Zdraví, zahrada

Podepisování příspěvků: anonymní příspěvky nebo ty, které v poli jména/přezdívky budou mít titulek nebo jiný text, mohou být smazány. Příspěvky s nakopírovaným delším obsahem, který je dostupný na jiném místě, mohou být také smazány – v takovém případě uvádět pouze odkaz, případně pár vět, nikoliv celý text systémem copy&paste. První komentář nového uživatele se zobrazí až po schválení, další již hned.

 Obnoviť

  1. Študent KSB 27.9.2020 o 17:55

    „Konceptuálny“ boršč od M. V. Velička :))))

    https://www.youtube.com/watch?v=6cueq0rILlw&t=5521s

    Odpověď
  2. Někdo se ptal na vnitřní užívání peroxidu – ve videu vysvětluje jak ozonová voda vytvoří v těle právě peroxid.
    Sám sebe lekárom 121 – Liečba ozónom… Přes 2 HOD.!
    https://www.youtube.com/watch?v=o9w6oeb2xWQ

    Odpověď
    • Na 1h 40 min. – Tetan a Céčko

      Odpověď
  3. Mám háklivú otázku. Ako to je s používaním toaletného papiera? Spôsobuje podráždenie a prípadné zdravotné komplikácie konečníka, alebo nie?

    Odpověď
    • To nevím, ale já pokud jsem doma, použiji sprchu. Bidet nemám.

      Odpověď
    • Pokud není parfémovaný, tak bych se nebál, ale řeším to asi jako Honza. Pozor však na možnost vniknutí mýdla do tlustého střeva při přehnané hygieně. Dojde jednak k vážnému narušení vnitřního prostředí, druhak ke vstřebání a ještě předtím k nepříznivému a nepřirozenému chemickému působení na velmi citlivou sliznici. Bezpečná je čistá voda.
      Přidám něco z MB:
      Všechny problémy s konečníkem nejčastěji souvisí s nedostatkem kvalitní vlákniny a při jejím doplnění rychle mizí. Například hemeroidy všech typů – je zcela nesmyslné je operovat, pokud pacient předtím nevyzkoušel MB stravu s dostatkem chleba. Nestačí však jen objem vlákniny. Je třeba zajistit složení stravy tak, aby mohla prosperovat mikrobiota. Ta pak vytváří v chymu (trávenině) určitý druh hlenu, který jednak chrání mechanicky střevní stěnu a druhak umožňuje obousměrnou difuzi iontů mezi chymem a sliznicí. Toto je část popisu krvetvorby podle MB, která v tom vidí hlavní krvetvorný proces a vlastní mechanické vstřebávání částeček potravin považuje za vedlejší a víceméně nežádoucí jev. Popsaný princip probíhá v celé délce trávicí trubice avšak s místně různou intenzitou obou směrů difůzních dějů. Normálně je v tlustém střevě značně převládající směr difuze z krve do chymu (jak iontů, tak i hlenů, kdy v hlenu již převládá filtrát z lymfy).

      Odpověď
    • To není otázka háklivá, ale kdykoli se na něj podívám, zásadní.
      https://www.youtube.com/watch?v=OrWcEGDXOUg

      Odpověď
    • Když jsem byl na školení v Indii, již po dvou dnech jsem zjistil, že evropský způsob hygieny rozhodně není to ono a že se další den asi již neposadím. Začal jsem se tedy nesměle postupně seznamovat s jejich domácími vyzkoušenými postupy. Naštěstí celý areál byl modernizovaný, všude naše klasické mísy a vedle nich vždy bidetová sprška na své osobní ruční ovládání. Tlak vody dostatečný, stačilo pouze správně zblízka zamířit a bylo čisto.

      Po návratu zpět jsem si to vybudoval i doma – doporučuji. Je to levnější, než kupovat celou speciální mísu s bidetem.
      Šikovný instalatér za hodinu nemá co dělat (i s kafem). To platí pro bytová jádra. Samozřejmě zabudování kohoutků do zdi bude trvat o něco déle.

      Odpověď
    • @ GRAUL
      VYBORNA OTAZKA PRO POBAVENI A PONAUCENI.
      PRED ROKEM JSEM V LUHACOVICICH BYL V KNIHOVNE, KDE PREDNASELA MLADA DIVENKA KTERA SE VRATILA Z THAJSKA.
      Doslo samozrejmne i na takoveto dotazy a ja se od srdce zasmal…
      tam maji sice i toaletni papir /k vuli europanum/ ale jinak tam je sprska, kterou si oplachnete genitalie a pouzivate pri tom ?? levou ruku.
      Jidlo se tam neji priborem ale rukou…pozor pouze rukou pravou.!!!/casto ze spolecne misy…
      Zatimco my vyspeli“" bily nadlide“" si ho.no rozetreme kolem ri.i a pak se postrikame parfemem abychom moc nesrdeli…-:)
      Podobne zazitky mam z Cuby kam jiz jezdime pres 20 let, kde je klasicka misa a naproti bidet…pri navratu do Canady musim sednout na vanu a pouzit sprchu.

      Toz takovy“" evoluovani nadlide“" jsme my europani ci nord americans.=“"panove tvorstva……jednomu se chce zvracet….

      Odpověď
      • Nečekal jsem, že se hned z rána tak zasměju. To by se mohlo někde vytesat. :)

        Odpověď
      • Pokud se nemýlím tak zásady používání levé a pravé ruky mají i muslimové. Asi vědí proč.

        Odpověď
        • Presne tak, aj moslimovia si vytieraju p.del ľavou rukou. A este niečo, zlodejom sa utina ruka, tým padom je nútený jednou rukou si vydierať aj kŕmiť tou istou.

          Odpověď
          • No vidíš, keby sa naučili umývať si ruky, nemuseli by robiť každú činnosť inou rukou :-)

            Odpověď
    • Mě už kolikrát napadla jiná otázka. Proč si lidi vlastně tu prdel musí něčím utírat? Vemte si zvířata, z těch to vypadne a nic potom neřeší. Jasně, občas se stane, že to mají řidší, ale obvykle u nich jde narozdíl od člověka o relativně čistou záležitost. A i mě se občas stane, že utrhnu první kus papíru a pak zjistím, že to vlastně bylo úplně zbytečné. Takže není to vlastně jenom o tom, co jíme? Pokud bysme jedli takové jídlo, na které jsme navrženi, tak něco jako toaletní papír vůbec řešit nemusíme?

      Odpověď
      • Ten otazník na konci klidně oddělej.

        Odpověď
        • Souhlasím. Pokud má člověk optimální stravu, zažívání a střevo v dobré kondici, nepotřebuje toaletní papír ani štětku na wc. Jde o rychlou zpětnou vazbu, jak asi vypadá náš střevní mikrobiom, potažmo imunita.

          Odpověď
          • U indiánů to tak dělají, hezky o tom hovoří Mnislav Zelený (Atapana) v jednom z videí, která jsou k dispozici na jůtůbu. A dál chodí svou potřebu vykonávat do přírody i přesto, že jim tam prozřetelná vláda nechala postavit záchody (dokonce prý snad s přispěním EU). To nevymyslíš :-D :-D

            Odpověď
      • Veľa zvierat (najmä psy a mačky, ale aj iné cicavce) aj keď nepoužívajú papier ani bidet, tak si udržujú čistý zadok svojim vlastným spôsobom. Ak majú okolo zadku príliš dlhú srsť, a nemôžu si tam urobiť poriadok, tak môžu im tam vzniknúť problémy, zápal atď. Takže hygiena má význam. Ale s tým jedlom súhlas, veľa od neho záleží.

        Odpověď
        • Este ste nevideli psa alebo macku ako si utru riť, ked treba? :)))
          Si nan sadnu, smyknu ju po trave a je to.

          Odpověď
          • A dokonce, jak kočka, tak pes jsou tak pružní, že se stočí do kolečka a zadek i předek si olížou. To je příroda. Ale zdejší vědátoři a asijští hygienici to asi v životě neviděli, protože ve virtuální realitě to k vidění není.
            Měli by začít pořádně cvičit jógu, ať to dokáží taky, až budou někde 14 dní v lese bez bidetu.
            Jěště by mě zajímalo, jak po tisíciletí řešily ženy nedostatek továrně zhotovených menstr. vložek. Předečky si asi neolízaly.

            Odpověď
            • Silná několikadenní menstruace je výdobytkem moderní doby a v minulosti to zdaleka nebyl takový problém. Také bylo běžné, že ženy rodily více dětí. Těhotenství je zcela bez a období kojení zpočátku také bez menzes. Kus života ženy byl z toho hlediska vyřešen.
              Je dobré vědět, že při dobře praktikované MB je menstruace zásadně odlišná. Podle svědectví žen je kratší (asi jeden den) a s daleko menšími ztrátami krve. To je v souladu s výkladem, že žena má jednu (tuto) vylučovací cestu z těla navíc oproti muži a organismus ji využívá tím více, čím má větší toxickou zátěž.

              Odpověď
              • Díky.
                Myslím na tebe, když občas čtu, už po revoluci jsem nakoupil knihy od Michio Kushi a od toho českého MBtika. Plánuji se k n im vrátit přes zimu, po cca 30ti letech.
                V Indii jsou skulptury znázorňující soulož při menstruaci, jež je prý blahodárná. Ale pochybuji dnes při našem stylu života, viz. tvůj příspěvek.
                Jinak můj pes praktikuje urinoterapii, slízne si kašovitou kapku z pinďoura, když se za den ty kapky odpařují a usazují. Což my také nedokážeme, neb nejsme pružní a jak víme, poslední kapka jse do trenek. A deset let nebyl nemocný :-)

                Odpověď
                • Českého myslíš Průchovou? Nebo mi něco uniklo?

                  Odpověď
                  • Josef Jonáš. Až teď jsem si vzpomněl. Knihy mám někde v krabicích.

                    Odpověď
                    • Jonáš má velkou zásluhu na šíření MB, ale je nepochybné, že základy pro svou nejúspěšnější Křížovku života plně převzal od Ohsavy a Kushiho. Je mistr v podání myšlenek slovem. Je mistr v nalézání mezer a hledání řešení. Je velmi schopný doktor. Je však také mlžitel a demagog (celá záležitost s přístrojem EAV). A je bohužel odpadlíkem od MB.
                      Tím ovšem nepopírám, že Křížovka života, Tajenky života I. i II. jsou skvosty. Jimi to však podle mne končí. Jeho spolupráce se Slimákovou je naprostá katastrofa a výraz zneuctění pojmu MB. Trochu výjimkou v jeho početné řadě děl je pak snad kniha o cukru (nevím teď jak se jmenuje).

                      Známe se osobně a pamatuji si přesně ten okamžik, kdy se rozhodl, že bude dělat z lidí blbce (EAV). Předtím to byl Někdo. Uspořádal jsem do té doby dvě jeho přednášky. Pak už nic.

                      Odpověď
                      • Díky.
                        Teprve teď tak nějak jsem se usadil, i když už 10 let bydlím na jednom místě. Plánuji se od letošní zimy začít věnovat sobě, včetně zdraví, stravy, zájmům atd.
                        Takže se vrátím ke knihám, vaření, bylinkaření a najití svého mikrosvěta.
                        Knihy jsem četl před 30ti lety, o Jonášovi jsem to, co říkáš, tak nějak postřehl ze šumu na internetu.
                        Čeká mě konečná fáze zahrady (část terasovitá, takže 15 tun bednění a kamenů je už složeno).
                        Potom se na tebe obrátím, dá-li HNR, o rady kolem luštěnin. Zatím Kaufland :-(

                        Odpověď
                    • @ Savic
                      chyba, dej si ji na nocni stolek a sem tam se do toho mrkni….neni spatny…..

                      Odpověď
            • Savič, riešili to tak, že si ich šili a prali. Hovorila mi babka.

              Odpověď
    • Kolegovia, ďakujem za odpovede. Delnas, to bolo inak výstižné :-) pritom zvyk podania pravej ruky na znak pozdravu je zaužívaný z krajín mimo Európu práve kvôli účelu, že pravá ruka je na jedenie a pozdrav a ľavá na utretie zadku.

      Odpověď
  4. Dnes me prisel recept do emailu od zname ,chci se zeptat co na to zde mistni znalci hub :)
    Ve slovanskych krajich se pouzivaly klobouky muchomurek v lidovem lecitelstvi .
    Priprava:Hlavicky muchomurek cervenych ,nakrajejte na tenke prouzky ,vlozte do sklenice ,zalit cistym alkoholem ,po dobu tri tydnu nechte v chladu .
    Pote slijte do lahvicek .
    Pouziti pri artroze a deformaci drobnych kloubu .
    Namocte hadrik do tinktury,obalte bolestive misto ,presto igelit a teple( zabal) nechat pusobit pres noc 2-3 tydny ,pokud by bolesti neustaly ,po mesici opakovat .

    Odpověď
    • @ Rena
      Zajimavy recept o kterem jsem zatim neslysel.
      Snad by se k tomu mohl vyjadrit Boletus.
      Ja pred nedavnem vyzkousel na koleno „CMUT „=rozdrcene podbelove listy…postup stejny ja ko u mochomurek cervenych…. trochu to pomohlo.

