, ve společenství). „Vědomosti jsou moc …“!

      Odpověď
      • Děkuji srdečně za odpověď Lenko, myslím, že je metodicky správná. Otazník ještě, podle mého názoru, zůstává nad věcnou správností té zobrazené hierarchie, možná lépe řečeno kauzality.
        Prvně myslím, že to takto nemůže fungovat – že jsou ty „matrojšky“ zpřeházené -jak při řízení vedoucímu k Záměru, tak případně směrem k degradaci. Uvedu příklad – těžko si lze představit, že Boží řízení zajistí v prvním sledu ekonomiku a teprve jejím vlivem dojde k povýšení mravnosti … to mi spíš připomíná marxismus.
        A pak vůbec nerozumím tomu, proč by měla být taková posloupnost ohraničena a ukončena biosférou, jako by byl nějaký důvod předpokládat, že popsané (nebo spíš jakékoliv) zákonitosti by měli tímto světem (tedy možností rozlišení daným naprosté většině současných příslušníků druhu homo sapiens) končit. Jako by ta byla konečným cílem, důvodem existence a stvoření Člověka, ne prostředkem – vhodným prostředím stvořeným pro jeho existenci, rozvoj a cestu k Záměru.
        Stále si proto myslím, že tento „obrázek“ do „kánonu“ KSB nepatří, že v ní nemá oporu. Jsem si samozřejmě vědom, že to může být projevem mého nechápání a neznalosti, ale nemohu si pomoci.

        Odpověď
        • Putinovec 8.7.2020 o 23:53

          Můžeme to brát i tak, že je to nejbližší potřebný cíl pro lidstvo, coby nutný schůdeček, pro postupný vývoj.

          Odpověď
        • “ …že Boží řízení zajistí v prvním sledu ekonomiku a teprve jejím vlivem dojde k povýšení mravnosti …“

          Ne. Chápu to tak, že řídí lidé, nikoliv Bůh ani GP neřídí, ale má za tím účelem nástroje, GP predikuje nástroj (lidé, dá-li se to tak říci) řídí
          a to
          v Božím záměru (probíhá lidské žízení)
          v Božím dopuštění (větším, či menším probíhá lidské řízení)

          to utváří ekonomiku jejíž zaměření má vliv na sociokulturní prostředí (investice do vzdělání, zdravotnictví, kultury … nebo do idividuálního mamonu)
          atd.

          „A pak vůbec nerozumím tomu …“
          Protože tam hledáš něco, co tam (podle mého názoru) není.
          Jestli jsem dobře pochopila, pojímáš to jako „vesmír“ („celý svět“ celek),
          a je to ve skutečnosti „dílčí část“.

          Vidím to jako hrubohmotné schéma a pak mi to sedí, ale to co popisuješ Ty, vnímám jako „jemněhmotné vnitřní pletivo“, které navíc v tom chceš vidět celé a to tam není (v tomto případě to opravdu nesedí).

          Odpověď
          • Dodatek:
            Ono (to, co tam hledáš) tam v podstatě je, ale až v podstatě (uvnitř) těch řidičů, v ekonomice atd. a i to souvisí s koncepcí sociální bezpečnosti, jak k ní dojít …
            Jako řidič v autě, buď jede (řídí) nemravně a tím působí nedobře na ostatní (provoz, nehody …) nebo dobře, plynule (v Božím záměru, řízený Bohem v něm, v jeho srdci) …
            a ten druhý pomáhá k vstupu do noosféry sobě i ostatním až nad tu poslední (zobrazenou) matrjošku.

            Odpověď
    • DušanBe 9.7.2020 o 8:19

      Já to posloupnost objektivních zákonitostí ukončenou biosférou beru právě v opačném pořadí. Tzn., že to není konec, ale počátek vlivu na řízení (v řízení je nejprve třeba zohlednit biosféru, aby bylo co řídit). Takže můj příklad: do biosféry zahrnují i naší Sluneční soustavu, takže pokud se něco stane tady, má to vliv na celou planetu ve smyslu biosféry a další události by se mohly šířit v následné posloupnosti jako ukázané na tom schématu. Toliko moje chápání.

      Odpověď
    • Nie je správne sa na to pozerať ako na cieľ alebo postupnosť. Treba to vidieť ako hierarchickú štruktúru mechanizmu, ktorý má viac úrovní (reálne ich môže byť viac, ale pre naše potreby postačuje týchto šesť).
      Je to veľmi podobné, ako v prípade zovšeobecnených priorít riadenia. Dole sú zákonitosti (algoritmy), ktoré pôsobia najrýchlejšie, ale nie sú tak mocné a nemajú takú veľkú zotrvačnosť a hybnosť, ako tie horné.

      Dolné zákonitosti môžu ovplyvňovať tie horné, čo je mravenčia práca. A rovnako horné zákonitosti ovplyvňujú tie dolné, určujú im určitý rámec pôsobenia.

      Biosféra je najmohutnejší modul z týchto šiestich. Predstavuje dlhodobé procesy, ktoré majú obrovskú inerciu, a na ovplyvnenie biosféry ako supersystému je potrebné obrovské množstvo úsilia a energie zo strany jej prvkov, z ktorých sa skladá.
      Čo sa týka biosferických zákonitostí, tak si ich treba predstaviť ako špecifickú matricu, scenár, algoritmus – v medziach ktorého sa riadi, t.j. tento scenár umožňuje aj odklon, ale nie sám od seba, ale pôsobením sily nositeľmi vôle.

      Hierarchicky nižšie sú druhy fauny a a flóry. Jednotlivé druhové zákonitosti sú riadené matricami, algoritmami, scenármi pre každý druh osobitne.

      Hierarchicky nižšie sú noosférne zákonitosti. Trochu zavádzajúca je tam zmienka, že ide o mravno-etické zákonitosti, keď to nie je vysvetlené. Prečo je noosféra práve na tejto úrovni uprostred zákonitostí. Treba si uvedomiť, že noosféra je produktom živých bytostí. Je produktom jak biosféry, tak aj jednotlivých druhov. Ak to správne chápem, tak tie druhové a biosférne zákonitosti sú „naprogramované“ práve tú, v architektúre noosféry ako celku (ako globálneho celoplanetárneho objektu).
      Všetky druhy aj celá biosféra je v noosfére naprogramovaná podľa Božej koncepcie, ktorá má mravno-etický charakter. Preto je tam tá zmienka o mravnosti.

      Sociokultúrne zákonitosti sú podmnožinou zákonitostí naprogramovaných pre druhy, a konkrétne pre človeka, lebo u ľudí sa kultúra prejavuje najsilnejšie (menej zručností dedíme geneticky, a viac sa ich učíme počas detsva, než zvieratá)

      Ak rodina žije štýlom lovcov a zberačov plodov, tak je tak drobnou jednotkou, že ekonomika sa ho príliš netýka. Ale globalizácia je naprogramovaná v ľudských sociokultúrnych zákonitostiach, a neobíde žiadnu rodinu. Ľudia majú tendenciu sa zjednocovať pod spoločnú kultúru a bez ekonomiky (bez ohľadu na to, čo je považované za peniaze) sa žiadna spoločnosť neobíde.

      Riadiace zákonitosti sú ako nízkoúrovňové programovanie na PC, na rozdiel od vyšších jazykov (čo je analógia vyšších zákonitostí tu uvedených). Riadenie je informačný proces. Už obyčajný dialóg dvoch ľudí je prejavom riadenia.

      Čiže, tie zákonitosti nie sú usporiadané z hľadiska mravnosti, cieľov alebo postupnosti, ale sú usporiadané podľa rýchlosti a sily vplyvu. Je to subjektívny výber šiestich objektívnych zákonitostí.

      Odpověď
  24. eru.svk 5.7.2020 o 1:16

    Mohol by mi niekto znalý poradiť najlepší program na výrobu titulkov, a taktiež, ako ich vložiť na videá z YouTube? Vopred ďakujem.

    Odpověď
    • Na titulky je dobrý AegiSub, a na zakódování titulků do videa Avi Recomp. Ten podporuje přímo formát titulků, který používá AegiSub, dají se tam nastavovat velikosti, barvy, stíny.

      Odpověď
      • Problém je, že aviRecomp pracuje len s kontajnerom *.avi. Youtube používa kontajner *.mp4. Takže potrebuješ video z YT najprv prekompilovať do avi, potom doň zapustiť titulky a nakoniec nahrať na YT, ktorý si to znova prekompiluje do mp4.

        Hľadal som aj iné verzie, asi to najlepšie, čo sa mi podarilo nájsť je „movavi video converter“ ktorý pracuje aj s mp4 a vie zapustiť aj *.ass titulky, ale aj obyčajné *.srt titulky.
        https://www.movavi.com/videoconverter/

        Nastavenia videa sú tam zjednodušené, a neviem to zatiaľ nastaviť tak, aby výsledná veľkosť bola úsporná. Z hodinového filmu urobí 1,5GB súbor. Dobrá vec na aplikácii je to, že každé nastavenie si umožňuje odskúšať, spraví asi minutovú vzorku, kde si môžeš skontrolovať kvalitu.

        Ďalšia nevýhoda je, že je platený. Ale za prijateľnú cenu pre toho, kto ten program využije pravidelne. Graficky celkom príjemne spracovaný.

        Inak táto firma má aj veľmi dobrý nahrávač obrazovky, ak človek potrebuje demonštrovať svoju prácu na počítači. Napr. Taran to robí často.

        Čo sa týka výroby tituliek, odporúčam „subtitle edit“. Je veľmi všestranný, zobrazí aj zvukovú stopu pre lepšie časovanie.
        https://www.videohelp.com/software/Subtitle-Edit

        Odpověď
        • Inak napríklad aj pani Irena, vtedy keď jej zablokovali to minulé video, tak zdieľala na uložto Pjakina, ktorý mal okolo 1,5GB veľkosť. Ja by som to riešil asi tak, že ak to YT spracuje do svojho formátu MP4, tak hneď by som si to odtiaľ stiahol (skôr než to stihnú zablokovať), a tam je už prijateľná veľkosť okolo 400MB. Takýto súbor sa už oplatí aj archivovať na inom zdroji. Skrátka YT si každé video prekompiluje do svojho formátu, ktorý je zároveň nastavený v optimálnom pomere kvalita vs. veľkosť. Ich súbory sú pri rovnakej kvalite oveľa menšie. Takže ak ja nahrám na YT súbor o veľkosti 1500MB, môžem si odtiaľ stiahnuť ten istý film 3x menší.

          Odpověď
        • S titulky neporadím, ale na konverze videa používám „Any Video Converter“, jenž je k mání i ve verzi free, na https://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/ , ale třeba i na slunečnici …
          Je i v češtině a umí provádět převody prakticky z jakéhokoliv formátu do kteréhokoliv jiného, tedy třeba i pro mobily a pod. Stupeň stlačení obrazu i zvuku si lze dokonce nastavit.
          Já to občas používám pro vytažení hudby z YT stažených mp4 do mp3.
          Poměrně jednoduchý a hodně intuitivní nástroj, avšak i ten je potřebné si napřed pomalu prohlédnout, co se kde dá a jak nastavit.

          Odpověď
          • Tu išlo asi najmä o taký program, ktorý dokáže do videa natvrdo vložiť titulky. Púšťať video s titulkami sa dá viacerými spôsobmi. Napríklad, dať súbor s titulkami do rovnakého priečinka ako video (musí mať rovnaký názov ako video, okrem prípony), a vo videu si titulky zapnúť. Potom napríklad formáty Matroška (*.mkv) vedia priložiť k videu a zvuku aj titulkovú stopu (je to všetko v jednom videosúbore), dokonca niekoľko rôznych titulkových súborov (rôzne jazyky) a vo videu sa to dá prepínať. A tretí spôsob je titulky natvrdo zapustiť do obrazu filmu, stanú sa skrátka pevnou súčasťou obrazu. Tento tretí spôsob používa aj Irena.

            Dá sa to robiť tak, že z YT sa stiahne videosúbor mp4, ten sa prerobí do avi, do tohto avi sa natvrdo zapracujú titulky, a potom sa to hodí na YT, ktorý si to znova prerobí do mp4. Výhodnejšie a časovo menej náročné je pracovať iba so súborom mp4, bez prerábania do avi. Na to treba mať ale vhodný program. Zatiaľ som žiadny bezplatný program s uspokojivou kvalitou výsledku, ktorý by napevno vkladal titulky do videa v mp4 formáte, nenašiel. Možno existuje, ale neviem o ňom.

            Ja osobne som stará škola, dlhú dobu som pracoval s kontajnermi typu *.avi, a videokodekom Xvid (to je dnes pre mnohých už čosi veľmi zastaralé). Xvid ale aj ostatné kodeky majú množstvo nastavení, kde sa dá nastaviť spôsob kódovania a dekódovania obrazu. Ak sa človek v tých nastaveniach vyzná, tak si vie s vhodným programom nakompilovať veľmi dobrý pomer kvality a veľkosti videa.
            Youtube používa kontainer typu mp4 a AVC kodec (h.264). S týmto typom kodeku moc skúseností nemám. Už sa prerábkam videí niekoľko rokov nevenujem.

            Čo sa týka Ani video convertera, je to celkom dobrý program. Dokonca jedna z jeho verzii vie aj natvrdo zapustiť titulky, ale ten výsledok s titulkami sa mi moc nepáčil. Nebolo to ono. Oveľa krajšie tie titulky vyzerali v programe AviRecomp alebo Movavi video converter.

            Na obyčajnú prerábku videa bez tituliek som rád používal program FFCoder.

            Odpověď
      • Ďakujem Vám všetkým )))

        Odpověď
    • DušanBe 6.7.2020 o 1:15

      http://www.vodaksb.eu/diskuse/mimo-tema/comment-page-26/#comment-63624

      Odpověď
  25. Nevie náhodou niekto presný termín vydania knihy O svete krivých zrkadiel 2 ? Ak sa dobre pamätám, tak by to malo niekedy vyjsť teraz v júni – júli…

    Odpověď
  26. Prosím o radu, kde bych se dozvěděl o „hře s nulovým součtem“. Co to je, co je podstatou? Co je hra s NEnulovým součtem,… děkuji předem.

    Odpověď
    • To sa používa skôr ako fráza:
      - hra s nulovým súčtom znamená férové podmienky, kde má každý rovnaké šance na výhru. (a=b; t.j. a-b=0)
      - hra s NEnulovým súčtom znamená, švindel-hru, kde sú podmienky nastavené len v prospech jedného z hráčov.

      Odpověď
      • S morálkou to nesouvisí. U her „s nulovým součtem“ jde jen o to, že součet výher a proher je vždy roven nule, jak jsi správně napsal, ale nic o rovných podmínkách. Je to také třeba každé „dělení koláče“. Spravedlivé bývá málokdy.

        Odpověď
        • S morálkou to souvisí tak, že „švindl hry“ s nenulovým součtem jsou nemorálními rozhodnutími zaváděny do společnosti. Nemorální je ovšem sama podstata davo-elitární společnosti, nahlížení na život jako na hru, kde jsou vítězové a poražení. Porovnávání a soutěžení je k tomu, aby se zjistilo, kdo se na co hodí, co mu jde a k motivaci ke zlepšení, ne však kvůli shrábnutí výhry.

          Odpověď
          • To je na delší debatu, ale zkráceně – existuje hra (s nenulovým) součtem s názvem „Vězňovo dilema“ – je součástí disciplíny nazvané „teorie her“. Jde tam o to, že oba hráči volí jen mezi dvěma kartami – „spolupráce“ a „zrada“ . Velká výhra připadne tomu, kdo zradí v okamžiku, kdy druhý spolupracuje. Jenže on pochopitelně přestane a pak, při každém dalším kole dochází k situaci „zrada-zrada“ – kdy prohrávají oba, donekonečna dá se říct. A celá hra je o to, jak oba naučit způsob, kdy pochopí, že musejí začít spolupracovat – stav „spolupráce-spolupráce“ totiž přináší zisk (i když malý) pro oba a trvale.
            Píšu to proto, že myslím, že nejde říct, že jeden z typu her je nemorální a druhý ne. Tato třeba, při správném pochopení oba hráče (samozřejmě, že nositele ne-lidského stroje psychiky, Člověk do takového soutěžení vůbec nemá důvod vstupovat) kultivuje, nutí ke spolupráci. A takový stav je přinejmenším předstupeň k pochopení vyšších cílů.
            Musím ale zopakovat, že ten pojem (nulový/nenulový součet) je sám o sobě eticky neutrální. Oba typy her jsou zneužívány k parazitizmu.