      Odpověď
    • @Rena – to není otázka pro znalce hub, ale odborníka ve farmacii. Jako zalec hub vím, že muchomůrky /ne všechny/ obsahují 3 poměrně prozkoumané toxiny z prozkoumanými účinky : amanitin, muskarin a phaloidin /ten je nejtoxičtější/ . Ale o pozitivních složkách se v mykologii nepíše . Takže – asi empirie lidového léčitelství a na to navazující opakovaná kladná zkušenost . Ovšem konkrétní „zdroj dobra“ zatím asi není určen.

      Odpověď
      • Oracle 911 25.9.2020 o 17:54

        @Boletus
        Toxicita je zapeklitá otázka, lebo je to často funkcia toho, že ako daná látka vnikne do organizmu. Ako chemik vieš ako sa testuje toxicita látok a vzhľadom na to, že nie všade sú rovnaké enzýmy a enzymatická aktivita sa líši, tak by som povedal, že metabolit jednej látky alebo viacerých pôsobí pozitívne na kĺby.
        Ďalšia vec je, že ak si dobre pamätam muchotrávka červená sa používa alebo používal pri šamanistických praktikách.

        Odpověď
        • Maximilián Takajetotu 25.9.2020 o 19:44

          Tu je to pekne znázornené, ako si tí šamani užívali.
          https://www.youtube.com/watch?v=o_7za9D4kk8

          Odpověď
          • Oracle 911 26.9.2020 o 15:21

            Pochybujem, že to bolo len na „trip“, hovorím to na základe toho, že podľa niektorých výskumov muchotrávka červená bolo súčasťou nápojov pre berzerkov.

            Odpověď
            • Nápoj z muchotrávky červenej pili aj rímsky jazdci pred vojenským nasadením a ich moč zase pešiaci, keďže ho nebolo dosť pre všetkých, tak močou vylučovaný muskarín postačil. Tymto spôsobom sa zvyšovala odvaha a prah bolestivosti bojovníkov. Ono to wermacht nebol prvý, ktorý fičal na perníku.

              Odpověď
              • brahmani si do dnes drzia recepty kde vedia napr. ortut premenit na liecivy prasok – https://www.youtube.com/watch?v=KcqFg40lTtU
                v nasich koncinach sa toho po inkvizicii/krizovych vypravach vela nezachovalo, aj ked taky recept na berserk by nebol zly. aj ked do takychto zmenenych stavov vedomia sa kultury dostavali rozne: niekde obetovali zvierata a prevzali jeho schopnosti na urovni biopoli, napr. indiani ale aj na Rusi.

                https://www.youtube.com/watch?v=AxSWVkPfVc8
                kaukazsky tanec, ktory odblokuje cely energo-informacny system, otacanie po a proti smeru hodinovych ruciciek – doslova energeticky vir. Kozaci maju nieco podobne s nazvom Kotol alebo Kazacij var, kde sa otvaraju cesty podvedomiu a pocet vnimanych objektov sa meni zo 7-9 na niekolkonasobok a spracovanie informacii je v radoch desiatok ak nie stoviek bitov za sekundu.
                osobne mi je blizsie ine majstrovstvo, ako taketo ritualy aj ked tu silu je citit uz len z videa, problem je ze sa jedinec stava ovladany spolocnym egregorom, z druhej strany to potrebovali ak isli do boja alebo predvidali a museli byt na rovnakej vlne.
                alebo na baze chemickych latok.
                druhy efektivnejsi a tazsi sposob je prijat ducha svateho, potom clovek nepotrebuje vykonavat ziadne ritualy lebo je v stave vyrovnanosti a pochopenia bez emocii neustale. ako priklad moze posluzit napr. Sergej Radonezsky.

                pomozem si citatom od VP: Miera podmienená kultúrou je napríklad to, čo zvyčajne u všetkých spolunažívajúcich vyvoláva emócie, a u vás však nie alebo naopak, pretože emócie sú vysoko skomprimovanou informáciou z podvedomia, ktorá signalizuje prehodnotenie prebiehajúceho, odklon priebehu procesu od predurčeného; a ak je všetko adekvátne a nevychádza nad rámec predurčenia vašich istinných cieľov? – emócie budú mlčať?
                Emócie budú mlčať. Najmä keď sa človek nachádza v celkovej harmónii s Bohom a Tvárnym vesmírom; lebo niet v ňom informácie, ktorá by nebola pochopená v aktuálnom okamihu alebo predtým. Všetky procesy v živote sú predvídané a nie je nutné aby na všetky psychika reagovala emocionálne. To je stav Lásky. Láska nie je emócia — Láska je prianie dobrodieť (robiť dobro, pomáhať*), nachádzajúc sa v absolútnom pokoji svojej psychiky.

                Odpověď
  5. Popolvár 22.9.2020 o 22:10

    Taurus (alebo Boletus?) tu na jar dal pár praktických rád a skúseností z pestovania zeleniny a zúrodňovania pody pomocou zaparenej trávy.
    Podelím sa s vlastným otestovaním týchto rád, a to konkrétne na zemiakoch.
    Štyri riadky, štyri sposoby pestovania.
    Poda kvoli nedostatku času zrýľovaná až na prelome január/február. Orná poda ležiaca ladom dva roky, t.j. riadne zaburinená najma pýrom. Na prelome apríla a mája prekopaná motykou a zbavená pýru a kamenia (nadrel som sa jak hovado).
    Sadenie: 9. mája, dni plodu, ubúdajúci mesiac. Odroda Soraja, varný typ B. Rozostupy riadkov cca 70 cm, vzdialenosť hľúz v riadku na “stupaj” 42 topánka. Počet hľúz v riadku 10. Naťahané a prekyprené riadky vyhnojené granulovaným konským hnojom (Hoštické hnojivo) a Cereritom. Zahrnuté hrabľami do rovna, nie do hroblí. Po vzídení okopané a (tu už začali rozne sposoby ošetrovania).
    1. Klasický sposob: Po okopaní nechané tak, po podrastení dvakrát kopcované, obhŕňané do hroblí.
    2. Po okopaní poda nastlaná pokosenou trávou. Dvakrát kopcované – ohŕňané do hroblí, po ohrnutí vždy nastlanie pokosenou trávou v hrúbke cca 8 cm, tráva vtláčaná do vnútra trsu tak, aby krík bol roztláčaný do šírky.
    3. Ako 2, ale namiesto čerstvo pokosenej trávy, tráva fermentovaná s tou bielou plesňou, po druhom kopcovaní už len čerstvá tráva na povrch.
    4. Žiadne kopcovanie ohŕňaním zemou, ale len kopcovanie nastielaním čerstvo pokosenou trávou.
    Všetok porast dvakrát ošetrený proti plesni roztokom mlieka a proti pásavke zemiakovej preventívne s Rock Effect (výluh nejakej hmyz odpudzujúcej rastliny)
    Výsledok (od najhoršieho po najlepšie):
    1. Klasický sposob: úroda 45 hľúz s priemernou váhou cca 120 g, z toho 10 nevhodné na uskladnenie (ďalej choré).
    4. 85 hľúz, priemerná váha 180 g, 30 choré
    2. 96 hľúz, priemerná váha 200 g, 10 choré
    3. 92 hľúz, priemerná váha 220 g, 3 choré, tu aj váhové rekordérky: 615 a 485 g

    Záver: zemiak jednoznačne, ak je v zemi, musí byť okopcovaný, inak hľuza veľmi trpí chorobami a podnymi škodcami. Nastielanie povrchu pody udržuje mikroklímu, teplotu a primeranú podnu vlhkosť, zemiak to chce. Fermentovaná tráva má preukazný pozitívny vplyv na zdravie a veľkosť hľúz.

    Budúci rok ešte vyskúšam pestovanie len položením sadby na povrch pody a nastlaním starou slamou v hrúbke 15 – 20 cm

    Odpověď
    • Díky za provedení prokazatelného vědeckého pokusu a potvrzení mých slov o fermentované trávě. :)

      Odpověď
    • @Popolvár
      Tu máš niečo na inšpiráciu
      https://www.youtube.com/watch?v=rLdcipualCE

      Odpověď
    • Ja som si u niektorých zemiakov všimol pri nastlaní trávou zvláštnu deformáciu listov. Podobne u rajčiakov, tam to bolo ale uplne evidentne a rajciaky miesto plodenia vytvarali akesi klky z novych listov a strapcov kvetov. Stalo sa mi to druhy rok po sebe, takže s rajciakmi to nie je ziadna nahoda.

      Odpověď
      • Popolvár 23.9.2020 o 13:47

        Problém nie je v nastielaní, ale v rastline – odrode, resp. v sadbe a osive.
        Zemiaky zvyknú takto reagovať na rezíduá po pesticídoch. U paradajok to sledujem pár rokov ale len u odrody Tornádo. Niektoré rastliny sa totálne zhovadia. A je jedno či nastielaš alebo nie.

        Odpověď
      • u rajčat to samé- ale u odrůd mini rajčátek z tesca, z kt. jsem vybrala semínka, takže dle mně je to původně nejaký F1 hybrid a proto ta degenerace…bavím se tím i u paprik, tam je to horší, nekteré, hlavně masité ani nezaplodí, nebo plod je silně deformovaný..už toho nechám a koupím řádné semínka :)
        jinak, fermentovanou trávou jsem nastílala ve skleníku, i když byla už ochlazená, ale na noc jsem zavřela dveře a do rána byly listy rostlin popálené, ..takže nezavírat, ty výpary jsou silné

        Odpověď
        • Fermentovaná tráva se musí pořádně zalít, aby k popáleninám nedocházelo.

          Odpověď
          • Tiež si myslím, že to mohla spôsobiť čerstvá tráva, ktorá sa sparila. Keď sa nechá čerstvá tráva nakope, tak sa začne pariť a vzniká tam vysoká teplota. Ja by som ju nechal zvädnúť a až potom nastlal, alebo ju roztriasol okolo rastlín, aby bola prevzdušnená, a nesparila sa.

            Odpověď
            • Čerstvá je dobrá, dokonce ta, která už začíná „hořet“ je nejlepší. Protože je léčivá. A může vyléčit začínající plíseň rajčatovou, okurkovou atd. Prudce se po ní zlepší imunita rostliny. Nastýlá se ve 30 cm vrstvě a hned se zalévá pořádným množstvím vody. Lépe je to dělat ve dvou. Já to dělám tak že jednou rukou dávám horkou trávu, ve druhé ruce držím hadci a hned tam lijí vodu.

              Odpověď
      • Přesně toto se stalo již vloni s rajčaty mé dceři, již roky pěstuje rajské ve velkých černých nádobách. Sazenice pěstuji já, tam vada nebyla. No a já pěstuji rajské v zemi. Jako pokus jsem 2 rostliny nastlala trávou a dopadly stejně jako ty dceřiny. Ostatní rostliny bez trávy byly v pořádku. Prostudovali jsme kde co, konzultovali s výsledkem, že rostlinám bylo příliš horko. U nás na teplicku byla příšerná vedra a vůbec nepršelo.

        Odpověď
      • Tu deformaci dělá degenerace, nejčastěji mi to dělaly sazeničky které jsem dostal od človíčka co dloube semínka z loňských hybridů. Někdy to vyjde, někdy to dělá tyhle degenerované výhonky listů kombinovaných s vlkem/trsem, někdy se mi i rostliny symetricky rozdvojovaly.

        S nehybridními semeny jsem ten problém nikdy neměl.

        Tornáda z pytlíku mi to neudělaly nikdy, stupické polní, sláva porýní, nikdy to neudělaly.

        Odpověď
    • zkoušel jsem to na vyvýšeným záhoně, dal jsem tam 4 brambory, každý jiný typ. Cca 1m2 plochy. Do hloubky cca 15 cm, 2x jsem přidal trávu, žádné kopcování.
      Urodilo se 3x víc brambor než na záhoně – z těch 4 brambor jsem měl 11,5kg. Jeden typ byl raný a tam bylo několik shnilých – chtělo to vykopat dříve. Řekl bych že rostly skoro za ideálních podmínek- nať byla vysoká kolem 1m.
      Protože mám dost velké problémy s hraboši na běžném záhoně, plánuji brambory pěstovat na jednom vyvýšeným záhoně. Celkem mě to ušetří práci a vykopání je snadný. A těch cca 40kg nám na rok bude stačit.

      Přidaná tráva dělá svoje – to je klíč k vyšší úrodě. A jestli se nějak vylepší, nu lépe.
      Kdysi jsem viděl video z Ruska, a tam měli z necelých 4m2 (doufám že si to pamatuji správně, aby to nebylo jak u rybářů…) kolem 70kg brambor. Používali ale trochu speciální metodu na naklíčení a samozřejmě přidávali trávu.

      Odpověď
    • ak dovolíte, rád by som napísal zopár mojich skúsemostí, zemiaky pestujem už roky, väčšinou hnojím pravým maštalným hnojom, ale na jeseň som použil prípravok HUMAC Forte, obsahuje aktívny uhlík a lyofilizované bakterie, v živote som nemal také krásne veľké a čistulinké zemiaky, bez plesne, mandelinky zbieram ručne, žiadne postreky….ten Humac vrelo odporúčam. Urodilo sa mi dokopy,,,140 kg zemiakov, z toho 40 kg skorých, na tej istej ploche mávam inokedy cca 90 kg….opakujem, mimoriadne zdravé a veľké zemiaky

      Odpověď
    • nastielam brambory slamou už par rokov a ku „klasickému“ pestovaniu by som sa už nevrátil…nekopcujem,len skoro na jar rozhodim silnu vrstvu slamy a potom už len na jar odhrnem a sadim…uroda je o čosi vyššia ako pri klasike a hlavne nemusim kopcovat,tolko trhat burinu a polivat…doporučujem odrodu Agria

      Odpověď
  6. Ak si uz v poriadku. Mohla to byt reakcia na ten spaleny olej. Predsa len telo vekom straca odolnost. A to co platilo 50rokov uz neplati. S chemikaliami opatrne. Opatruj sa.

    Odpověď
  7. ahoj
    Mame zde nadherne pocasi, po obloze tahnou hejna divokych husi ….
    natiral jsem zahradni kresilko lnenym olejem a pristresek na sekacku a snehovou frezu vyjetym olejem….a nejake presazovani…a najednou to prislo…
    nevolnost, zimnice….stacil jsem pouze uklidit naradi, dojit do garaze, umyt se …a sel jsem si lehnout…2 prosivane deky + 2 vlnene deky ….zena mi donesla 2 hrnky horkeho caje a trvalo mi to 3 hodimy nez jsem se zahral…..
    nohy & ruce jako led…teplota 39….zuby mi drkotaly, ze jsem nebyl schopen udrzet salek s cajem.

    Ted po 3 hodinach mi je opet dobre, snedl jsem polevku a bramborovou kasi….a celkem pohoda…..nevi nekdo co to mohlo byt.??
    Moje mainka zemrela ve 42 a mozkovou mrtvici…ja mam 73 let, zivot jsem prozil naplneny tvrdou fysickou praci, …a nez jsem se ozenil tak jsem zil zivot stylem „“holaj dusa peklo hory…..
    Ps. Jinak jsem rad, ze zde s vami jeste pobudu.

    Odpověď
    • Ta práce s oleji by mohla naznačovat problém v okruhu s játry (a žlučníkem). Tedy obvesel svá játra – založ si hned rychlé pickles z jakékoli vhodné zeleniny, která obsahuje chlorofyl. Ideální je ředkvičková nať. Bylo by hotové asi za tři dny a pak užívej malé množství ke každému jídlu. Tím také normalizuješ střevní mikrobiotu a potlačíš potenciální střevní chřipku. Více z toho mála informací a takto na dálku nemohu říct.
      Pokud by pickles bylo nedostupné, asi bych improvizoval čímkoli kvašeným (stačí malé množství ke každému jídlu) a tmavozelenou zeleninou. Nezapomeň permanentně na zeleninové doplňky v syrovém stavu (kvůli enzymům) a samozřejmě na obilnou vlákninu – ideálně chleba.

      Odpověď
      • Ještě k otázce „co to mohlo byt.??“:
        Z MB hlediska mohlo jít o vyčerpání Jangu (zahřívající energie). Prakticky to obvykle znamená vyčerpání tělní zásoby sodíku (Na), který je základním regulátorem ohřevu. Ohřev organismu se šíří ze třech ohřívačů, ale tyto při tom stahují sodík z buněk celého těla. Dosáhnout takového stavu není nijak obtížné. Stačí jen nesoulad mezi příjmem sodíku a zátěží chladem. Antagonistou sodíku je draslík, který při nedostatku sodíku se doslova urve z řetězu a chladí o 106 (zimnice). Při těchto procesech hraje významnou roli krevní oběh, kdy (při nutnosti utlumení ochlazování) organismus maximálně sníží prokrvení končetin. To vyvolá jejich vychladnutí i při horečce.
        V předchozím příspěvku jsem se sice možná dotknul jádra Tvého problému (jeden ohřívač jsou právě játra), ale co se týče pickles, tak to se omlouvám – zde to není to pravé opatření. Dávám novou a lepší radu: Je třeba doplnit Jang. Tedy typicky vejce, maso naslano, kaviárek. Ale pozor – nikdy nedoplňovat pouze Jang samotný. Vždy s Jinem. Velmi zhruba v poměru 1:5 (Na:K, průměrný celoroční poměr). Ve Tvé situaci mírně korigovat – dejme tomu aktuálně přechodně 1:4.
        Mimochodem, bramborová kaše bez polévky má tak asi 1:100 (pokud je bez masa a normálně posolená).

        Odpověď
    • Ak si uz v poriadku. Mohla to byt reakcia na ten spaleny olej. Predsa len telo vekom straca odolnost. A to co platilo 50rokov uz neplati. S chemikaliami opatrne. Opatruj sa.

      Odpověď
      • @ Boris & Michal
        Dekuji vam za prispevky…citim se lepe ale asi jako po „flamu“"… letargicky …ale krize jiz definitivne kulminovala.
        Jsem rad, ze jste se chlapi ozvali, nebot to je spravna cesta …diskuze ….jak zvysit svuj vedecky“ potencial,,bez insultu jak bohuzel i zde to maji nekteri „“hovnousci“" nastavene.
        Pricin muze byt mnoho ale priklanim se k myslence, ze jsem to opet prepiskl….souhlasim s vami…telo jiz neni co bylo…
        Den predtim jsem z driveway…odnasel betonove bloky s kosodelnikovymi otvory co se pouzivaji na dlazdeni do zahrady a bylo jiz pres 40. No a druhy den pri natirani jsem se dorazil.
        Takze ok!! a doufam, ze to nikoho dalsiho z nasich rad nepotka.
        Jo a salaty jim denne a kvasaky si kupuji od rusu/Estonci ? Maji vsechny speciality z vychodniho bloku, vcetne sprotu a prazske sunky

        Odpověď
        • :)

          Odpověď
        • Delnas přeji brzký návrat do normálu. Vypadá to, že ses prostě předřel :) Před pár lety se mi to stalo při práci na trativodu na zahradě. Chtěl jsem to mít za den hotové, tak jsem jel bez přestávky až do úplného vyčerpání. Pak jsem 3 dny stonal:)

          Odpověď
          • Člověk: Pospíchej pomalu. :)

            Odpověď
    • delnas, drz se! Preji Ti brzke zotaveni :)

      Odpověď
  8. Chcem sa spýtať, máte niekto skúsenosť s Batesovou metódou? (cviky pre oči)

    Odpověď
    • Podobné návody (vyšla na to i nejedna kniha) jsem velmi svědomitě zkoušel od časného mládí z důvodu krátkozrakosti (ta přišla asi od 7 let věku). Nepomohlo nic. Je fakt, že dioptrie přestavy narůstat v okamžiku, kdy jsem zcela vyřadil bílé pečivo (někdy kolem střední školy), ale cviky ani jiná opatření neměla na již vzniklou krátkozrakost vliv. Hodně jsem si sliboval od vyloučení cukru a přechodu na MB, ale ačkoli mi to zlepšilo zdraví markantně po všech stránkách, s krátkozrakostí to ani nehlo.
      Dnes (59 let) se domnívám, že stav člověka je nejvíce ovlivněn stavem kostní hmoty (také tvar dutiny pro oko) a návazně obsahem vody v organismu. Tyto dva „parametry“ jsou zřejmě nejvíce ovlivněny pH-čkem člověka a životního prostředí a velmi nesnadno(!) se dají změnit. (Je to hlavní předmět mého dlouhodobého výzkumu.) Samozřejmě to vše tvrdím za předpokladu vyvyrování se jiných hrubých chyb v životosprávě.

      Odpověď
      • Ďakujem, Boris,
        som vo veku, keď sa pomaly začína zhoršovať zrak. Zrak som mal zo všetkých zmyslov najlepší. Teraz už začínam mať problém s čítaním tých drobných písmenok na etiketách niektorých výrobkov (cca veľkosť fontu 2 vo worde).
        Vraj keď začneš používať okuliare, tak časom musíš pridávať dioptrie. T.j. vraj okuliare neliečia. Tie cviky asi skúsim, tak či tak.

        Odpověď
        • @jardob
          Mám odzkoušeno, že stres má vliv na ostrost zraku.
          Mám notebook v klasice 15,4″ a při pracovním stresu čtu celkem v pohodě excel při zmenšení okna na 90% a písmo velikosti 10 caribi.
          Když jsem ale v pohodě a v klidu, čtu někdy na 15,4″ noťasu při zmenšeném oknu excelu na 80% písmo velikosti 8 caribi, někdy i při 70% písmo 8 caribi.
          Záludné jsou ale světelné podmínky a kontrasty.
          Za mě si myslím, že mnohdy barva písma a barva podkladu, např. průhledný, lesklý celofán a světle modré, světle šedé písmo s krémovou barvou zboží a pod. + chromatičnost a bodové osvětlení krmítek, je pro čtení nevhodné.
          Zajímavá do statistiky, by byla praxe i ostatních kolegů zde :), jak mají ostrý zrak při čtení. Chci i hodně oči cvičit, ale vůbec si na to, i za celý měsíc, ani nevzpomenu.
          K hygieně očí patří kvalitní dostatečný spánek, zelená přírodní, pohyb venku, …. (méně PC zářičů … )

          Odpověď
          • Ja tu zmenu pružnosti šošovky vnímam aj podľa toho, že kedysi som dokázal čítať drobné nápisy (napr. na obrúčke) aj zo vzdialenosti cca 20 cm od oka. Dnes vidím ostrý obraz až od vzdialenosti cca 40 cm od oka (ak to dám bližšie, obraz nie je ostrý). Niekedy čítanie zhoršuje farba a lesklosť podkladu, na ktorom sú drobučké písmenká.

            Odpověď
        • Nejprve poděkuji čtenáři za video (níže). I když jsem se vždy snažil nastudovat o očích co nejvíce, bylo pro mne přínosné a mohu říct, že výklad Vladimíra Ždanova jsem přijal a pochopil. Je do značné míry shodný s tvrzením mé optičky o souvislosti akomodace a konvergence. Je to doktorka a tvrdí, že existuje funkční mozkové propojení mezi akomodací a konvergencí.
          Vady, které Ždanov popisuje se zřejmě dají léčit tímto cvičením. Myslím si však, že to neplatí v případě krátkozrakosti, která je způsobena zmenšením příčného rozměru kostní dutiny pro oko (zřejmě můj případ).
          Na Tvůj případ by to však pomoci mohlo, myslím.
          Jen dodám, že častým důvodem ztráty akomodace je zvápenatění čočky. Tam také cvičení nepomůže. Je vyvoláno, podle mne, nedostatkem hořčíku.
          Jinak je pravdou, že brýle neléčí a stav spíše zhoršují. Cvičení (očí) mi sice krátkozrakost nevyléčilo, ale jako prevence proti zhoršování je rozhodně prospěšné.

          Odpověď
        • jardob: Všiml jsem si, že když jsem pravidelně chodil spát v noci (třeba ve 3 nebo i později), tak se mi zrak zhoršil.
          Jakmile jsem šel spát dříve a pořádně se vyspal, zrak se vrátil do normálu.

          Také jsem četl článek o tom, že zdraví ledvin je spojeno se zrakem.

          Za mě tedy určitě dobrý spánek dělá mnoho.

          Odpověď
          • Aj oči potrebujú oddych :-)
            To je inak zaujímavý názor s tými ľadvinami. Ktovie aká je tam spojitosť.

            Odpověď
            • Oči jsou podle čínské medicíny párovým orgánem jater. Ale četla jsem, že i při potížích s močovým měchýřem jsou problémy se zrakem.

              Odpověď
              • Ano, oči a játra jsou „v jednom okruhu“. Slovo párový bych však nepoužil. Každý okruh (je jich 5) obsahuje hlavní orgán (játra) a vedlejší orgán (žlučník). Mimoto okruh vždy souvisí s určitými zuby , obratly, smyslem, lymfatickým orgánem, příslušnými meridiány atd. Vztahy jsou podrobně popsány a asi nejlépe je popisuje energetická růžice, ve které lze vidět také hlavní a vedlejší toky energie v organismu. Močový měchýř (a ledviny) jsou v sousedním okruhu a tak je jeho vztah k očím také významný i když dominantním smyslem tohoto sousedního okruhu jsou uši.