            Odpověď
            • Proč jeden druhému vnucujeme, přes různá „vysvětlení – odůvodnění“ svoji mravnost, kterou pokládáme za jedině správnou? Proč máme číst, že mravnost jednoho je přehnaná a jiného ta správná?
              Pro někoho je nemravné mít akcie = podíl na příživnictví z práce jiného a u druhého zase je nemravné okázalý majetek, když jeho sousedi nemají ani na obědy pro své děti ve škole, a pro třetího je nemravné, když díky akciím přibývá bezdomovců, miliardářů a lidí v exekucích, jejichž majetky připadnou přistěhovalcům z jiných zemí, atd….
              Každý vnímáme svět jinak.

              Odpověď
              • Vnucovat, to určitě ne. Ale to se tu, pokud mohu posuzovat, ani neděje.
                Podle mého názoru by bylo hrubou chybou, zejména ve společnosti ve které se aktuálně nacházíme, o této (základní) kategorii – navíc jedné z těch, které nás oddělují od zvířat – vůbec nemluvit – lépe řešeno navozovat ve společnosti klima, které by individualizaci tohoto tématu vyžadovalo. To by zjevně vyhovovalo těm, kteří nechtějí, aby taková kategorie vůbec existovala.
                Každý vnímáme svět jinak – to je fakt. To proto, že jednoduše nemáme jiný etalon k aktuálně k dispozici. Můžeme se ale rozvíjet. Je to projev naší svobodné vůle, která nám byla dána, zpravidla v kombinaci s vlivem prostředí. Ten je aktuálně nastaven tak, aby ten rozvoj vedl k degradaci-měl „zápornou hodnotu“. To je také jeden z hlavních důvodů proč si myslím, že bychom o tom naopak mluvit měli. Třeba se při tom také naučíme, že vyjevení hodnoty vyšší, než je ta naše aktuální není útokem na nás, ale věcí k zamyšlení a třeba i (pokud se tak sami rozhodneme) naším vlastním cílem, ke kterému se, až čas dozraje, budeme chtít vydat.

                Odpověď
              • DušanBe 24.6.2020 o 8:56

                Protože jeden typ mravnosti je parazitický a druhý není? Proto. ( Obecná odpověď na obecnou otázku )

                Odpověď
        • Jo a ještě @jardob to formuloval přesně, uvedl „používá se spíše jako fráze“, tím deklaroval jak má být obsah čten – ne čistě matematická definice, ale nasazení matematiky na odhalení parazitismu ve společnosti.

          Odpověď
          • No, Jardob sice „deklaroval jak má být obsah čten“, ale já s tím nesouhlasím. Mám zato, že pojmům nemají být přiřazovány nové obsahy na základě přenesené zkušenosti s nimi. Dochází pak k tomu, že si lidé nerozumí jen proto – i když ve skutečnosti třeba oba myslí poctivě a stejně a chtějí říct oba to samé.

            Odpověď
            • Beru na vědomí, maximální snaha o jednoznačnost to podporuji. Zajímavé a důležité téma: „Pojmům nemají být přiřazovány nové obsahy na základě přenesené zkušenosti s nimi“, zde v tomto vlákně, už to nebudu rozvíjet, možná by bylo užitečné založit nové vlákno do sekce „KSB a DVTR“ (zvažuji to udělat).

              Odpověď
            • Bohumil,
              ale tento výraz sa bežne používa aj v terminológii KSB v niektorých knihách, kde sa tým naznačuje, že podmienky sú ÚMYSELNE niekým nastavené v prospech jedného z „hráčov“.

              Hra je s nenulovým súčtom je nemorálna len vtedy, ak tie podmienky jeden z hráčov nastavil zámerne v prospech seba. To GP robí veľmi často. (alebo ak to spoluhráč nevie, a ten druhý mu to zatajil)

              Napadla mi ešte hra „kameň-papier-nožnice“. Ja si tú hru z detstva pamätám ako „kameň-papier-nožnice-studňa“. A celé to vzniklo tak, že nejaké decko využilo svoju chytrosť, a zistilo že pri tejto konštelácii papier a studňa víťazia častejšie ako kameň a nožnice. A zo strany toho, kto to vymyslel je to nemorálne, lebo z hry s nulovým súčtom urobil úmyselne hru s nenulovým súčtom.
              To sa často robí aj v spoločenských hrách, keď má niekto tendenciu vymýšľať nové pravidlá hry, aby si štatistiku naklonil vo svoj prospech. Preto sa stáva, že aj keď sa niekde zídu cudzí ľudia a idú si zahrať „človeče nezlob se“, tak nie vždy sa zhodnú na pravidlách. (napríklad, keď ti vyhodia všetkých panáčikov, tak by si mal mať nárok hádzať znova 3x. Ale niekto tvrdí, že môžeš iba raz, a že to platilo iba na začiatku hry. Tým sa ale zásadne mení celkové skóre)

              Odpověď
            • Inak priznávam, že ten výraz „švindel hra“ nebol vhodný, pretože to nemusí platiť. V KSB aj v bežnej hovorovej reči (občas na to človek skrátka natrafí v živote aj vo filmoch) ide o to, že „pri hre s nenulovým súčtom“ (frazeologizmus) sú pravidlá hry nastavené nerovnomerne (v zmysle štatistický súčet výhier a prehier u „hráčov“ bude nerovnomerný, a u niekoho budú výrazne prevyšovať výhry), a treba si na to dať pozor. Či to tak niekto nastavil zámerne alebo nie, je vedľajšie, hoci GP to robí zámerne prakticky vždy.

              Odpověď
    • Příklad ruleta, hra s nenulovým součtem:
      Všichni hráči mají stejnou šanci na výhru, ale kasino díky „0″, dlouhodobě vyhrává vždy, bere si část výhry bez rizika na rozdíl od hráče, který podstupuje hru.

      Kdyby se zrušila „0″ byla by to hra s nulovým součtem, všichni hráči by měli stejnou šanci na výhru a rozdělil by se celý vklad hráčů. To by bylo spravedlivé. Provoz kasina by se řešil nějakým vstupním poplatkem, což by mělo pro kasino i výhodu, že by nebyla zainteresovanost na vlastní hře.

      To lze aplikovat i na ekonomiku. Podnikatelé jsou hráči (musí si půjčit a z toho co vydělají, vyhrají, splácí úroky) a banky jsou kasino, které vyhraje vždy a hromadí tak majetek na úkor druhých. Banky také krachují, ale z jiného důvodu, protože zničí ekonomiku. Řídit ekonomiku jako ve hře s nenulovým součtem (kdy parazité bez pracně a bez zodpovědnosti seberou část výdělku) vede k nestabilitě.

      Řešení je stejné, obsluha banky má být placena a řízena státem a pouze zajišťovat pro ostatní hru s nulovým součtem (spíše tokem, ekonomika je spíš tok, celý tok se vrací do ekonomiky zpět a ne že část je odčerpána k vše dovolování, pouze režijní část se odčerpá na udržování hry jako navrhovaný poplatek u kasina – to je daň a z té žije stát provozovatel ekonomiky).

      Odpověď
      • Atom,
        ani bez nuly by to nebola hra s nulovým súčtom. Pretože tých možností na kotúči je vždy viac, než je hráčov v hre. A preto kasíno ako posledný hráč vyhráva oveľa častejšie, než tipujúci hráči. Totiž hráči vyhrávajú ak uhádnu jedno z mnohých čísiel, a kasíno vo všetkých ostatných prípadoch.

        Môžeš hrať napríklad martingale, čo je spôsob, ktorým si pri mechanickej rulete ako hráč môžeš zvýšiť šance v prospech seba, ale to ti v kamennej herni asi nedovolia, a rýchlo ťa vypoklonkujú. Na elektronických ruletách je to ošetrené, takže sa môže stať, že aj 12x za sebou ti pôjde rovnaká farba, čo nie je veľmi bežné. A tiež býva obmedzená výška vkladu, čo ťa v určitom momente rozbije.

        Odpověď
        • Podle mně je a dokonce až učebnicový příklad, je potřeba uvažovat statisticky, když nebude nula a budu stále sázet na červenou tak budu mít šanci 50% a dlouhodobě to bude zhruba nula. Kasino je ve výhodě pouze pomocí nuly.

          Hráč, který má systém bude stabilně prohrávat dlouhodobě jenom o tu nulu. S chaotickým sázením bude výsledek stejný, ale některý hráč bude mít štěstí a některý smůlu (pokud nehrají trvale o „rozumné“ sázky).