                Odpověď
                • Oracle 911 21.9.2020 o 9:03

                  Videá v AJ na toto téma:
                  https://www.youtube.com/watch?v=pm-Ia6vI4PA
                  https://www.youtube.com/watch?v=J8hmGUQTCA8
                  https://www.youtube.com/watch?v=3UDigqcoEh8
                  https://www.youtube.com/watch?v=MPDPrXEAe1s

                  Odpověď
                  • Videa v AJ aj na toto téma, ale přímo na toto téma není asi na internetu kvalitního nic. Energetickou růžici už jsem chtěl uvést dávno. Jsou jen zjednodušené verze bez nezbytného hlubokého výkladu. Např.
                    https://morticia.webgarden.cz/rubriky/aktuality/vztahy-v-lidskem-organismu
                    Úplná růžice s popisem v češtině je k dispozici asi jen v MB literatuře. Dá se studovat roky a stále je co objevovat.

                    Odpověď
    • čtenář 19.9.2020 o 21:18

      https://www.youtube.com/watch?v=IlX9UWl2kF4

      Zdravím, před časem jsem zde měl podobný dotaz – zda pomáhají cviky zde podle videa. Bohužel, nikdo nereagoval, tak nevím.
      Sám zkouším cca 1 měsíc, čili na výsledek je to brzy, uvidíme.. ???

      Odpověď
      • Asi veľa ľudí s týmito vecami nemá skúsenosť. Ja som len teraz pred pár dňami narazil na knihu, kde o tom píšu.
        Chcem sa spýtať, v tom videu ide o Batesovú metódu, alebo je to niečo iné? (Dnes už to takmer 2h video nebudem pozerať.)
        Každopádne, určite daj časom vedieť ohľadom svojich pokrokov s týmito cvikmi.

        Odpověď
        • Několikrát tam jmenuje Batese.

          Odpověď
  9. Zdravím,
    mám dotaz ohledně varikokély. Snažím se všude možně dočíst, jestli se někdo dokázal vyléčit alternativně. Moc článků nebo diskuzí o tom není. Narazila jsem pak na jednu diskuzi a tam psal klučina, že se z toho dostal, změnou výživy, tak že se z něho stal vegan, aspoň myslím…
    Zajímá mě jestli je tu nějaký muž, který se z toho dostal nebo někdo zkušený v přírodní léčbě, kdo by mi o tom napsal více, jak to léčit.
    Děkuji :)

    Odpověď
  10. Přidávám pár poznatků k Lotosu 1.
    Mám ho od 19. srpna hlavně kvůli CHOPN 4. stupně a někdy se musím i usmát, jak dobře funguje:
    něco mne zlobilo v levém oku, tak jsem si cívku přiložil a tím okem koukal na Animal planet v TV.
    Druhé oko bylo zakryto cívkou. No já si všiml, že za pár vteřin ten protivný pocit byl pryč. Párkrát jsem to zopakoval a oko se krásně vyčistilo.
    Začalo píchat v břichu po játry, tak jsem Lotos přiložil a bolest prostě zmizela, no ona nezmizela, píchalo mne to o kus dál, bolest se prostě přesunula. Honil jsem ji asi 3-4 minuty a úplně zmizela.
    Co se týče chopnu, je to konstruktivní poznatek, asi tak od čtvrtého dne používání, jsem přešel na poloviční dávky kortikoidů, což je pro mne velmi důležitý projev. Dříve jsem ušel tak 20 metrů a měl jsem těžké respirační problémy, předevčírem jsem ušel tak 50 metrů do kopečka a zvládl jsem to. Vím že počasí a frontální systémy hodně zmatkují, no zdá se mi Lotos velmi dobrý.
    Kvůli plicím s ním pracuji poctivě 2x denně, zepředu, zezadu i z boků po 15 minutách.
    Lotos je tedy můj kamarád.

    Odpověď
    • Dobrodej 14.9.2020 o 9:37

      Nedávno som dostal email. Jednej pani sa s pomocou Lotosu podarilo vyliečiť astmu iba po troch týždňoch používania. Nebolo potrebné užívať kortikoidy. Teda aspoň takú informáciu som dostal.
      A čo sa týka očí, mal som už aj malého zvieracieho pacienta. Malý kocúrik mal zapálené očko, trochu si na prístroji poležal a na druhý deň očko bolo v poriadku :-)
      https://drive.google.com/file/d/1fXJhhNzzslFy6HLekSwGTkSHRv3Lf3uH/view?usp=sharing

      Odpověď
      • kde sa to da kupit?

        Odpověď
        • Dobrodej 15.9.2020 o 7:38

          BioHarmonizéry Lotos 1 vyrábam ja.
          Ak máš záujem, napíš mi na tento email.
          Ale budeš si musieť počkať 4-5 týždňov, možno aj 6.
          bioharmonizerlotos@gmail.com

          Odpověď
          • Výborná vec, Dobrodej ďakujem !!!

            Odpověď
          • Dobrodej, len taký typ. Bolo by super, keby na konci cyklu sa ozval nejaký bzučiačik, ktorý by oznámil koniec programu. Viem, že tam nie je moc miesta na také súčiastky, ale možno sú aj miniatúrne pípatka (ako v digitálnych teplomeroch).
            Bolo by to dobré, keď chceš použiť program opakovane a nechceš sledovať hodinky alebo blikajúcu kontrolku. Najmä, ak to máš priložené na mieste, kde na to veľmi nevidíš.

            Písal si tam, že sa to nemá prikladať priamo na pokožku, lebo vlhkosť znižuje účinnosť. Preto to prikladám radšej tou zadnou stranou, kde nie je cievka.

            Odpověď
            • Už som začal vyrábať novšiu vylepšenú verziu, kde prístroj zapípa na začiatku, aj na konci cyklu. Počet pípnutí závisí od spusteného programu, takže ho kľudne môžu používať aj zrakovo postihnutý ľudia. Ďalej bola odstránená tá zbytočná červená kontrolka „power“. V noci na nočnom stolíku pôsobila príliš rušivo. Teraz ho nie je potrebné vyťahovať zakaždým zo zásuvky.

              Odpověď
              • Možno by na prekrytie kontroliek stačila záklopka (alebo niečo na ten spôsob). Pri zapnutí a nastavovaní programu sa uistíš že to ide a svieti, a potom to zaklopíš a riadiš sa zvukom. Zároveň zabrániš, že ak si na to ľahneš, tak stlačíš nechtiac mikrospínač.

                Odpověď
                • koukám tady jede konstruktérská činnost :-)
                  přidám tedy taky k dílu. Záklopka je první věc co se ulomí, musí být jednoduchá a robustní :) elegantní nerušivé řešení kontrolky funkčnosti nabíjení je že kontrolka je připojená přes tlačítko. Prověříš stiskem kdy potřebuješ. Tlačítka na boku zase zabrání stisku při uložení pod polštář.

                  Odpověď
                • a ještě: nerušivé kontrolky se dávají pod milimetrovou nebo menší dírku a zapustí se pod kryt, paprsek jde ven jen s malým rozptylem a neruší, přitom při pohledu z čela jsou vidět skvěle, nebo se zakryjí poloprůsvitným plastem a jen slabě prosvětlují povrch.

                  Odpověď
                  • Dobrodej 16.9.2020 o 8:09

                    Ďakujem všetkým za podnety.
                    Takže tie zelené kontrolky svietia tiež príliš silno?
                    To nieje problém dá sa to ubrať, stačí upraviť software.

                    Odpověď
                    • To nedokážu posoudit, já si to nekoupil, obrátím se na tebe s prosíkem až budeš mít vychytanou příští odladěnou verzi :)

                      Odpověď
                  • Tie tlačítka na boku mi tiež potom napadli. Lotus vyzerá, keď si to chceš predstaviť ako pingpongová raketka. Tanier je s cievkou, a v rukoveti sú vnútornosti. Na prednej strane rukoveti je maly mikrospínač, s ktorým si klikom prepínaš tri programi (15m, 30min a nekonečno). Červená kontrolka signalizuje napájanie, a blikajúca zelená svieti pri zvolenom programe (sú tam tri zelené diody pri každom programe).

                    Takže najjednoduchšie by to bolo dať mikrospínač na bočnú stranu (ako to býva aj na mobiloch), a ešte jeden prepínač, ktorým môžeš vypnúť svetielka, ak ti to vadí.
                    (respektíve to nemusí byť prepínač, ale tiež mikrospínač. Pri zapnutí prístroja do siete kontrolky svietia. Klik vypneš. klik zapneš). Ak tam budú dva mikrospínače, tak ten na prepínanie programov by mohol byť farebne zvýraznený.

                    Cez deň je to ok, ale v noci to zelené osvecuje izbu ako maják.

                    Odpověď
                    • Dobrodej 17.9.2020 o 7:02

                      Ďakujem za konštruktívny podnet Jardob.

                      Odpověď
                      • Dobrodej,
                        večer som tým kontrolkám venoval viac pozornosti. Tá červená je úplne v pohode, vo tme vôbec neruší. Tú zelenú by možno stačilo len stlmiť na takú úroveň svietivosti ako červenú a bolo by to v poriadku a nebolo by treba to ani vypínať alebo rušiť. Momentálne tá zelená osvecuje steny izby ako malá lampička. Červená vôbec.

                        Odpověď
                        • Soudruzi kdysi dobře věděli proč se na domácí spotřebiče dávají červené kontrolky. Červená neruší. To až nedávno začali dávat modré i na settopboxy, takže ti svítí do obličeje pod televizí.

                          Ona by teoreticky i ta nabíjecí mohla být červená, není důvod aby ne. Člověk si po jednom dni zapamatuje která je nabíjecí a která ta druhá. Nebo ztlumit odpůrkem.

                          Vypínač na boku je skvělý nápad :)

                        • Modré světlo je proto pronikavé, že na něj takto vysoce citlivě reagují naše oči při nízké hladině světla. Pozůstatek ještě z vodního vývojového období lidstva. Proto také staré vojenské baterky mívaly modrý filtr – tím bylo možné v terénu v noci číst mapy i při slabém světle – avšak vždy s podmínkou – pod celtou. Jinak to bliknutí modrou by uviděl nepřítel i na dálku.

                          Proti tomu barva, která nejméně ruší oči při dostatku až přebytku osvětlení je žlutozelená. Proto například různé optické měřicí přístroje vybavené mikroskopickým odečítáním hodnot mívaly podsvětlení právě žlutozelené. Při dlouhodobé pracovní zátěži takové světlo neunavuje tolik oči.

                        • bez toho vodního vývojového období lidstva by to jinak byl skvělý příspěvek :)

                          Z čeho prosím vycházíš? Evoluce není můj koníček, a z jiných zdrojů o žádném takovém období nevím.

                        • jinak k té modré, je zajímavé jak některé věci v takovém světle vyniknou (na mapy jsem nikdy nekoukal ale rozumím že to tak může být) a některé zase úplně zaniknou. Třeba když je spektrum výrazně čistě modré, nemohl jsem u toho číst.

                        • To se mi jen vybavily úryvky z optiky. Kdysi jsem ovládal optiku a optické přístroje k maturitě.

                        • a ta vodní vývojová fáze? Jde mi jen o to jestli jsi jen zaspekuloval s tezí z evolučních teorií a nebo máš i jiný zdroj.

                        • jo už rozumím, tak to vyučovali v optice :) promiň seděl jsem si na vedení.

                        • @eM
                          Nevím jaký zdroj má badatel, ale celé velmi rozsáhlé učení MB je založeno na této vodní vývojové fázi. Její existence je potvrzována zejména vývojem zárodku a týká se (tuším) všech živočichů, kteří mají páteř (laicky řečeno). Naznačuji to, že vývoj zárodku člověka (a jeho fáze) je (jsou) vlastně zkráceným vývojem (analogií) celé historie živočišstva. Například v určité fázi je embryo pulce i člověka na pohled k nerozeznání a obě mají „stejné“ končetiny. Někdo by mohl říci, že člověk se vyvinul z žáby a rozhodně není daleko od pravdy. Nechci teď řešit, zda se vyvinul z opice. To už asi jsou větve téhož stromu. Kmen je však společný.

                        • Biris: Díky moc, no to je odpověď které rozumím, čili jde o vodní vývojovou fázi v plodové vodě :) a já v tom viděl úplně něco jiného.

                        • @eM
                          Pro úplnost: Plodová voda je obdobou moře. Velmi se tomu věnuje Kushi (Přírodní léčení makrobiotikou: str. 277: „Čas, který trávíme v matčině lůně, je biologickou kopií vývojového období, během něhož se život rozvíjel od jednoduchých buněk až po první pozemské živočichy naší planety. Tato etapa se odehrávala ve vodě.“).

                        • Loni jsem začala chovat slepice a šla jsem na to od násadových vajec, líhla jsem je v líhní.
                          I kuře se vylíhne mokré, musí vstřebat bílek, plodová voda tam není, ta se musí dolévat do líhně aby měly zárodky dostatečnou vlhkost. Hrabaví se dokáží vylíhnout i bez vody, ale jsou tam velké ztráty. Naproti tomu když se dá vody hodně, utopí se.
                          Vodní drůbež doslova ke konci líhnutí musí plavat, vysokou vlhkost zajišťuje husa, kachna koupelí.
                          Chovatel musí zajistit dostatek vody.
                          Žloutek se vstřebává přes pupeční šňůru i ony mají pupek, některé až po vylíhnutí.