          Ruleta je zajímavá tím, že ta nula má poměrně malou pravděpodobnost a dříve se neomezovala velikost sázek (velkou sázkou mohlo kasino zkrachovat), dnešní kasina mají maximální limit. To svádí k vytváření různě sofistikovaných systému (typu když prohraji zdvojnásobím), ale statistika nepustí, pouze výsledky jsou stabilnější (hráč se snaží odcházet a přerušit hru, když vyhrává, ale to nelze vždy dosáhnout). S neomezeným zdrojem bylo teoreticky než se zavedli maximální sázky možné neprohrát (budu zdvojnásobovat dokud nevyhraji).

          Poznámka:
          Hry jsou dobré na učení (matematika, psychologie, strategie, taktika), ale hrát o peníze považuji za nemorální.

          Odpověď
    • vychází to z teorie her, viz WiKipedie.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Teorie_her#Hry_s_nulovým_součtem_a_hry_s_nenulovým_součtem

      Odpověď
    • tak, tam je este dalsia vec. Hra s nulovym suctom znamena vzdy, ze vyhra jedneho znamena prehra druheho. Na burze su to typicky derivaty. Naproti tomu pri hre s nenulovym suctom moze celkova hodnota medzicasom vzrast a teda vyhra jedneho/prehra druheho neplati presne. Napr. kupis akcie spolocnosti, neznamena zo, ze ten kto ti predava, ta podvadza (alebo ty jeho), pretoze povedzme cena celkovo vzrastla, ty akcie predavas, aby si zainvestoval do svojej firmy. Takze tam nie je nikto v pozicii vyhra/prehra.

      Odpověď
      • V prípade akcii sa to tak zdá, len keď skúmaš fragment. Ale keď skúmaš celú hru (všetky firmy na trhu v dejinách burzy) aj so všetkými hráčmi (akciový trh, firmy, akcionári, a finančné zákulisie), tak v tejto hre jednoznačne vyhráva finančné zákulisie na úkor všetkých ostatných. Hlavne keď sú určité kruhy, ktoré presne dopredu vedia kedy príde prepad akcií nejakých spoločností a vedia sa podľa toho zariadiť, aby zbohatli.

        Odpověď
      • Co se mi vybaví u slov „akcie spolocnosti“:
        akcie = podíl na budoucí cizí práci (parazitismus)
        spoloCnosť = společná Cnost
        Tyto slova se navzájem vylučují.
        termín: „akcie spoloCnosti“ nedává smyl, je to PRÁZDNÁ MANTRA = BLUDIČKA.
        Zato termín „akcie podnikavce“, nebo „skupiny podnikavců“ je OK, protože se cností nemají nic společného.

        Odpověď
    • Hra s nenulovým součtem je termín z matematické disciplíny, která se nazývá „teorie her“.
      Hra s nenulovým součtem je hra, jejíž princip je postaven takovým způsobem, že nezávisle na strategii, kterou zvolí různí účastníci dané hry, je výhra vždy jednoznačně a předem určena pouze pro jednoho z nich. Hry se mohou účastnit jak individuální hráči, tak i korporace. V případě, že jsou účastníky hry korporace, je souhrnná výhra ve hře s nenulovým součtem určena pouze pro jednu z nich. Ovšem mezi účastníky, ze kterých se korporace skládá, mohou být i takoví, kteří prohrají a naopak mezi účastníky, ze kterých se skládají ostatní korporace, mohou být i takoví, kteří i při celkové prohře své korporace získají nějakou dílčí výhru. Tato okolnost může dobře krýt charakter hry jako hry s nenulovým součtem, jestliže hráči nevnímají hru a její algoritmiku jako celek, ale vidí pouze nějaké její fragmenty, které si nedokážou pospojovat dohromady.

      Najdete to ve druhém dílu Základů sociologie, kde je celá kapitola: Plná funkce řízení ve vztahu ke společnosti: specializované druhy moci, zobecněné prostředky řízení / zbraní a „hry s nenulovými součty“

      Odpověď
      • Ještě bych k tomu dodala, že je to velice důležitý termín k pochopení toho, jak jsou řízeny společnosti obecně. Ty dílčí výhry viz výše jsou používány jako důležitý nástroj, jako záminka pro zavádětní takových her a pro jejich udržování v chodu. Je to stejné, jako když je poukazováno na to, jak si podnikatelé mohou vydělat, když jsou úspěšní. A tu možnost přeci máte všichni, podnikat. Tj. jste hlupáci když to neděláte, jste hlupáci, když přitom zkrachujete a vůbec to není o tom, že je k tomu také nutná podpora státu, protože jinak ti podnikatelé v nadnárodní konkurenci nemají šanci. To by bylo levičáctví. Musíte prorazit sami a poukazují na jednotlivce, kteří v tom byli úspěšní. A zároveň sedí jako pavouk na síti a tahají za jednotlivé nitky (především finanční a politické), a ti podnikatelé „prosperují“ či krachují, jak se jim to právě hodí. Mají všechny potřebné informace – viz různé ty nadnárodní konzultační firmy atd. A proti tomu se jednotlivci nemají šanci ubránit. Musí mít širší podporu státu. No a prostředky, zdroje přitom zároveň tečou, přetékají, přelévají se tam, kam je potřeba a vy to zezdola z toho svého místečka nemáte šanci postihnout, obzvláště, pokud se nad tím nezamyslíte a necháte si nalévat rozumy jen z televize. Takže nakonec se takový podnikatel považuje za úspěšného, když netře bídu s nouzí, když má práci, když uživí firmu i sebe a nechápe, že kdyby měl širší záštitu státu (přičemž sám stát musí zase hledat záštitu ve spojenectví s jinými státy), tak by se měl lépe on sám i lidi v daném státě a zdroje by jim neutíkaly pryč.

        Odpověď
      • Dekuji

        Odpověď
  27. V ostatných Otázkach a odpovediach V.V.Pjakin odporúčal knihu od Frances Saudelers :CIA a umelecký svet s pod názvom Kultúrna fronta globálnych vojen. Máte niekto vedomosť či to niekde vyšlo v češtine alebo slovenčine ? Ďakujem za odpoveď.

    Odpověď
    • Nevyšlo. Frances Stonor Saunders
      https://is.cuni.cz/studium/predmety/index.php?do=predmet&kod=ABO100487
      https://www.najlacnejsie-knihy.sk/autor/Frances%20Stonor%20Saunders.html

      Odpověď
  28. Je dobré vedieť presne kto je GP?

    Odpověď
    • Oracle 911 17.6.2020 o 13:55

      IMHO zbytočné, lebo po ich odstrelení systém (informačné systémy, egregory, zvyky atď) vyprodukuje nové vedenie, a to je dôvod prečo je ich kolektívny obraz Koščej nesmrteľný…

      Odpověď
      • Ich najväčšou obranou je, že takmer nikto nevie kto sú. Nebolo by dobré, keby prišli o túto ochranu?

        Odpověď
        • Ludia sa drzia mien, nie funkčnosti. Nikto nezautocil na Rockefellera či Rotshilfa a to pritom o nich vedia…..väčšina povie, že to sú staré banky. Kto vlastní investičné spoločnosti Blacmrock ci Vangard ani nikto nevie nehovorím o ich manageroch, ale majiteloch. A keby ich aj zabili, vlastníctvo prejde do ďalších rúk. Zmeniť sa musí systém, nie je dôležité presne meno. Čo sa týka strachu, podľa mňa GP kalkuluje na inej úrovni. Ak sa nebojí Boha, strach z nás ho neovplyvní

          Odpověď
          • 1. GP sa Boha báť nemusí, pretože dodržiava jeho pravidlá. Má s ním dohodu, že všetko zlé nám musí vopred oznámiť a ak sa proti tomu nepostavíme a neodmietneme to, tak má právo to realizovať bez negatívnych následkov pre seba. To neplatí na jeho podriadených vykonávačov.

            2. Keď stratí krytie anonymity, tak sa GB báť začne a robiť chyby. Na jednom stretnutí Bilderbergu uvideli demonštranti Rockefellera pri zadnom vchode a začali naňho vykrikovať. Nafilmovali to a bolo vidieť, že sa David poriadne bojí. O viac o strachu tu:
            http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-130/#comment-324292

            3. Stalin sa vraj nenechával na plagáty fotiť osobne, používal dvojníkov. Bolo to kvôli tomu, aby sa vyhoj nefyzickým útokom na neho. V takýchto prípadoch fotka, alebo presné meno dôležité je. Spomenul som to aj tu:
            http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-130/#comment-324295

            Odpověď
            • Svoje plány s nami nám GP oznamuje hlavne cez filmy, ale aj otváraním Overtonových okien.