                        • Mohu potvrdit, že modré kontrolky o velikosti několika málo milimetrů mám na stolním počítači a svítí opravdu výrazně.
                          Jsou trochu zapuštěny do „bedny“, tak 3mm? Takže louč světla jde jen po zemi, což se dá přežít.

                          Na notebooku (starší model), mi běžně svítí zelená nebo oranžová a ty nijak neruší i přesto, že asi menší nejsou.

                          Jinak, pro noční sezení u diskuse zde by asi taky bylo zdravější pro oči mít tmavé pozadí. Nejdřív jsem myslel, že za ztmavením grafického rozhraní mnoha programů je něco jiného, ale později jsem přišel na to, jak velký rozdíl pro oči je, když máte pozadí tmavě šedé nebo bílé.

                        • Na lotose našťastie modrá nie je.
                          Tiež pracujem veľa na notebooku, a keby som si nenastavil tmavé pozadie a nestíšil jas a kontrast na prijateľnú úroveň tak by som asi prišiel o oči. Je to veľmi cítiť na očiach, keď len o jeden stupeň pridám jas. K tomu ešte používam f.lux, ktorý k večeru ladí farbu monitoru viac do červena a tlmí modrú. Dá sa to tam všetko pekne nastaviť. Nenarúša to potom nočný spánkový režim.

                          Trochu nevýhoda je, že pri takomto nastavení musím prepínať nastavenia (profil) ak si chcem lepšie pozrieť video alebo fotku. Ale za zdravie očí to stojí.

                        • Schválne som vybral zelenú, pretože čisto modré svetlo je v prírode neprirodzené. A proste neznášam na modro svietiace LED. Je to nepríjemné a neprirodzené svetlo.
                          Zelené kontrolky jednoducho softwarovo stíšim a hotovo.
                          Ďalej vás poprosím uzavrime túto diskusiu, už to začína byť naozaj zbytočné. :o)

      • Rád bych si tento přístroj výhledově též pořídil, doufám že Dobrodej bude mít do budoucna dostatek výrobních kapacit. :)

        Zde je popis přístroje:
        https://drive.google.com/file/d/1shYodzAmHKvhV9BRY8WAoYNPm5QUlCNI/view

        Odpověď
        • A co lidé, kteří nemají peníze na drahý výrobek?
          Jak si jej můžou vyrobit sami, když to je po desetiletí v užívání v Rusku?

          Odpověď
          • Dobrodej 17.9.2020 o 7:14

            Napíš si do googlu как сделать катушки мишина
            a nájdeš plno informácií.

            Odpověď
            • @Dobroděj
              děkuji za informaci :)

              Odpověď
  11. Pro Boletus.
    Tohle mi poslala sousedka, ona má takový koníček, informovat všechny o všem a posílat hezké obrázky (zkopírovala jsem obsah, jinak to nešlo):

    Přírodní způsob ničení parazitů vorganizmuPramen: OZ Biosférawww.biosferaklub.info, 06.02.2016Naši předkové znali přírodní způsob ničení nespočtu druhů parazitů vorganismu. Různé zdroje uvádějí, že existuje přibližně 2000 druhů parazitů,kteří mohou žít v lidském organismu. I člověk, který se správně stravuje simůže být jist, že v něm žije několik desítek druhů parazitů, kteří mohou žítnejen ve střevním traktu, ale také v játrech, ledvinách, plicích, pohlavníchorgánech, a dokonce i v mozku a srdci.Naši předkové si už dávno všimli, že mezijedlými houbami jsou i takové druhy, kterénenapadá žádný červ a jiný hmyz, protože jsounebezpečné pro většinu parazitů. Tyto houbyjsou vždy čisté a nejsou vystaveny žádnémuparazitické vlivu.Tato houba Liška obecná(Cantharelluscibarius), též zvaná kuřátko jedlé nám pomáhajíočistit organismus od nezvaných hostů. Nikdy jenenajdete poškozené červy, patří mezi nejčistšíhouby v přírodě.Pro náš cíl jich nepotřebujeme mnoho, stačí tak 3 – 5 hub. Houby pokrájíte, usušíte a potom jerozemelete. Vtomto rozemleté stavu je jednoduše přidáváme do jídel jako přísadu. To znamená,že je nevaříme, ale pouze jejich přidáváme do hotového jídla, jako například sůl nebo koření.Mimo jiné přidávají jídlu příjemnou houbovou chuť.Lišky je možné jíst i v syrovém stavu a v takovém případě stačí sníst malý kousek houby. Tytohouby jsou úplné jedlé v syrovém stavu. Mají poměrně neobvyklou a zajímavou chuť, je to páliváchuť jako u papriky.Vařené nebo pečené lišky jsou málo efektivní.Léčebný proces se provádí v cyklech. Určíte si10 nebo více dní na čištění a během těchtodní konzumujte syrové nebo sušené lišky.Každý den se určité malé množství houbymusí dostat do vašeho organismu.Tento způsob eliminuje nejen parazity, ale ijejich larvy, které jsou největším problémem,protože mají inkubační dobu. Chemickémetody zbavují organismus hlavně parazitů,kteří se ale opět rozmnoží z larev. Lišky řeší tento problém komplexně

    Odpověď
    • popolvár 12.9.2020 o 20:20

      veľmi pekne ďakujem. Po letnej nádielke ovocia zo stromov a kríkov, či čerstvej zeleniny, sa nejaké tie parazity isto do tela dostali. To viem zo skúseností minulých rokov. Ovocie mám najradšej priamo zo stromu…
      Takže, v pondelok si zaobstarám, nasuším a pokiaľ budem mať sušenú drogu, tak budem jesť surové. Ešte raz vďaka.
      Kto nemá možnosť si ich nazbierať, v Lidl občas majú niekde pri šampiňónoch a hlive – dovoz z Litvy. Teraz je sezóna.

      Odpověď
    • myslíte tú Líšku, ktorá sa podobá na kuriatko?

      Odpověď
      • Na obrázku bylo toto:
        https://obrazky.seznam.cz/?q=%22li%C5%A1ka%20obecn%C3%A1%20(houba)%22&fulltext#utm_content=taxon&utm_term=li%C5%A1ka%20obecn%C3%A1%20(houba)&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz&id=91dd5b7c9f0a798b&docId=2dd5ee5e54728641

        Lípla jsem to sem jako dotaz pro Hříbka. Také by mne zajímalo, jestli vůbec nečerviví, u nás poslední dobou vůbec nerostou, ale dobrý „houbař“ to ví. Loni je touto dobou prodávali na trhu, tak by se mohly i letos dát koupit.

        Odpověď
        • @Lenka : potvrzuji poznatek, že liška obecná, ale i další lišky /nálevkovutá,žlutavá/ nečerviví . Ale netroufám si tvrdít, že to je předurčuje jako anti-parazitní houby. Důvodů, proč se v nich nevyvíjejí larvy hmyzu, může být více . Liška je velmi subtilní houba a larvy vyhledávají komfortnější prostředí s větším objemem houbové hmoty /hřibovité/. Drobné subtilní houby nebývají tak často napadeny hmyzem.
          Takže nerozporuji, ale nepotvrzuji.

          Odpověď
          • Děkuji moc. Houby jsou dobré, mají čistící léčivé účinky, to je pravda, ale nevěřím na „mantru za pět korun“ (tzn., že nic není samospasitelné). Takže např. na parazity dodržovat základní hygienu, pažitka, syrový česnek, příp. bylinky a přidat i lišku (přinejmenším neškodí) a dobrá víra Tě uzdravila.

            Odpověď
          • v radiu som od jednej odbornicky zachytil, ze vyborne na imunitu su vsetky? drevokazne huby. mate niekto skusenost s chorosom alebo inou u nas rozsirenou hubou?

            Odpověď
            • No jasně, hlíva ústřičná. Výborná dřevokazná houba.

              Odpověď
    • prispejem este do debaty, pretoze som netusil, ze hrib horcak, ktory je sice nejedly, ale je naozaj zdravy

      https://www.jimejinak.cz/lecivy-hrib-horcak-zabiji-rakovinu/ najme na pokazeny zaludok, doteraz som ich sklamane nechaval v lese, najblizsie nazbieram prednostne.

      Odpověď
      • Půjdeš kolem sousedů s košem plným hořčáků? :)

        Odpověď
  12. Putinovec 12.9.2020 o 11:24

    Mohu poradit bylinkový recept , který mám odzkoušený u sebe ,i u dalších lidí . Používá se při zánětu středního ucha , ale účinek je skutečně hloubkový.
    Budete potřebovat švédské kapky , které se dají běžně zakoupit v lékárně.
    Vezmete si vatu v potřebném množství a nakapete si na připravený kousek kapky. Musíte si s tím trochu vyhrát , vata musí být vlhká , ale při slabém tlaku z ní nesmí kapky stékat.
    Připravený kousek si vložíte do ucha tak , aby jste ho mohl snadno vyjmout a necháte několik hodin působit. Poté vyjmete ven a vložíte nový obklad . Takto postupujete nepřetržitě alespoň po dva dny . Kapky se v uchu odpařují a tím nepřetržitě odstraňují zánět a zároveň rozpouštějí maz , který může sluchovod blokovat. Obklad se užívá i během spánku.

    Odpověď
    • Putinovec 12.9.2020 o 11:25

      Patří pod nepras.

      Odpověď
    • švédske kvapky sú účinné aj ako obklad aj vnútorne. Tak isto odskúšané, u nás nesmú chýbať.
      Ale je vac druhov. Ja kupujem Trebenovej. https://anezka.sk/index.php?route=product/search&search=svedske

      Odpověď
      • Putinovec 13.9.2020 o 10:17

        Já si je dělám sám. Koupím si v lékárně bylinnou směs švédských kapek a naložím je na 14 dní do žitné – dynybyl.

        Odpověď
    • Dakujem, vyskusam.

      Odpověď
      • ….ja používam, kvalitný cesnak, olúpem, prerežem na polovicu a strčím si na noc do ucha, vďaka fytomcídom, ktoré sú v cesnaku a majú vysokobaktericídne účinky ucho zbavím aj zápalov ale aj bolesti…..funguje aj pri bolestiach zubov….len potom človek dosť páchne …

        Odpověď
        • Znám ještě jeden způsob, ale říkám tomu drijáčnická metoda:
          po dobu 20 minut
          kousek česneku do každého ucha i do nosu
          do úst malý panák (může být velká polévková lžíce) oleje (slunečnicový), nesmí se polknout, po 20 min. vyplivnout.
          Při větších potížích opakovat i 3 x denně.
          Místo česneku je možné použít i cibuli. Je to prostředek na vyčištění hlavy, ne zrovna příjemný.
          Je možné také čichat strouhaný křen (nastrouhat na talířek a přiklopit šálkem, opakovaně se nadechnout (dost se po tom pláče).
          Při nachlazení některého člena rodiny se může dát na topení trochu octa v nádobě na čištění vzduchu. Při začátcích pocitu ucpaného nosu pomáhá i nadechnutí se nahřátého octa.
          Dále na pocit ucpaného nosu je dobrý Polární medvěd (čínská siličná vodička u nás k dostání v centrální lékárně, nebo v lékárně na objednání). Namazat pod nos a natáhnout silice dechem postupně každou nosní dírkou co nejhlouběji do dýchacích cest (ale opět se po ní pláče a může spustit „vodovod“). Při více „nakoupené“ infekci se nedoporučuje, protože může kolem nosu vyvolat zarudnutí s pálením.

          Odpověď
          • On ten Polární medvěd ještě existuje? Již dlouho jsem na něj nenarazil. Pro mě je to trochu nostalgie
            … ten mě kdysi přivedl k poznání a zkoušení, že jeho aplikace (anebo i jen některé kterékoliv jiné vietnamské či čínské masti mentolového typu) na akupunkturním bodě má po čase stejný efekt, jako správně zapíchnutá jehla.
            A pak jsem to kombinoval s léčením chřipky a také možností povzbuzení imunity, jak je uvedeno na http://badatel-mysteria.cz/archiv/15/2014-09-30.html#imunita
            Číst pozorně celé, než bude metoda aplikována :-)

            Odpověď
            • Loni jsem ho kupovala (vydrží docela dlouho, dokonce ho měli i ve dvou velikostech balení) a používá se i na akupresurní body …
              Z těch „čínských mastí“ je určitě Polární medvěd nejlepší, používám ho víc jak 20 let (ani jsem si nevšimla, jak čas letí).

              Odpověď
    • @putinovec
      Dakujem, vyskusam

      Odpověď
  13. Mam otazku pre tych co si kupili Lotos 1. Moje problemy su reuma, strata sluchu a piskanie v uchu. Zatial po mesiaci uzivania Lotosu sa mi nic nezlepsilo. Ak mate niekto tie same problemy a dosiahli ste zlepsenie, mozte mi poradit
    co mam robit aby aj mne sa to zlepsilo.
    Dakujem vopred.

    Odpověď
    • Měla jsem to, pískání, či hukot v uchu, přestávala jsem slyšet, nedalo se s tím ani spát. Na ušním mi to ucho (obě) 2x vypláchli, vyškrábli a bylo rázem po problému. Bylo to překvápko, jak snadné to bylo.