              Odpověď
              • 1. Špatně – GP jedná tak, aby na něho nedopadlo boží dopuštění, ale to má své meze, protože znalosti a mravnost GP omezuje mít takové rozlišení, aby se tomu vždy vyhnul. Zatím se mu daří, protože jsou tu mnohem horší bytosti než on.
                O nějaké dohodě s Bohem nemůže být ani řeč, dohody jsou vždy s čertem, s ďáblem, člověk (světec – plně lidský typ psychiky) neuzavírá dohody, ale pluje v korytě božího záměru. Moc GP je právě naopak díky bytostem, které mu prodají svou duši až jich bude nedostatek, zmizí jeho moc.

                2. Špatně – GP není v anonymitě je čitelný a průhledný, nevidí ho pouze zaslepenci díky nízké morálce. Když ho někdo zavolá sepíše s kýmkoliv smlouvu (pozor na přání a jejich opičí pracky).

                3. Nesouvisí s GP jdo o zaměření pozornosti, indiáni se nechtěli fotit, protože cítí, že jim to krade duši. Jsme ve válce a je hloupé se vystavovat jako terč.

                GP je řídící modul, má hlavní dvě části, prediktor a korektor. Tyto dvě části se skládají s informačně algoritmického zabezpečení, které je zapsané v noosféře a v mnoha různých nosičích, v egregorech, v knihách, v mýtech … a částí té množiny nosičů informací je psychika lidí, kterou můžeme nazvat obsluha, ale je také nahrán v psychice všech lidí na planetě zemi, pokud se člověk nestane konceptuálně zdatný a nevymaní se.

                Likvidací nebo zaměřením se na obsluhu se ničeho nedosáhne, protože informačně algoritmické zabezpečení je všude k dispozici a i je nahrané v hlavách (v psychice) všech lidí a jakmile se prostor uvolní on se někdo další dostatečně chytrý a dostatečně nemorální v tom množství najde a využije já-centrické naladění celé populace a bude s vysokou mírou pravděpodobnosti ještě horší než náš „starý dobrý známý“ GP, s kterým se lze nějak domluvit. Je potřeba trpělivě pracovat na změně psychiky populace směrem k boha-centrismu a kulturní a státní podpoře boha-centrismu. Obsluha se buď přizpůsobí nebo na ni dopadne boží dopuštění. Byl tu člověk od narození s plně zdravou psychikou (boha centrismus měl v psychice od počátku – Ježíš – my to máme horší máme za život nahrané v psychice já-centrické vzory, které plně překreslit je práce na mnoho let až celý život) a jaký napáchal chaos v plánech GP, dodneška se z toho nevzpamatoval a je neustále ve fázových posunech (i jeden jediný člověk s plně lidskou psychikou může GP donutit sloužit lidstvu – což teprv, když se skutečný boha-centrismus stane trendem).

                Odpověď
                • 1. Vidím to podobne.
                  2. GP sú konkrétni ľudia, nie egregor. So zvyškom súhlasím
                  3. S GP to súvisí. Ide o zameranie pozornosti, ako si správne podotkol.
                  So zvyškom súhlasím až na to, že nejde len o psychiku typ človek. Ide aj o duchovný rast. Ježiš liečil, pretože bol duchovne veľmi vyspelá bytosť. Je to súhrn, trojjedinosť (myseľ, duch, duša).

                  Odpověď
                  • K bodu 1. Ako som už viackrát napísal, tú „dohodu“ netreba brať doslovne. Tu ide skôr o to, či sú pravidlá od počiatku nemenné, alebo sa „spisujú“ tzv. dodatky, ktoré nie sú v rozpore s pôvodnými pravidlami. V takom prípade sa môže uzavrieť „dohoda“, že Boh umožní GP konať na Zemi zlo, pretože ak ľudstvo dôjde k Bohu slobodne, nie z donútenia a keď získa skúsenosť aké to je keď nekráčaš cestou k Bohu, tak to bude mať obrovský dopad do budúcnosti. Tou „dohodou“ môže byť to, že nás o všetkých zlých veciach musí informovať. Nerozporuje to žiadne z pôvodných pravidiel a my môžeme stále vidieť, že je to v hraniciach Božieho dopustenia.

                    Odpověď
            • „GP sa Boha báť nemusí, pretože dodržiava jeho pravidlá.“

              To je tedy pěkná blbost. GP nedodržuje pravidla Boha, GP je ve vzpouře proti Bohu.

              Odpověď
              • Áno. Napriek tomu má GP určené mantinely odkiaľ pokiaľ. Ak tie mantinely prekročí, Boh zasiahne. Kým ich neprekročí, tak je to celé o našej slobodnej vôli a GP sa báť nemusí.

                Odpověď
                • GP se „bojí“ (správněji reaguje v „režimu pohotovosti“) od okamžiku kdy se objevila z pohledu Boha lepší koncepce globalizace jakožto nejaktuálnějšího a nejproblematičtějšího z pohledu lidstva procesu probíhajícího na planetě Zemi, tedy jeho přímá konkurence s vyšší kvalitou z pohledu Boha, zjevně jednoznačně prvního v soutěži o vítr do plachet.

                  A to je už hodně dávno, někdy za časů kdy po Moskvě jezdili drožkáři. A líto mi je, že už…

                  Otřepávat tuhle starou klišé otázku je dobré jen pokud chceš zbrzdit přesunutí pozornosti na z hlediska procesů objemnějšího parchanta, tedy satana, jehož dílčím nástrojem GP je. Jakmile bude vyřešen GP, zbude tu jako objektivně nejproblematičtější subjekt řízení pravděpodobně satan, a jemu by se určitě líbilo kdybychom se ještě roky bavili o GP i kdyby to bylo irelevantní :)

                  Odpověď
              • Čiže GP môže robiť takmer čokoľvek, ale musí nás o tom vopred informovať.

                Odpověď
                • esoterické kecy :-) „pravda musí být sdělena, i kdyby skrytě…“ ano, ale už jsme v úplně jiné fázi projektu.

                  Odpověď
                  • Takto poprekrúcať si to mohol len v prípade, že vôbec nemáš tušenie o čom som písal, alebo si to prekrútil zámerne. Otázka znie za akým účelom.

                    Odpověď
              • Souhlasím s tím, že formulace „GP sa Boha báť nemusí, pretože dodržiava jeho pravidlá.“ je nesmyslná. Především proto, že pohyb těsně před hranicí Dopuštění, umění ji nepřekročit, nemůže být součástí jakékoliv dohody, už jen samotný pojem „dohoda“ s Ním je absurdní.
                Na druhou stranu moje teistické chápání světa neumožňuje pochopit a přijmout možnost nějakého boje jakékoliv pozemské entity s Bohem. Chápu osobně GP jen jako zobrazení hranice dopuštění a jedinečný kompas pro lidi, kam (přesněji řečeno odkud) se mají pohybovat, je jen na nich, kdy a za jakých vlastních nákladů to pochopí. Protože pokud se tak stane, celý GP zmizí jak obrázek promítaný na stěnu.
                Můj nesouhlas s Tebou spočívá v tom, že vylučuji jakoukoliv věc (jev, myšlenku …) mimo záběr Všedržitele. Snad jen jako výsledek zneužité (Jím nám dané) svobodné vůle, tedy pokud jsi toto nemyslel jako tu „vzpouru“.

                Odpověď
                • Tú dohodu netreba brať doslovne.

                  Odpověď
                • Sú nejaké pravidlá, na základe ktorých GP koná a vyhýba sa trestu. Aspoň dočasne. Nakoniec ho aj tak všetko dostihne.

                  Odpověď
                  • My tie pravidlá často nepoznáme, GP ich pozná dokonale, inak by už dávno dostal po prstoch.

                    Odpověď
                    • Kdyby dokonale, už by tu dávno vládl. Ale my víme že nevládne :)

                      Odpověď
                      • Keby nedokonale, tak by mu už dávno bola zatrhnutá činnosť. Ale my vieme, že zatiaľ nebola. :-)

                        Odpověď
                  • jistě, a to dočasně už je dneska bezčasně. Dočasně bezčasně. Paněmaješ?

                    Odpověď
            • Tenhle Tvůj příspěvek považuji za zbytečné matení a snůšku nesmyslů.

              Odpověď
              • Beriem, ale mohol by si napísať ako to vnímaš ty.

                Odpověď
                • Viz Ori, JankaS, Hox, Bohumil. Proč to nevnímáš? Často mi je smutno, že nemám co dodat. Tak aspoň nespamuji. Vědma Stalina? Tady to už prokoukne každý, dej to radši na OnaDnes.