      Odpověď
      • Informace k tématu, kterou jsem se dozvěděl od mé známé, ušní lékařky.
        Ono ucpání zvukovodu ušním mazem je velmi častý problém, způsobený především úpornou snahou o „hygienu“ a často způsobenou ušitkami na čištění. Touto operací se většinou maz neustále presuje dovnitř, až na bubínku vytvoří pružnou zátku. Bez přesného očištění z vnějšku osobou, která tam vidí a má jemné vybavení – vlastními silami neřešitelné.

        Tím však nechci na tuto příčinu svádět veškeré problémy zvané tinitus. To je právě to, co může posoudit specialista. Jinak i pokožka ve zvukovodu je vybavena svou vlastní samočisticí způsobilostí, pokud však nejsou ještě jiné problémy. https://cs.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

        Odpověď
        • Možno ivce krivdím, ale prvé čo mi napadlo, je, že si robí sradnu. Tinitus a ako liek výplach ucha, vysoko nepravdepodobné. Inak všetkých čo poznám s tinitom, tak majú nejaký problém s krčnou chrbticou. Keď mám spotený krk, stačí ak mi ho trochu ofúkne, a behom pár minút ma bolí zadná časť hlavy ako šľak (stiahnu sa svaly na jednej strane krku a tlačia stavec či platničku na nerv). Tiež nemôžem ležať na hocakom vankúši, lebo z krčnej chrbtice by ma bolela hlava. Ale viem si tie krčné stavce krúžením hlavy popukať ešte skôr, než to začne bolieť.

          Odpověď
          • Putinovec 12.9.2020 o 12:43

            Jardobe ,letos na jaře , když se začalo blbnout s rouškováním , jsem si pořídil několik šátků a začal jsem jeden nosit na krku , při ranním a večerním chladu. Krk byl pěkně v teple a nestalo se , že bych měl jakkoliv unavené nebo namožené krční svaly.
            Pořád se máme co učit od našich předků.

            Odpověď
            • popolvár 12.9.2020 o 14:19

              najlepšia je hodvábna šatka z pravého hodvábu

              Odpověď
            • Dobrý nápad :-)

              Odpověď
          • Tinitus u sebe si uvědomuji nejméně dvacet let. Nejsou to šelesty, ani žádná škála zvuků, jen zvuk v určité vysoké tónině, jako když slabě píská nějaká nabíječka mobilu, trafo k noťasu, nebo jiná elektronika.
            Přitom mám velmi dobrý sluch, velmi často slyším zvuky, které moje okolí ne. (zase ale zrak je o něco horší). Uvědomuji si, že ten zvuk nevychází z uší jako takových, ale spíš jakoby ze zadní spodní části hlavy. Problémy s krční páteří mám taky, křupe v ní jako ve starých hodinách. Doktor mi řekl, že je to normální, že se tam tvoří krastalky, které se pohybem znovu rozpadnou na nějakou tekutinu a tak dokola.
            Polštářů už jsem vyzkoušel několik a po nějaké době v řádu týdnů a měsíců i cítím, že polštář musím vystřídat, i když ten, na kterém ležím, mě vyhovoval.
            Osobně se domnívám, že v současném způsobu života, kdy máme jednostranné „práce“, jak fyzické, tak sezení u PC málo pohybujeme krkem, málo zaostřujeme zrak na různé vzdálenosti a asi máme i oslabené šíjové svaly. Dřív se říkalo, že správný muž měl býčí šíji.
            Asi to už nijak nevyřeším, bylinkový záhon má naplánován až na jaro (konečně).
            Jinak rada je asi z filmu Vesničko má středisková:
            Nemůžu otočit hlavu.
            A celý ce otočit můžeš?
            No, to jo.
            No táák, co tam máš dál :-))

            Odpověď
            • Maximilián Takajetotu 12.9.2020 o 14:18

              Tinitus sa mi stratil tak na deviaty až jedenásty deň pôstu. Skrátka som si zrazu uvedomil to lahodné ticho. Zlá správa je, že sa to po čase vrátilo a mám dojem, že teraz je to ešte horšie.

              Odpověď
          • Ne,ne, Jardob, srandu si nedělám, od lékařky napsaný tinnitus auris a opravdu to hned pomohlo po 2týdenním randálu a neslyšení. A je to tak, jak psal badatel, po mém předchozím čištěním mazu v uchu. S krkem jsem žádný problém neměla, ani žádný jiný problém.

            Odpověď
            • Ivca- Mala si šťastie. Je to jedna z príčin tinitu a rýchlo a definitívne riešiteľná. Častejšie však príčina iná – zápal, cievne poškodenie, nervové poškodenie ktoré sú už ťažko liečitelné. Najlepšie je to riešiť na začiatku objavenia sa ťažkostí. Niekedy spontánne ustúpi. Ak trvá vyše roka je pravdepodobné že ostane dlhodobo.

              Odpověď
    • Měla jsem to, pískání, či hukot v uchu, přestávala jsem slyšet, nedalo se s tím ani spát. Na ušním mi to ucho (obě) 2x vypláchli, vyškrábli a bylo rázem po problému. Bylo to překvápko, jak snadné to bylo.

      Odpověď
      • Ja som mal horsiu skusenost z vyplachovanim ucha. Oni mi tym vyplachom urobili dierku v usnom bubienku a kvoli koronaviru som mal operaciu
        az teraz pred mesiacom. Ale sluch sa mi uz do normalu nevratil.
        A moje druhe ucho casto trpi inflamaciou, a specialista nevie preco.
        Zvonenie ma az tak netrapi. Neviem ci to nema nieco spolocne s tym
        ze ked som maly tak okolo 5 rokov, tak som casto trpel zapalom stredneho ucha.

        Odpověď
        • Inflamácia je zápal a každý zápal v tele znamená problém. Súčasne telo informuje, že vo vnútri s niečím bojuje. Na niektoré zápaly fungujú ATB ale tie súčasne zanášajú do organizmu jedy, ktoré telo musí zase len odstraňovať a tak pokiaľ je oslabená imunita začína začarovaný kruh. Síce to dlhšie trvá a možno sa to niekomu zdá banálne ale na odstránenie zápalu je najlepšia metóda úprava životosprávy (jedálniček a pohyb) a dopĺňať protizápalové prvky napr. omega mastné kyselimy, kurkumu, horčík a pod, nájdeš na internete. Nečudujem sa, že špecialista nevie prečo sa to deje, pretože títo novodobí poväčšine nevedia liečiť človeka komplexne oni iba ordinujú podľa pokynov čo majú predpísané. Sama som mala pred rokmi zdravotný problém a okrem toho aj pískanie v ušiach. Môj bratranec je kardiolópg a keď som za ním zašla, vysvetlil mi to pískanie tak, že nielen veľké cievy a žily sa zanášajú ale to isté sa deje aj vo vlásočniciach nachádzajúcich sa v uchu. Upravila som stravu, začala sa hýbať, dodávala omega 3 kyseliny a horčík a po troch mesiacoch mi nieleže prestalo pískať v ušiach ale zmizol aj môj zdravotný problém, čo potvrdili krvné testy. Môjmu kolegovi odstránenie pískania v ušiach trvalo šesť mesiacov pri tej istej životospráve čo odkukal odo mňa. Pri liečbe prírodou sa treba obrniť trpezlivosťou, liečba síce trvá dlhšie ale aj dlhšie vydrží.

          Odpověď
    • popolvár 11.9.2020 o 20:47

      Lotos funguje dobre. Lenže on funguje na princípe iniciovania samouzdravovacích očistných procesov v tele. To, že to u teba nefunguje podľa tvojich predstáv, neznamená, že prístroj nefunguje, ale to, že tvoje vnútorné bloky blokujú aj jeho robotu. Ty si sa zasekol v živote, doslova ustrnul skostnatel – reuma a navyše nechceš o tom ani počuť – strata sluchu. Pískanie má prehlušiť ten hlas, čo ťa nabáda sa niekam pohnúť. Čo konkrétne a kam konkrétne – to si už musíš zodpovedať úprimne sám. Keď toto uvoľníš, aj účinok prístroja prestaneš blokovať.

      Odpověď
      • Ja uz nie som najmladsi ( 73 ) a neviem co by ma nabadalo sa niekam pohnut.Ale mozno mas pravdu ze ma nieco blokuje, pretoze za poslednych par rokov som skusil vselico ale nic na mna nezabera.

        Odpověď
    • Možno by ti pomohol, poradil Jardob. Ak si dobre pamätám tiež má pískanie v ušiach a tiež má u seba prístroj Lotos. Ale žiadne informácie od neho nemám, či mu to pomohlo alebo nie.
      Ono celkovo s používaním tejto technológie je to dosť individuálna vec. Drvivej väčšine to pomáha, ale nájdu sa občas aj ľudia, ktorím to nepomôže vôbec. V posledných videách to rozoberá A Mišin, zdá sa že už na to prišiel. Časom sa snáď dopracujeme k tomu aby výsledok bol vždy 100%.

      Odpověď
      • Zatiaľ som ho netestoval poctivo ako treba (2x denne 15 min). Len pár dní som ho aplikoval 1x večer, a zatiaľ bez odozvy, ale ako vravím, treba to robiť asi poctivo. Neskôr dám vedieť, ešte je priskoro.
        Dúfam, že nepatrím k tým, ktorí majú v sebe nejaký blok, ktorý by blokoval prácu prístroja, lebo niečo podobné som už zažil. Môj kamarát pracuje s LR výrobkami a popisoval mi pomaly až zázračnú skúsenosť, ktorú mal u svojich pacientov. Ja som na sebe žiadne extra účinky nepozoroval, preto som si myslel, že ak nekecal, tak to ovlplyvnil svojou extra vierou v uzdravovacie účinky a preto mal také výsledky. Tá nadšenosť z neho len tak sršala.

        Odpověď
        • Myslel som také zázračné účinky, že mal v oku zlatého stafilokoka (lekársky nález), doma si nastriekal do oka sprej prvej pomoci, a pri ďalšej kontrole ho tam už nemal. Jednému chlapcovi, ktorý mal chronicky upchatý nos a nevedel cezeň dýchať, tak mu tiež do nosa nastriekal tento sprej, a vraj sa mu to všetko uvoľnilo. Spominal rodinného známeho, ktorému iné prípravky od tejto firmy pomohli od nádoru.

          Na mňa raz išla nádcha a skúšal som to s tým sprejom (cez inhalátor) a výsledok nula bodov. Skúšal som raz MindMaster, v ktorom podľa výrobcu je len aloe a výťažky z ovocia. Na tretí deň užívania som mal pocit, akoby som vypil 5 káv naraz, a držalo sa to aj po ďalšie dni. Preto neverím, že je tam len ovocie a aloe, musí tam byť aj niečo iné, inak by to nemohlo mať také účinky ako pri požití väčšej dávky kofeinu alebo redbulu. Takže aj keď LR deklarujú transparentnosť a vysoké kritériá kontroly, tiež zrejme patria k firmám, ktoré neprezrádzajú svoje tajné prísady.

          Veď napríklad: prvý energetický nápoj svojho druhu bol redbul, potom začali všelijaké napodobeniny ako semtex, rambo a neviem čo ešte. A hoci tie alternatívne nápoje napodobujú oficiálne zloženie redbulu, tak účinok nemajú zďaleka taký ako redbul. T.j. chýba im tajná prísada. Toto som ale testoval pred mnohými rokmi, ešte predtým, ako som prestal piť alkohol a iné oblbováky.

          Odpověď
  14. Tak, chcem sa s vami podeliť o moju skúsenosť.
    Pred 10 mesiacmi mi našli cystu na vaječníku, keďže pod nože som nechcela, a mám rada bylinky a používam ich kde sa dá, tak som ich použila aj na cystu.
    https://www.bylinkyprovsechny.cz/nemoci/ruzne-nemoci/2016-cysty-byliny-bylinky-obklady-cajova-smes-na-cysty-vajecniku-a-prsou

    Podľa tohto som si namixovala tinktúru a dávala obklady. No obklady som dávala každý deň, okrem dní menštruácie, keďže cystu som mala už veľkú.
    A dnes môžem povedať po kontrole, cysta je preč. :-)
    Teším sa.

    Odpověď
    • Putinovec 10.9.2020 o 13:42

      Přijměte mé blahopřání , ne každý má odvahu vzít problém do vlastních rukou a nespoléhat se ve všem na hořkou med-icínu. Přitom naši předci nám dali tak velký odkaz receptů.

      Odpověď
    • popolvár 10.9.2020 o 21:34

      gratulujem. Ktorý to bol vaječník? pravý alebo ľavý?

      Odpověď
      • Spytaj sa Lasicu.

        Odpověď
      • Bol to pravý vaječník a cysta mala 57mm. Dr. mi vravel.že to je veľká cista, že to nemôže byť./mala som ako vedľajší nález na MR/, no keď mi robil USG, tak už nepovedal nič, len že tam niečo je. Tak mi robil krvné testy a teraz po čase kontrola.
        Vravela som mu aj o obkladoch a tinktúre, ale bol skeptický. Že ja si môžem myslieť, že mi to pomohlo, ale nemusí to byť.

        Odpověď
        • Putinovec 12.9.2020 o 0:19

          To že tomu člověk věří , bývá polovinou úspěchu.

          Odpověď
  15. Ондрей 9.9.2020 o 9:57

    Čo všetko vplýva denne na nás … Taký bežný problém obyčajného človeka. Škodlivý obsah v krásnom obale.
    https://www.biosferaklub.info/technologia-stresu/

    Odpověď
  16. Masky sú na dve veci. Na nič a na …tú vec. Poľa tejto ukážky (vydychovanie dymu cez masky) vidíme, že nosenie akejkoľvek masky je úplne zbytočné.
    https://www.facebook.com/michaelmoltererofficial/videos/1139019746493852

    Odpověď
  17. Príspevok k téme rúšok u detí od talianskeho psychológa, psychoterapeuta a univerzitného profesora Dr. Umberta Nizzoliho. Ten tvrdí, že reštrikčné antikoronavírusové opatrenia môžu veľmi zásadným spôsobom ovplyvniť vývojové štádiá u detí. A to omnoho viac, než si vieme predstaviť.
    https://www.hlavnespravy.sk/ruska-a-ich-dosledky-na-emocny-stav-dietata/2280512

    Odpověď
    • Oracle 911 2.9.2020 o 16:42

      Duševné mrzačenie detí v mene „bezpečnosti“…

      Odpověď
    • VVP rovnako ako u nás. Tamojší rodičia sa búria /veľa videí
      / https://www.youtube.com/watch?v=lB04ntzZ4zk ,
      https://www.youtube.com/watch?v=oJZssxhB1X4
      https://www.youtube.com/watch?v=lB04ntzZ4z

      Odpověď
  18. Oleg Gazmanov … dva mesiace po koncerte .. zomrel
    https://www.youtube.com/watch?v=wEnsgsvMrdg

    Odpověď
    • Bude dlouho žít :-) Podle webu a sociálních sítí živ, má naplánovaná vystoupení…

      Odpověď
      • áno, dnes som zistil, že média aj youtub mnohokrát už písali o jeho smrti

        Odpověď
  19. A když je 1. září, den zahájení školy:
    Jak získám pro sebe zápočet?
    “ .. a záměrně jsem si to nahrál, než ty instrukce pro nás z řídících vebu smažou! “
    “ … Když NÁS poslechnete, získáte u NÁS zápočet … “ :)
    https://www.facebook.com/jan.rasputin.7/videos/772826523499136/UzpfSTE2OTYxMjkxOTA0ODk2OTQ6MjY0NDI4www.facebook.comMDkxMjM0MTE3OQ/
    Tu červenou pilulku! Na modrou bych nikam nedojel:
    https://www.facebook.com/jan.rasputin.7/videos/785195608928894/

    Odpověď
  20. Zajímavé videa MuDr. Jaroslav Orlík https://www.youtube.com/channel/UCiKXdbkPENsvIrgtvKr34cQ, např.
    Co, kdy a kolik mám každý den pít? (Pěkně názorně vysvětleno).https://www.youtube.com/watch?v=EA_6JcsXbpo
    Nebo tady doporučuje změnit způsob myšlení, stravování, zbavit se negativních lidí a vyhledávat ty pozitivní. https://www.youtube.com/watch?v=Y9e0EM6FKlU
    Nebo něco o vhodnosti konzumace ovoce a zeleniny. https://www.youtube.com/watch?v=rdKXgvh9O3Y
    Hlavní zásady stravování. Bílkoviny, panenské tuky, vajíčka. Pozor na jednoduché cukry. https://www.youtube.com/watch?v=bsIl3fS1IyU
    Hořčík. https://www.youtube.com/watch?v=Wlf9zLj4dBU&t=14s
    Relaxujete správně? Co jsou to stresové hormony? https://www.youtube.com/watch?v=zQ2pJRK-LCI

    Odpověď
    • ja by som chcela poprosit o radu. Ja ked citam vsetky tie alternativne weby, tak to vnimam ako negativne. V tom zmysle, ze ja viem, ze je to na dobre, ale nemozem to inak vnimat, len boze co sa to deje. MSM su na tom este horsie, tie priam podsuvaju hnev a nenavist. Tak ako sa zbavujete negativneho myslenia? ako uvolnujete stresove hormony vy konkretne?

      Odpověď
      • JankaS,
        to je len v tvojich rukách. Nesmieš sa zahlcovať negatívne ladenými správami. Treba ich riediť a filtrovať. Hlavná diskusia na tomto webe by v podstate mala byť najmä spravodajská s konceptuálnym komentárom. Tým pádom by šlo už o určitý filter najdôležitejších globálnych správ, čo by určite odľahčilo psychiku každého.

        To je celkovo problém VF analytiky. Ideálne by sa človek mal stať najprv NF analytikom, pretože to je o celkom inom naladení vnútra. NF analytika vychádza z dôvery v Boha, že z dlhodobého hľadiska ľudia dosiahnu Boží Zámer. Je to o tom, že Boh sa nikdy nemýli! A že všetko sa v danej chvíli deje najlepším spôsobom z možných variant, ktoré umožňuje súhrnná mravnosť a poznanie ľudí.
        A v podstate toto a mnohé ďalšie ťa napĺňa pokojom a ladí tvoju psychiku do optimálneho pracovného režimu. Všimni si Zaznobina alebo Velička ako vyrovnane pôsobia. NF je ich parketa. Bez tohto naladenia nie je možná cesta k Človeku.

        Ale keď sa človek vrhne rovno do VF analytiky, tak je v podstate netrénovaný, a v momente mu táto činnosť vezme pokoj duše. A keby len to, s najväčšou pravdepodobnosťou bude fičať na nejakom agresívnom pseudoKsb egregore, ktorý má od súbornosti na míle ďaleko. VF analytike, ktorá si vyžaduje spracovávanie obrovských množstiev správ a zdrojov (väčšinou negatívnych), by sa mal naplno venovať len človek, ktorý sa vie perfektne ovládať a nepodlieha zmenám nálad, ale sám ich dokáže riadiť (viď Putin). Pretože v opačnom prípade sa možno stane dobrým analytikom, ale bude ho to stáť veľa síl, možno aj zdravia, a Človekom sa zaručene nestane.

        Odpověď
        • Ešte doplním: v boji vždy vyhráva ten, kto plánuje na dlhšie obdobie (rečou šachistu: kto hrá na viac ťahov dopredu). Preto v živote vždy vyhráva Boh, lebo jeho je večnosť a môže si dovoliť plánovať na neobmedzene dlho.

          Preto ten, kto sa vrhol najprv na VF analytiku, t.j. na krátkodobé scenáre a predikcie, môže robiť veľa strategických chýb, lebo sa pozerá len na pár krokov pred seba, a nevidí, kam smeruje táto cesta a na akú ďalšiu cestu sa napája, a či niekto medzitým „neprehodil výhybku“ (nezmenil organizáciu cestnej premávky v danom bode).

          Preto ten, kto chce rozumieť tomu, čo sa deje bezprostredne pred ním, mal by vedieť aj o tom, čo sa deje oveľa ďalej „na cestách“, inak to bude len strastiplné hemženie (ako šofér, ktorý sa vydal na dlhú cestu, a dobre pozná prvých 20 km cesty, ale nepozná veľmi dobre situáciu na zvyšných 110 km cesty. Preto nevie voliť správne alternatívne varianty, a môže uviaznuť niekde v zápche alebo výluke). Najprv sa volí stratégia a až potom taktika. Taktika bez stratégie je tá najdlhšia možná (strastiplná) cesta k cieľu.

          Odpověď
      • Najväčší problém nie je pochopiť realitu, ale vyrovnať sa s ňou…

        Odpověď
      • Míra108 5.9.2020 o 5:21

        Negativní myšlení je jen jedna z forem emocí. Emoce nejsou nepřítel ale spojenec. Bránit se jim není příliš užitečné. Je lepší využít jejich potenciál, ať už jsou takové, nebo onaké. Například HNĚV. Většinou všechny ty alternativní weby, jak říkáte HNĚV odmítají a říkají potlač, hněv, nepoddávej se hněvu, měj pozitivní myšlení, prostě samé nefunkční blbosti, které nejsou k ničemu. V HNĚVU se skrývá obrovská ENERGIE a je lépe tuto energii smysluplně využít, než vynakládat další energii na její potlačení. Jste rozhněvaná? Tak běžte ven a posekejte fůru dřeva na zimu. Nebo běžte do posilovny a požádejte trenéra ať vám dá dnes zabrat. Tak transformujete něco, co bylo původně negativního do něčeho pozitivního. A jak tady říkali ostatní, není potřeba zbytečně prožívat právě probíhající procesy tragickým způsobem, ale spíše se podívat na události v širší perspektivě.

        Odpověď
  21. Zdravím všechny. Chystám se na sklizeň cibule (letos se moc povedla) a mrkve (dřív než jí sklidí nějaký hlodavec, který už začal). Mrkev chci zkvasit, ale nedaří se mi najít jednoduchý recept na fermentaci pouze mrkve. Navíc jsou některá doporučení protichůdná (mořská sůl ano, mořská sůl ne), nebo se liší (nechat 3 dny v pokojové teplotě vs. 6 dní při pokojové teplotě). Nemáte prosím někdo vyzkoušený fungující postup? Děkuji.

    Odpověď
    • Už pár rokov kvasím uhorky, cviklu a mrkvu. A kapustu, samozrejme. Recept, čo sa týka chuti, stále ladím a skúšam rôzne koreniny. Ale čo mám vyskúšané:
      - Morská soľ – používam ju štandardne, inú doma prakticky nemám. Pohybujem sa v intervale 20-25g soli na 1kg očistenej zeleniny. A kvasí to.
      - 3 alebo 6 dní pri izbovej teplote – nechávam to v kuchyni v tme, kým to pracuje (tvoria sa bublinky). Potom to odnesiem do pivnice (stále však relatívne teplej, v paneláku to veľmi neporiešim).
      - Do fľaše na vrch vždy dávam kapustný alebo vínny list ako „štartér“.
      - Musí to mať nejakú tesniacu zátku, ktorá pustí prebytočný pretlak von, ale nepustí vzduch dnu.
      Do mrkvy pridávam malú cibuľku, rascu, pár guličiek horčice. Skúšal som pridať aj pár guličiek koriandra, ale buď som to prehnal s množstvom, alebo sa to tam proste nehodí… Chute sú však silne individuálne.
      Trvanlivosť – typicky do apríla-mája. Asi aj dlhšie, ale stíhame to zjesť. Tento rok mi zostalo jedno sklíčko uhoriek, tak rozmýšľam, že ho pokusne nechám stáť do ďalšej jari.
      Asi toľko z mojich skúseností…

      Odpověď
      • Mléčně kvašená zelenina je věčná a stále živá . Já teď konzumuji kvašenou čalamádu cca 4-letou a je primissima . Chce to po hlavním zkvašení dát do menších sklenic , naplnít až skoro k víčku a uzavřít . Nesterilovat !!! Víčko TWIST-OFF /otočné/ je hermetické, flašky se musí jednou za čas odvětrat. Víčko OMNIA „dýchá“ , ale občas se také vyboulí a chce si „ulevit“.
        V chladnu a tmě – věčná pochoutka. nejlepší jsou kombinované čalamády z 5-10 druhů zeleniny včetně zelí . A já tam přidávám i krátce spařenou /tedy prakticky syrovou/ hlívu ústřičnou .
        Dával jsem do rubriky podrobný návod někdy začátkem léta – najděte si ho.