                  Odpověď
                  • To si toho veľa nenapísal. Zbytočný komentár.

                    Odpověď
                    • Film Vědma Stalina, citace: 9:58 Díky své obrovské síle působit na lidi se Stalin cítil být nadčlověkem, přitom však vždy závisel na lidech obdařených magickými schopnostmi. Snil o tom, jak bude vládnout světu, ale neuměl číst tajná znamení, která mu předkládali rádci, jasnovidci i samotný osud..
                      Stručně řečeno, sdělení filmu je, že Stalin za všechno vděčí magii, nikoliv selskému rozumu, píli, vůli a především svědomí.
                      Prý Stalin nechal zavraždit Kirova, kvůli tomu, že mu dohodil tu vědmu. Chtěl prý zavraždit i tu vědmu, ale vědma mu slíbila, že zmizí tak, že jí nikdo nenajde, tak jí nechal žít. Dál jsem to nedal.
                      Film Stalinova cena za proroctví je o Jefremovi. Ani zmínka o podstatě jeho díla. O popisu Tormansu jako budoucnosti Země a její změně.

                      Odpověď
                    • Bůh nemění svět, dokud se nezmění sami lidé. Proč by Bůh omezoval GP, když si to lidé nezaslouží?

                      Odpověď
            • cista drista dokument, aj ked samozrejme kazdy velky statnik ma pri sebe ludi s nevsednymi schopnostami – u Stalina to bol napr. Wolf Messing(nehovoriac o jeho kontaktoch starovercov vo vyhnanstve), a Fico chodil za jednou „carodejnicou“ vo svojich politickych zaciatkoch(informaciu ci aj doteraz nemam)

              Odpověď
              • Dokument sa snaží podať to málo faktov, ktoré sa zachovali senzačnou formou. Konceptuálne zdatný človek by mal byť schopný to rozlíšiť. Stalin mal nejaké okultné znalosti a bol v kontakte s okultistami.

                Odpověď
          • Prečo si myslíš, že rezidentka má na sebe skoro vždy červenú farbu. Bráni sa tak proti urieknutiu (dá sa aj zlým pohľadom cez televíziu). Rovnako všetky veštice v televízií ju skoro vždy majú.

            Odpověď
            • kdyby ji neměla, jistě ji uřkne Oracle svými články, a ona by se celá sesypala :) ještě že ji má, to ji určitě před pravdou pomůže.

              Odpověď
              • Oracle 911 17.6.2020 o 21:18

                Ty si tomu nasadil korunu. :D

                Odpověď
                • Hlavne ukázal, že sa vyjadruje k niečomu, čomu vôbec nerozumie. Ale keď on skrátka musí…

                  Odpověď
                  • Oracle 911 29.6.2020 o 15:54

                    Z mojej strany No comment.

                    Odpověď
            • Světlana Dragan ale červenou barvu skoro vždy nemá. Jak to vysvětlíš? Stačí červené spodní prádlo, nebo není vědma? Nebo je GP, když za něj navíc pořád mluví?
              https://www.youtube.com/results?search_query=%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD

              Odpověď
              • Z môjho pohľadu tie červené náramky sú rituál, ktorý v dotyčnom spustí určitý ochranný algoritmus jeho psychiky, ktorá sa nastaví do iného režimu, v ktorom jednak lepšie odoláva vonkajším sugestívnym vplyvom (zvýšenie psychickej imunity), ale je zároveň nastavený v menej deštruktívnom režime, keď si problémy neprivoláva sám.

                Niečo podobné, ako keď poverčivému človeku pomôže, keď neskríži cestu čiernej mačke, ale pôjde inou cestou. Alebo keď sa vráti domov po zabudnutú vec, a kvôli ochrane sa pozrie do zrkadla. Tieto drobné rituáli zabránia tomu, aby sa v poverčivom človeku spustil samodeštruktívny algoritmus psychiky, v ktorom by si sám podvedome privolával problémy.

                No zároveň nepopieram ani to, že magický vplyv rôznych zlých ľudí reálne funguje v určitej miere, či už na to veríš alebo nie. Tam už ale červený náramok určite nepomôže, si myslím. Ale iná pomoc.

                Odpověď
                • Čím starší kroj tým je jeho farebnosť jednoduchšia. Červeno biela. Ešte na konci 18. storočia bola väčšina odevov vyšívaná odtieňmi červenej farby (prírodne farbenej).

                  Odpověď
                • Jardob, áno, aj. Ale nielen. Väčšina povier má svoj reálny základ z doby, kedy mali ľudia schopnosti, ktoré dnes už bežne nemáme. Odmietať to apriori alebo sa tomu vysmievať je dôkazom obmedzenosti a ignorancie (netvrdím, že je to tvoj prípad).

                  Odpověď
        • Oracle 911 17.6.2020 o 15:17

          Jedna strana vecí je to, čo povedala Janka, druhá je izolácia na spôsob cibule (centrum pozná všetky vrstvy ale izolácia pozná tie susedné resp. nižšie vrstvy) a tretia je, že anonymitou sa chránia pred klanmi, ktoré by ich mohli existenčne ohroziť…

          Odpověď
          • Neverím že majú dohodu s Bohom. Môžu sa vyhýbať povedzme dlhy cas dôsledkom (byť veducou inteligenciou), mozu sa oddelovat od neho a vyhýbať sa reinkarnacii v klasickom zmysle, ale dohoda tam určite nie je. To by tu bola ešte Lemuria ( civilizácie, ktorá bola zničená ešte pred Atlantidou) ci kto tu bol ešte pred ňou. A vsetci bt sme boli len v ich rukach.

            Odpověď
            • Majú dohodu s Bohom. Je to o prenose zodpovednosti zo seba na nás. Tým sa vyhnú zodpovednosti a prenesú ju na nás. Ten prenos sa robí práve informovaním vopred.

              Odpověď
              • Nemají dohodu s Bohem. Pohybují se v oblasti Dopuštění.

                Odpověď
                • Nie. Majú dohodu, že budú človeka pokúšať a je im to umožnené, ak nepôjdu proti slobodnej vôli. Človek na všetko musí dať určitým spôsobom súhlas.

                  Odpověď
                  • Ak by išli v rozpore s tým, tak by bolo proti nim zasiahnuté a niesli by následky. Takto sa následkom vyhýbajú. Aspoň dočasne.

                    Odpověď
                  • Súhlas môžeš dať len s niečím, čo ti niekto nejakým spôsobom, povedzme aj nepriamym, oznámi.

                    Odpověď
                    • Oracle 911 17.6.2020 o 20:51

                      Položím ti otázku, ktorému nerozumieš už len z princípu, a požadujem aby si na to odpovedal „áno/nie“ bez akýchkoľvek doplňujúcich otázok.
                      A po tom otázka je, že nakoľko je tvoja odpoveď v očiach Boha záväzná.

                      Odpověď
                      • Prečítaj si nejakú zmluvu. Prehlasuješ, že tomu rozumieš a podpisuješ bez nátlaku, bez ohľadu na to, či to tak je alebo nie. Tvoja „odpoveď“ je záväzná v právnom systéme, v ktorom sa nachádzaš. Z pohľadu Boha to môže byť úplne inak, napriek tomu to na veci nič nemení.

                        Odpověď
                        • Oracle 911 29.6.2020 o 16:06

                          Lenže ty dávaš podpis na čistý hárok papiera na vyznačené miesto, ktorú ja neskôr doplním podľa vlastnej svojvôle. Teraz už chápeš?!

                        • Papier a podpis sú len metafory. Text zmluvy je napríklad film s čipizáciou. Podpis je prijímanie bez verejného a aktívneho odmietnutia.

                        • Oracle 911 29.6.2020 o 17:55

                          Viem, že je to metafora, ale tebe nedochádza pointa. To je prvá vec.
                          Druhá vec je, že GP nielen ti neodkryl všetky detaily zmluvy, ale aj postaral sa o to, aby si zmluvu nepochopil a aby si nevedel, že sa môžeš poradiť aj s právnikom (metafora pre Boha/HNR).

                          A to myslím si, že rieši aj záväznosť zmluvy v očiach Boha.

                  • Opět pěkné blbosti, jakým způsobem „dal souhlas“ ten kojenec, vražděný „elitou“ během satanistických rituálů?
                    To co tu protláčíš je nebezpečná deformace pohledu na svět, je to ve skutečnosti jinak.