        Odpověď
        • • Kvašena hlíva+ kvašená zelenina
          Jen se zvlášť prudce spaří na velké kousky nakrájená hlíva a vmíchá mezi zelnou směs . Pokud máš malé plodnice, lze je nechat celé . Kvašení běží obvyklým způsobem.
          Dřive jsem hlívu ovařil ve slané vodě, ale je to zbytečné. Stačí spaření a zachovají se užitečné glukany v plné síle.
          • Kvašená zelenina nejlépe na konci léta a na podzim, kdy je největší výběr zeleniny .
          • 1 kg libovolné nakrouhané, nastrouhané nebo pokrájené zeleniny
          15–20 g soli
          kmín
          Sůl přidejte k připravené zelenině a důkladně promačkejte směs rukama. Cukr kvůli kvašení není nutné přidávat, bakterie jej získávají z buněčné šťávy uvolněné ze zeleniny. Pokud ale chcete zvýšit výslednou kyselost směsi, trochu cukru přidejte, maximálně však 10–20 gramů na kilogram zeleniny.. Doporučená teplota pro rozkvašení by se měla pohybovat okolo 20–25 °C. Při ní je zaručeno, že dojde rychle k rychlému rozvoji bakterií mléčného kvašení a k vytvoření kyselého prostředí, které je třeba k potlačení nežádoucích mikroorganismů. Po 3–5 dnech pak obsah nádoby rozdělte do menších sklenic, které pevně uzavřete a přesuňte do lednice. Kvašená zelenina má poměrně dlouhou trvanlivost, důležité ale je, aby byla skladována v chladu a ponořena ve šťávě, jinak by mohla chytit plíseň.
          • Zelí,cibule paprika sladká i pálivá, ZELENÁ rajčata /nedozrálá/, celer, mrkev, petržel ,okurka,tvrdé houby /hlíva,ryzce,lišky/.
          Potřebuješ velkou mísu /může být i plastová /, dále sůl, celý pepř, nové koření, bobkový list, celá koriandr, hořčičné semínko.
          Všechen materiál nakrájet na plátky , zelí hodně jemně.
          • Zvážit a počítat na 1 kg materiálu mezi 20-40 gr soli .
          • Intenzivně s ní promíchat a nechat několik hodin v chladu „pustit vodu“. Připravíš si okurkové sklenice /4-litrové/ a velmi pečlivě je vymyješ a ještě v troubě při 100 st. vydezinfikuješ.
          Prosolenou a mírně změklou směs po částech cpeš do sklenice a prosypáváš kořením a po vrstvách . Velmi dusáš, nad vrstvu ti musí pořád vystupovat vymačkaná šťáva . Doplníš po
          začátek hrdla sklenice. Pokud je vymačkané šťávy moc, sliješ, aby ti zakrávala povrch směsi , a zbytek odložíš do lednice.
          Do každé sklenice potřebuješ oblázek /větší, aby ale prošel hrdlem . Obalíš ho potravinářskou fólií a posadíš a namáčkneš na vršek směsi ve sklenici . Sklenici zavřeš buď plastovým anebo klasickým velkým OMNIA víčkem. Pokud nemáš, lze použít i dvojitě složená a přes hrdlo přetažená potravinářská fólie, jištěná po obvodu gumou . Pozor – špendlíkem v ní udělat několik větracích dírek.
          Sklenici dát do tmy a stabilní teploty okolo 10-15 stupňů.
          • Pomalejší dlouhé kvašení je nejlepší . Trvá několik týdnů . Kontrolovat a dolévat v případě odpaření láku tím zbytkovým, který si po vymačkání odložíš do lednice .
          Po vykvašení zeleninu rozdělit do více vydezinfikovaných sklenic /720ml/ a uzavří TWIST-OFF víčky /otočnými/ . Dát do sklepa do chladna a tmy.
          Takto mléčně kvašenou směs lze konzumovat velmi dlouho, je dokonale přírodně konzervovaná. Je živá a stále pracuje, občas se musí sklenice odvětrat.
          Dobrou chuť !

          Odpověď
          • Velký dík, Dášo , žes to našla a připnula . Je to prastarý , velmi chytrý a velmi chutný způsob využití zeleniny a doplnění přírodně zakvašenou léčivou hlívou. Lze jíst samotné /pokapat olejem/ a nebo použít jako salátovou přílohu v zimě . Skvěle to chutná v kombinovaném salátu spolu s kyselýmí rybičkami . To je bomba. Já si to dávám speciálně k brynzovým haluškám, když mi dojdou čerstvá rajčata.

            Odpověď
  22. Pekná a zaujímavá kniha,ktorá niekoho z Vás iste poteší :) https://fns.uniba.sk/fileadmin/prif/biol/kzo/Predmety/Lesnicka_entomologia/Uvod_do_lesnickej_entomologie_komprimovane.pdf

    Odpověď
    • Je tam krátka stať o chrobákovi Lomechusa pubicollis, ktorý parazituje na mravcoch a je analógiou distribútorov alkoholu v spoločnosti (podobný kritický pohľad na alkoholizovanie národa židmi mal aj Ľudovít Štúr v knihe: Slovanstvo a svet budúcnosti). V tom článku sa vyjadrujú dosť politkorektne: „Imága majú na brušku žľazy vylučujúce atraktívne a uspokojujúce látky. Atraktívne látky (…) obsahujú pre mravčie robotnice veľmi žiadúce proteíny s vysokou výživnou hodnotou. “ (Tými látkami sa myslia látky, ktoré pôsobia na mravce robotnice ako droga. Vzhľadom na to, že tie látky majú na mravenisko aj reálny degeneratívny dopad ako droga, tak hovoriť o výživnej hodnote proteínov pre mravcov je smiešne. Ak sa lomechusy premnožia, mravenisko zahynie, lebo sa budú rodiť podvyživené zdegenerované robotnice mravcov)

      Odpověď
      • Jarkob …celkovo sú v tej knihe zaujímavé veci. Ty si správne našiel paralelu vo svete mravčekov zo svetom ľudí ( naozaj dobrý postreh od Teba ). Teší ma,že ťa to zaujalo ,)

        Odpověď
  23. Ruští vědci přišli na to, jak zlikvidovat bolševník.

    Zaseli přímo do kolonií bolševníku semínka topinamburu (druh slunečnice s jedlými hlízami) a bylo to. Po vegetační sezóně z 12 bolševníku zbyly jen 2 chcipáčci. Topinambur má až třímetrové kořeny a likviduje všechno okolo, i jiný plevel. Přitom topinambur se snadno likviduje. Stačí 2x zrýt vzešlé výhony.

    Výsledek experimentu – zasévat topinambur všude, jako nejefektivnější způsob likvidace bolševníku.
    https://cont.ws/@matveychev/1766412

    Odpověď
    • to je spíš do rubriky E/M :-) co bude příště? Vyhubí Slanobýl Ruský?

      Odpověď
      • tak skor to pomenovanie bolsevik bolo vytvaranie negativnej E/M. Teraz sa nasiel sposob ako sa zbavit tejto invazivnej a tusim aj jedovatej. Takze ak zmizne tato rastlina, uzavrie sa aj negativne posobenie tohto E/M a casom sa vyprazdni mozno aj spojenie jedovaty a bolsevnik

        Odpověď
      • Nasredin 27.8.2020 o 9:46

        „Stačí 2x zrýt vzešlé výhony …“ :) Řekl jsem to kamarádovi a ten se mi smál … Tvrdí, že se Topinaburu zbavoval 3 roky …

        Odpověď
    • Topinabur se neseje, ale rozmnožuje hlízami, podobně jako brambory. Já mám topinabury zasázeny podél plotu se sousedem a kromě vyjmenovaných vlastností u mne plní i roli živého kvetoucího plotu.

      Odpověď
      • Myslím, že se mýlíš.
        Hlíznaté se mohou rozmnožovat i semeny.

        Odpověď
        • Samozřejmě, ale určitě uznáš, že pěstovat brambory z hlíz je jednodušší, než ze semen. I když i takoví zahradníci pokusníci existují. Ty sám, znáš někoho ve svém okolí, kdo pěstuje brambory ze semen?

          Odpověď
          • Nezjišťoval jsem to.
            Ale kdybych měl na výběr, jestli sázet mezi bolševníky hlízy nebo naházet mezi ně semeny, tak si zvolím 2. variantu. Přijde mi jednodušší. :-)

            Odpověď
            • No, má to něco do sebe, ale semena v naší zeměpisné šířce nedozrávají (to znamená kupovat je v zahraničí) a ze semen to trvá mnohem déle, než z hlíz. U mě trvalo tři roky, než se hnízdo hlíz rozrostlo a rostlina vypadala mohutně. U semen bych tomu dal 5 let.

              Odpověď
    • U nás se topinamburu říká „židovská brambora“. Symbolické.

      Odpověď
  24. Toto video o vakcíně na Covid na FB blokují. Už jste to někdo viděl? Na mě působí dost emocionálně a zatím nevím, co si myslet. Kouknu na to ještě jednou.
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=h3wMzO0II18&feature=emb_logo&fbclid=IwAR2I2V3TWu2WnM3LWGqOEaUqsx57ohQW7BhAbq9rrYfmBs3pg0dyweB39W0

    Odpověď
  25. Rozumný pohled viroložky na koronavirové šílenství:
    https://video.aktualne.cz/dvtv/virolozka-udaje-o-vylecenych-jsou-chybne-cisla-nehraji-vakci/r~24173a16e51b11ea8b230cc47ab5f122/

    Odpověď
  26. Koľko „neinformovaných…“ ľudí je na tejto stránke.
    USA https://rizikaockovania.sk/wp-content/uploads/2020/08/b-ockovanie.pdf
    https://blog.postoj.sk/49334/vyvratene-myty-propagatorov-ockovania-v-priamom-prenose
    https://www.slobodavockovani.sk/news/kde-su-ake-ockovania-povinne/
    V Japonsku je očkovanie až po 2.roku života dieťaťa. Lebo…
    https://rizikaockovania.sk/wp-content/uploads/2020/08/b-ockovanie.pdf

    Odpověď
    • oprava linku USA https://www.slobodavockovani.sk/news/54-percent-deti-v-usa-je-poskodenych-ockovanim-11-minut-2016-slovenske-titulky/

      Odpověď
    • Povedal by som, že v dnešnej dobe „neinformovaných“ už niet. Ale mať nejakú informáciu a pracovať s ňou… Či aspoň chcieť s ňou pracovať…
      Moje pochybnosti začali pred vyše 20-timi rokmi, keď na Slovensku začali popularizovať vakcínu proti chrípke. Bol som vtedy študentom na VŠ, elektrotechnika, takže ďaleko od medicíny. Prečítal som si o tom článok v Quarku, aká to je super vec, to očkovanie. A vtedy som si akosi živo predstavil, ako môj imunitný systém tupo čumí na vírus chrípky (presnejšie jeho genetický materiál) vo svale a nechápe, čo to je a kde sa to tu vzalo. A keď sa spamätá z toho prekvapenia, tak proste pošle upratovaciu čatu nech to pozametá a je to. Nedokázal som pochopiť, ako to naštartuje imunitnú reakciu a tvorbu protilátok.
      Časom so sa dozvedel, že moja intuícia vtedy neklamala. To, čo normálne nastúpi do akcie, je naozaj upratovacia čata. Preto sú vo vakcínach prídavné látky typu hliník, skvalén a pod., ktoré vytočia imunitný systém do biela, takže ten útočí na všetko, nielen vpichnutý materiál z vírusu. A začínajú problémy s alergiami, autoimunitou…

      Odpověď
      • Obrazně a přesně vysvětleno, kde se vzala ona „epidemie“ módních alergií.

        Odpověď
  27. Ондрей 24.8.2020 o 9:04

    Očkovať vs. neočkovať:
    https://www.biosferaklub.info/koronavirus-odhalil-neprijemny-fakt-o-ockovani/

    Odpověď
    • Smutným faktom je, že biosferaklub.info neuvádza pôvodné zdroje, z ktorých, údajne, čerpajú. Takéto preklady potom od nich preberá niekoľko ďalších serverov. Ale dopátrali ste sa niekto originálu? Prípadne vie to niekto potvrdiť priamo z Kanady?

      Odpověď
      • Ондрей 24.8.2020 o 9:55

        Niekde uvádzajú, niekde nie. Je dobré, že si sato opýtal. Slepo niečomu veriť je sebaklam. Ale na druhej strane, toto nie je prvý postreh, ktorý hrubo očisťuje balast, ktorý na nás navalili. Napríklad LGBT nezmysel … odkedy je „pandémia“, zdravotnícke zariadenia rozlišujú len mužov a ženy. Nič medzitým.

        Odpověď
        • Osobne by som nebol prekvapený, keby tvrdenie z toho článku bolo pravdivé. Ale skúšal som hodiť meno citovaného doktora do googlu a nič. Nepochodil som ani s transkriptom meno v latinke, ani s azbukou. Ani heslá na tému infant mortality ma k ničomu nedoviedli…
          Ináč, zdá sa, že keď lekári neordinujú, ľudia sú akosi zdravší či čo (pár príkladov napr. tu: https://www.straightdope.com/21343857/when-doctors-go-on-strike-does-the-death-rate-go-down). Čím to asi je? :)

          Odpověď
          • Ондрей 24.8.2020 o 11:25

            Placebo/nocebo efekt. Psychosomatika robí veľa. Keď sa prestaneš tráviť liekmi, telo si prirodzene spušťa samoliečiace mechanizmy, ktoré prirodzene má zdedené i vypestované. Očkovanie tieto mechanizmy negatívne ovplyvňuje tiež.
            Samozrejme, do toho všetkého zasahuje silno „kultúra jedenia a pitia“ (mäso, alkohol, tabak … a iné negatívne pôsobiace látky).
            Pokiaľ ide o toho doktora, je možné, že mu na biosfere skomolili meno. Vladislav a Vjačeslav sú dosť podobné:
            https://www.vashdr.ru/main/about/doctors/shafalinov-vlaislav-anatolevich.html

            Odpověď
  28. https://www.biosferaklub.info/prevencia-a-liecenie-koronavirusu-cesnakova-voda/

    Doporučuji článek přečíst velmi zajímavé

    Odpověď

Napsat komentář

*
*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>