                    Odpověď
                    • Nie je to dohoda doslovne. Oni sa rozhodli ísť proti Bohu a proti človeku, a Boh určil určité hranice (v KSB Božie dopustenie), za ktoré ak zájdu, bude ich činnosť ukončená. Odplata ich nakoniec čaká tak či tak. Človek má slobodnú vôľu, takže ak mu predostrú svoj zámer verejne, a ľudia to verejne a aktívne neodmietnu, tak oni získajú „právo“ na realizáciu – bez okamžitej odplaty, pretože to vlastne ľudia umožnili.

                      Nevedomosť a naivita neospravedlňuje, čo sme mohli vidieť aj v 89-tom. Táto záležitosť je u mňa vo fáze skúmania, ale niektorí to tu berú moc osobne. :-)

                      Odpověď
                      • To znamená že to není dohoda, jen manévrování v oblasti Dopuštění, na což žádná dohoda není třeba, záleží jen na schopnostech toho kdo manévruje.

                        Odpověď
                        • Je to možné. Ešte to skúmam. Lenže ako potom vysvetliť, že Boh to dovoľuje? Je v oblasti Dopustenia tvoj príklad s novorodencom?

                        • ‚Lenže ako potom vysvetliť, že Boh to dovoľuje?‘

                          Boh to nedovoluje vo forme schvalovania, ale je to vo forme ponechania v omyle(pochybeni) a dovoleny rozsah pochybenia (Dopustenia) si urcuje Boh sam.

                          A kazdemu je ukazovane, ako sa moze z toho, ci uz vedomeho alebo nevedomeho pochybenia dostat.

                        • Ferko, ďakujem. Toto je asi najlepšie vysvetlené, ako treba tú „dohodu“ chápať. Ja som to tak dobre vysvetliť nevedel.

                    • Možné vysvetlenia, aj keď sa mi tento príklad vôbec nepáči:

                      1. Nepácha to GP, ale jemu podriadené štruktúry. Tým pádom padá zodpovednosť na nich.
                      2. Existuje osobná a kolektívna zodpovednosť. V tomto prípade môže byť kolektívna nadradená osobnej a GP je zase mimo zodpovednosti (viď bod 1.).
                      3. Tieto veci sú umožnené, aby ľudstvo stimulovali k rastu. Dieťa v takom prípade bude podľa kresťanskej mytológie prijaté do neba.
                      4. Reinkarnácia.

                      Odpověď
                      • K bodu 2. Ako ľudstvo sme umožnili také podmienky, že sa také veci dejú, takže zodpovednosť padá na nás a nie na GP. Keďže GP nič neurobil bez nášho tichého súhlasu, jedná sa o typický prenos zodpovednosti. Možno v rámci Božích pravidiel, ktoré GP ešte stále pozná lepšie ako my z toho dôvodu, že sa už tisíce rokov vyhýba zúčtovaniu (to ho nakoniec aj tak dostihne).

                        Odpověď
                  • Ked si predstavim tu dohodu, ako nieco vo forme:

                    Ja (Boh) ti (gp) dovolujem ludi pokusat a robit im zle veci.

                    To je take rydze satanske, ako – ucel svati prostriedky.

                    Odpověď
                    • Presne, ako keby som počul tých, čo prekrucovali Zvestovania prorokov a vytvárali nové náboženstvá a Písma.

                      Odpověď
                    • Ludia tuzia po dobrom pocite po dobre ale ako ho spoznat? Bez absencie zleho pocitu? Zla? Da sa to? Tu niekde sa mota GP na hrane dopustenia. Netvrdim ze zlo je potrebne. Ying a Yang.

                      Odpověď
                    • Keby to Boh „nedovoľoval“, tak by sa to nedialo.

                      Odpověď
                      • Povedali sme A, povedzme aj B. „Dovoľuje“ to preto, že človek má slobodnú vôľu a tým pádom vždy možnosť výberu. A v prípade výberu „správnej“ cesty mu bude poskytnutá pomoc.

                        Odpověď
                  • ASDF,
                    nemôžu mať dohodu. GP len dobre pozná pravidlá, na základe ktorých môže balancovať na hrane dopustenia. Viď Hoxov príklad s novorodencom. V tomto prípade sa GP snaží hovoriť aj za Boha.

                    Je to podobné ako s tvrdením, že Satan je kniežaťom tohto sveta. Satan cez GP celé tisícročia ovládal a manipuloval svetom. Určitým spôsobom mu aj vládol. Ale pointa je v tom, že Boh mu túto funkciu nikdy priamo neudelil, nemenoval ho kniežaťom tohto sveta, Satan si tú funkciu sám uzurpoval na základe svojej vlastnej vôle. Podobne, ako aj na zemi si človek robí čo chce v určitých medziach dopustenia.

                    Odpověď
            • V prípade, že prestane existovať aspoň teoretická možnosť zmeny a nastane stabilné otroctvo prechádzajúce z generácie na generáciu, tak Boh tiež zasiahne a ukončí ho. Preto skončila Atlantída. Ale kým je to na nás, tak môžu robiť takmer čo chcú pod podmienkou informovania vopred.

              Odpověď
              • No neviem. Vezmi si že ešte stále je kopa ľudí, ktorí sú negramotni, nemajú prístup na net ci kiná. To, že niekde v nejakom filme alebo knihe niekde niečo uvedú, ma byt informovanim, ktorym sa vyhnu Boziemu zasahu? A ked si odmyslim poslednych cca 150 rokov, tak to bola vacsina populacie? Ale súhlasím, že kým je možnosť zmeny, tak je to na nás, snáď len že keď veľmi voláme hore , tak nám hodí lano:-)

                Odpověď
                • Maximilián Takajetotu 17.6.2020 o 18:41

                  Každý jeden z nás má prístup na „net či kino“, ale nie každý si to uvedomuje a len málokto to pochopí. Ten „kinonet“ nastáva, keď usneme a začneme snívať. To neznamená, že má pravdu ASDF. Tie správy nám nedáva GP, ale niekto iný.

                  Odpověď
                • Informácia nemusí prísť ku každému. Stačí, že to ohlásia verejne. Tá informácia je potom v noosfére. Napríklad formou proroctiev pred tými viac ako 150 rokmi…

                  Odpověď
              • @ASDF -z několika Tvých po sobě jdoucích příspěvků na téma GP vyplývá Tvé silné přesvědčení o absolutní nadřazenosti intelektu GP / jako entity / nad intelektem člověka-jednotlivce anebo entity lidí s určitý souborným intelektem . Pokud se v úsudku mýlím, vysvětli mi v čem. Pokud se nemýlím, vysvětli mi , proč jsi o této definitivě vítěze GP tak silně přesvědčen . Pro mně jsi apologetem této nadřazenosti.
                Máš argumenty dobře zformulované, ale chybí mi vysvětlení osobního motivu Tvého postoje ke globální moci. Tohle přeci není matematická úloha.
                Vůbec nekomentuji vztah HNR a entity GP. Jsem člověk a hledám důvody iracionální bázně a podřízenosti ve svém okolí včetně této diskuse.

                Odpověď
                • Boletus, vidíš tam niečo, čo tam nie je. GP nemá nadradený intelekt. Neviem kde si to zobral. Som presvedčený o tom, že GP už prehral, len si to zatiaľ neuvedomuje, pretože boj stále prebieha. Zvyšok tým pádom nepotrebuje komentár.

                  Odpověď
                  • Co tam není, nemohu vidět . Už podruhé /poprvé při označení Irenina příspěvku k Referendu za projev naivity a emocí/ jsi poměrně rychle zredukoval
                    svá tvrzení . Souhlasím, že to celé nepotřebuje komentář .

                    Odpověď
                    • Nezredukoval. Akurát nečítaš s porozumením. Prečítaj si to ešte raz. Alebo pre istotu dvakrát. Vidíš veci, ktoré chceš vidieť. Ale je tiež možné, že sa nejasne vyjadrujem a niekto tomu jednoducho nerozumie.

                      Odpověď
                      • Vyjadřuješ se jasně ,ale já tomu nerozumím . Spokojen ?

                        Odpověď
                        • Pre ostatných, nech vedia o čom hovoríš:
                          http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-129/#comment-323987

                • GP už prehral. Ide len o to, koľko skazy ešte stihne urobiť. A to závisí na nás.

                  Odpověď
                  • To mě netrápí. Mě trápí kdo je jeho tvůrce a šéf, protože jakmile prohraje GP, jeho šéf tu ještě malou chvilku škodit bude.

                    Samo o sobě „prohraje GP“ je zavádějící, je to egregor plný matric, pravděpodobně, a my už bychom se měli připravovat na záložní plán jeho stvůřitele.

                    Odpověď
    • ASDF,
      egregor sa bežne dá poraziť len mocnejším egregorom, nie človekom jednotlivcom ani skupinkou ľudí. V prípade GP a toho, kto je jeho pánom, platí, že ho môže poraziť len súbornosť dostatočného počtu ľudí vedených Bohom.
      Hľadanie iných skratiek je ako pokus vybudovať spravodlivú spoločnosť zloženú z lumpov.

      Odpověď
  29. Hox sa pred dvoma rokmi pýtal na zdroj staroslovienskej bukvice. Že či je možné nejak overiť, že či si to náhodou ešte len pred pár stovkami rokov sami védisti nevymysleli.
    https://www.jaks.sk/dokumenty/slava/image-thumb__484__content/bukvica_tartaria@2x.webp

    Bukvica sa spomína aj vo Vode mŕtvej. A tak isto je my dosť podozrivé, že v našej kultúre sa snažia pôvodný obraz tohoto slova nahradiť obrazom homosexuála.

    Zaujímali by ma vaše názory. Pýtal sa na to niekedy niekto VP alebo Pjakina?

    Odpověď
    • Zdrojov Staroslovienskej bukvice je dosť, je to však len jeden zo 4 hlavných písomných (obrazných) systémov starých Slovanov, povedal by som že obsahovo a hĺbkou až 4. v poradí. Ch´Aruna, Svejasvetnaja Gramota a Triagy sú asi o level vyššie – v tom, čo jeden symbol dokáže sprostredkovať (aj keď to je len moja mentálna úvaha).

      V tomto článku – http://leva-net.webnode.cz/products/pobyt-jezisa-krista-a-andreja-prvopovolaneho1-na-starovekej-rusi/ sa uvádza, že „Začiatkom septembra 1991 združenie „Vsejasvetnaja gramota“ organizovalo v Moskve 7500-té výročie získania „Vsejasvetnoj gramoty“ (čiže nie je to celkovo otázka len niekoľkých storočí). A štyri druhy písomností existovali zároveň paralelne vedľa seba pre rôzne účely a komunity. – https://vk.com/programotu

      Zdá sa mi však dôležité niečo iné, čo v uvedenej analýze Jefimova chýba. Jefimov dedukuje, na základe týchto zdrojov (uvedených v článku), že či na základe svojho stavu poznania „Zavetrilo a pochopilo žrectvo Rusi, že rozprávanie samotných apoštolov o živote a činnosti Krista, a tiež o tom, ako sa im javil odchod Krista z tohto sveta, už zapadá do základov inej vierouky, ktorej poslaním je zameniť to učenie, ktoré hlásal Kristus? Ak tento problém žrectvo Rusi zavetrilo, prijalo na seba a na Rus globálnu zodpovednosť za budúcnosť planéty a ľudstva? ….. Jeho záver je, že „Odpoveď na tieto otázky už dala história. Na adekvátnu reakciu voči tejto globálnej výzve nestačila žrectvu buď miera chápania, alebo vôľových kvalít v kombinácii s vysokou mierou mravnosti. Na všetky tieto otázky žrectvo Rusi nahlas alebo mlčky odvetilo: «NIE, nás sa to netýka».

      Sú však zdroje z rovnakej proveniencie, ktoré hovoria o inej reakcii žrectva, t.j. o tom, že bolo v predstihu informované a vedelo, aký globálny proces sa bude diať, ako aj že najmä dve rasy (Svätorusi a Raséni) zo 4 pôvodných bielych rás (+ CH´Árijci a D´Árijci) ešte nemali do tých čias kontakt s tým, čo sa v súčasnosti nazýva „zlo“ a že teda najmä pre ne to bude náročná skúška. Inými slovami že prichádza proces výuky, skúsenosť na spôsob toho, čím prechádzajú v minirozsahu trebárs Slováci počas vlády Matoviča.

      Ďalšou reakciou žrectva bolo, že v procese sťahovania sa časti praslovanských národov na juh z dôvodu spoločenských aj klimatických zmien uskutočnilo rozsiahly proces prekonvertovania a pozdvihnutia vtedajších národov Indie (Dravidov a spol.), kam sa presťahovala veľká čas Árijcov a do tzv. indických Véd uchovala časť svojho starého poznania do doby, kedy sa civilizácia začne dostávať spod toho, čo dnes nazývame Biblická doktrína. Bol to proces trvajúci stáročia a svedčí o sociálnych technológiách, ktorými v súčasnosti disponuje len GP. O niečom z toho hovoril aj Pjakin v kontexte – na čo sú rôzne duchovné náuky Indov v niektorom zo seriálov.

      Dávam to sem na margo toho, že sa traduje šablóna odmietnutia iniciatívy globalizácie starým žrectvom, hoci ak sa uskutočnila v tomto kontexte nejaká chyba (alebo viacero), bola to podľa mňa skôr hermetizácia tohto poznania na ich strane. Ostatné už je tisícročný historický vývoj v novej paradigme – elity, fašizácia, uzatvorenie kást, atď. atď. …

      Odpověď
      • nechcem komentovat, to co pises, v tom sa nevyznam. Ale cca pred 100 rokmi este uvadzal Rudolf Steiner, ze celym zmyslom sucasneho vyvoja (okrem rozvoja intelektu ako sucast osobnosti) bolo, ze sa rozvija „dusa vedoma“ – vola,svedomie, zodpovednost a samostatnost. Uz za nic nezodpoveda nikto, ani rodicia,kasta ani cirkev, len ja, pretoze som si to urcitym sposobom zvolil alebo som sa vykaslal na to co tomu predchadzalo, prip. zanedbal. Ked nijak inak, tak aspon informacne.
        Po rozvinuti tejto schopnosti u Slovanov by mali prave ti spolu s tym, ze im je zachovana vacsia miera citovosti a empatie oproti Zapadu (o co hlbsie sa ten ponoril do racia a materializmu, o to menej vnima dotycny situaciu ostatnych, ktori nie su na tom tak dobre ako on) byt schopni rozvinut nove schopnosti, ktore im umoznia vymanit sa zo situacie, v ktorej bude cely svet a rozsirit toto nove do celeho sveta.
        Ak je to pravda, tak je moznost, ze zreci, ktori videli co pride, vedeli, ze tomu nemozu slovanske narody sa vyhnut a urobili vsetko pre to, aby zachovali cast sil, ktore by inak sa minuli na rozvoj tak, ako na Zapade. Aj ked to znamenalo ponizenie, zaroven si Slovania na vlastnej kozi zapamatali, ako na tom boli ti slabsi a to im pomoze, aby sa „nespustili“.
        A ak niekto zazil depresie ci urcitu prazdnotu, ktorej su vystaveni ludia na Zapade (kde uz ani kostol, narod, vlastna rasa ci kultura nestoja za to, aby si to ludia naozaj cenili), tak potom to dava zmysel.
        A aby som to nekladla do dalekej buducnosti, tak mam pocit, ze obe stranky su uz tu. Prazdnota a depresie pohlcuju aj u nas stale viac ludi, ale zaroven ludia este vidia ze za niecim musia ist a snazit si to uchranit. Takze za mna zreci neurobili chybu, proste urcity smer vyvoja neboli schopni (a mozno ani ochotni) sposobit sami. Bol im nanuteny, ale tym, ze to nevyslo z nich (ako dobrovolny suhlas voci zlu), tak dali sancu inemu vyvoju, ktory ale len nastava

        Odpověď
        • Áno, to sú ako píšeš ďalšie aspekty globálneho vývoja, v ktorom sa okrem sociálno-ekonomického modelu vyvíja aj model sebareflexie ľudských bytostí. Neviem, či to Steiner neuvádzal ako vznik individuálnych duší, ktoré sa vyčleňujú z kolektívnej duše jednotlivých národov, ale v podstate je zmysel rovnaký.

          Odpověď
      • Putinovec 18.6.2020 o 18:23

        Je potřeba i rozlišovat. Pochybuji o tom, že existovala jen jedna skupina žreců pro všechny. Takže pokud docházelo k přerodu ze žrečestva do znacharství, tak to neproběhlo najednou, ale postupně, skupina po skupině, kde ti zbývající , aby mohli odolat tlaku prostředí, odešli do „ilegality“.
        Byl to stejný proces, který probíhal a stále probíhá při podmaňování a zotročování slovanského obyvatelstva. Pěkně sousto po soustu.

        Odpověď

Napsat komentář

*
*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>